GP: Schurende remmen....en andere kinderziektes

Gesloten
Gebruikersavatar
Jay1974
Berichten: 1
Lid geworden op: do nov 16, 2006 14:09
Locatie: Rotterdam

GP: Schurende remmen....en andere kinderziektes

Bericht door Jay1974 »

Ik heb mijn GP 1.4 Emozione Prima sinds april dit jaar en hij bevalt prima.
Er is echter één ding dat steeds weer terugkomt en dat zijn de schurende schijfremmen. Is hier al drie keer voor terug geweest bij de dealer en is dan 2 weken geluidloos. Keert dan weer terug en ik denk dan dat ik er mee moet leren leven... Na enige weken gaat het toch weer irriteren en zo bellen we toch maar weer naar de dealer. Moet nu volgende week weer terug. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Verder heb ik ook last van het klapperende geluid rechtsvoor en dit is (lees ik net...) en probleem waar iedereen last van heeft. Ga ik dus ook even melden.
Sinds van de week ook last van een ratel rechtsvoor in het ventilatiesysteem (kan geen blaadjes ontdekken). Wordt steeds luider en is echt heel irri.

Tot slot wil ik ook nog wel kwijt dat de bekleding (ik heb de blauwe variant) wel heel erg vlek/vuilgevoelig is. Weet iemand een middeltje om dit weer goed schoon te krijgen?

Groeten van een -zeker wel enthousiaste- Grande Puntorijder. :D
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Heel veel succes en tevens welkom hier op het forum. :roll: :lol: :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: GP: Schurende remmen....en andere kinderziektes

Bericht door hannes »

Jay1974 schreef:Ik heb mijn GP 1.4 Emozione Prima sinds april dit jaar en hij bevalt prima.
Er is echter één ding dat steeds weer terugkomt en dat zijn de schurende schijfremmen. Is hier al drie keer voor terug geweest bij de dealer en is dan 2 weken geluidloos. Keert dan weer terug en ik denk dan dat ik er mee moet leren leven... Na enige weken gaat het toch weer irriteren en zo bellen we toch maar weer naar de dealer. Moet nu volgende week weer terug. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

hay Jay welkom op dit forum
ik heb een sportsound + en daarvan schuren de voorremmen ook.
ff iets forser remmen en heb er de rest v/d dag geen last meer van.
maar de volgende dag is het er weer.

gisteren bij de dealer ff gereden in een sportsound+ van een verkoper en deze deed precies hetzelfde.
ze zeiden me dat er weinig tegen te doen was.
dus denk dat we ermee moeten leren leven.
mocht het bij jou opgelost worden, zou ik graag willen weten hoe ze het opgelost hebben.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: GP: Schurende remmen....en andere kinderziektes

Bericht door hannes »

Jay1974 schreef: Tot slot wil ik ook nog wel kwijt dat de bekleding (ik heb de blauwe variant) wel heel erg vlek/vuilgevoelig is. Weet iemand een middeltje om dit weer goed schoon te krijgen?
hier is een topic over Jay :wink:

http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... =bekleding
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

ook ik heb een sportsound plus, maar totaal geen last van piepende remmen (hier is volgens mij ook al een topic over). Ik heb ook het blauwe interieur en over de blauwe gedeeltes van de voorstoelen komt wel een beetje een donkere/vieze gloed. De tips van het voorgenoemde topic moet ik nog uitproberen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:ook ik heb een sportsound plus, maar totaal geen last van piepende remmen (hier is volgens mij ook al een topic over). Ik heb ook het blauwe interieur en over de blauwe gedeeltes van de voorstoelen komt wel een beetje een donkere/vieze gloed. De tips van het voorgenoemde topic moet ik nog uitproberen.
Peter er is idd een topic over piepende remmen.
maar mijn remmen piepen niet maar maken een licht schurend geluid.
dat lijkt me dus heel wat anders, vandaar dat ik Jay niet doorverwezen heb naar het topic over piepende remmen. :wink:

Modray: komt allemaal wel ophetzelfde neer Hannes,en hij kan zijn vraag over de schurende remmen gerust kwijt in het topic:piepende remmen :wink:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Ook de remmen van mijn auto piepen/schuren enorm. Inmiddels is de auto voorzien van nieuwe gemodificeerde remblokken. Dit heeft echter niet geholpen, het probleem is zelfs erger als voorheen.
Ook mij is verteld dat er vooralsnog niets aan te doen is daar er reeds een modificatie heeft plaats gevonden. Net als met het stuurhuisprobleem moet de klant maar weer wachten op acties van FIAT.

Met andere woorden, de klant moet het gepiep (een hels kabaal) maar accepteren. NEE dus, ik accepteer dat niet. Dat heb inmiddels ook mijn dealer laten weten.

Ik heb absoluut niets te klagen over mijn dealer. Zij doen hun uiterste best en kunnen helaas ook niet meer doen.
Ik ben het echter beu dat FIAT zo laks en zo langzaam is.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Re: GP: Schurende remmen....en andere kinderziektes

Bericht door Supernova »

Jay1974 schreef:Sinds van de week ook last van een ratel rechtsvoor in het ventilatiesysteem (kan geen blaadjes ontdekken). Wordt steeds luider en is echt heel irri.
Pff, daar heb ik dus ook sinds enkele weken last van. Als ik mijn blazer een paar minuten vol open dat is het even weg, maar na een minuut of 15 komt het dan even vrolijk weer terug. Ik heb hier nog geen actie op ondernomen, maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Moderator SR: Hier zijn al topic´s over geopend(kinderziektes,piepende remmen etc) dus daar graag verder..
je kunt hiervoor de zoekoptie gebruiken om te kijken in welk item dit besproken wordt :roll: :wink:
daarom gaat deze op slot
:idea:
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
Gesloten