motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Plaats reactie
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door gaisdergerman »

Hallo,

Gisteren sloeg een paar keer mijn motor af tijdens het rijden.

Het gebeurde 2x bij het afremmen en toen ik de koppeling in had getrapt. Leek erop alsof hij stationair net te weinig toeren maakte en daardoor afsloeg. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb verder geen foutmelding.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door Rudabroda »

Gewoon niet meer remmen.. :mrgreen:
Nee, flauw geintje.. staat gewoon te laag stationair dus ff laten af regelen.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door PuntoSporting »

Kijk eens naar het kleine ontluchtingsslangetje onder het luchtfilter.

Het kan zijn dat hier een scheurtje inzit, de auto zuigt dan valse lucht aan en wanneer je afremt of snelheid vermindert, slaat de motor spontaan af.
Heb hetzelfde probleem gehad.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door gaisdergerman »

Bedankt! Ga ik naar kijken!

Krijg verder geen foutmelding bij het rijden. Is zoiets wel uit te lezen?
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door PuntoSporting »

Bij mij wel, zelfs een beetje de storing geforceerd, waardoor letterlijk het lek boven kwam.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Ricoot
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di nov 11, 2014 16:28
Locatie: Zoetermeer

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door Ricoot »

Ik had het bij mijn vorige auto, alfa romeo 146.

Dat was de stagionairregelaar, bleef niet op toeren. Paar keer op tikken bleef die weer stagionair draaien :P
En een keer een ander opgezet die helemaal gereinigd was, was erna opgelost.

Kan je misschien ook naar kijken, ik weet niet waar die zit uit me hoofd. Heb de punto nog niet zo lang :lol:

succes!
SebastiaanGP07
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 17, 2014 13:30

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door SebastiaanGP07 »

Heb het zelfde probleem gehad, zat een scheur in het bovengenoemde slangetje, sloeg elke keer af bij het stoplicht. Nieuw slangetje er op gezet voor een 10tje en we kunnen weer blazen.
Gebruikersavatar
ferrynice
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di sep 02, 2014 16:05
Locatie: Arnhem

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door ferrynice »

Klopt wat de rest zegt grote kans dat ' t ontluchtings slang is.
Ik kreeg toen geloof ik een melding van hill holder of zo iets maar ik kan er naast zitten.
Mitchell01
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 07, 2017 19:12

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door Mitchell01 »

Beste Forumleden,

Ik heb een Fiat Grande Punto 1.4 16V uit 2007 recentelijk overgenomen en ben helaas tegen een probleem aangelopen. De motor valt uit op onregelmatige basis. Dit gebeurt vooral bij het intrappen van de koppeling bij het naderen van een stoplicht bij het terugschakelen, bij een koude motor zelfs wat vaker en heel soms bij hoge krachten zoals het afremmen bij een afslag van de rijksweg. Bij elke keer dat de auto uitvalt branden de waarschuwingslampjes van het motoroliepijl en acculampje. Motorolie is gecheckt, dit was goed. Accu lijkt ook in orde, maar is niet gecontroleerd.

Ook heb ik sommige keren ervaren dat de auto niet stationair loopt, m.a.w. de motor houdt in en stottert. Soms bij het stoppen voor een stoplicht zie ik dan mijn toerenteller op en neer bewegen.

Als de motor wat warmer is gaat het meestal al beter, maar gaat het niet helemaal weg. Als ikvrij hoge toeren maak, gaat vaak ook het motormanagementsysteemlampje branden. Bij agressief optrekken en bij lange afstanden op de rijksweg. Dan gaat deze eerst knipperen en vervolgens blijft dit even staan, maar dit gaat ook op een gegeven moment vanzelf weer weg. Op de snelweg lijkt het dan alsof het niet niet allemaal even soepel loopt of dat de motor inhoudt. Ik vroeg me af of jullie misschien bekend zijn met dergelijke problemen of tips kunnen geven waar ik in ieder geval even zelf naar kan kijken, voordat ik me bij een dealer of garage laat helpen voor een fortuin zonder dat het probleem echt is opgelost. Ik heb hier wat gelezen over een carterventilatieslangetje of stationairregelaar, maar waar kan ik die vinden.. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door tonyvandenbroek »

Dit is een vacuüm slangetje. Ik heb dat met mijn vorige GP (1.4 16v 95pk) ook gehad. Kostte bijna geen drol.
Het is inderdaad erg irritant, en zo opgelost. Weet uit mijn hoofd niet welk vacuüm slangetje het was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door BramvE »

Ik had het een paar weken geleden (1.4 16V), heb de motorkap open gedaan en hoorde direct een sissend geluid. Even gas geven (om het hoekje van je kap kijken of vragen of iemand anders gas geeft) dan zie je gauw genoeg waar het slangetje zit. Zat bij mij een groot gat in. Kun je makkelijk zelf vervangen, alleen de dealer had geen idee wat het onderdeelnummer was. Beetje zelf gezocht op Tuynder en uitgekomen bij een revisie setje van leidingen en slangen, waar de juiste bij zou moeten zitten.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door BramvE »

Blijkbaar heb ik foto's gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding

en dit zou het vervangingsdeel moeten zijn: 77364147 (even zoeken op tuynder-webshop.nl). Ik weet niet 100% zeker of dit de goede is, want heb discussie gehad met de dealer omdat zij niet wisten of dit de juiste was en niet wilden bestellen tenzij ik hem sowieso zou kopen, terwijl ik eerst wilde weten of dit het juiste onderdeel was. Na wat woorden hebben ze hem wel besteld, maar duurde lang. Slangetje zit nu dicht met duct-tape en heb geen last meer. Als de kou weg is bel ik of het slangetje binnen is en vervang ik hem.
Afbeelding
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door gaisdergerman »

Ik weet ook nog dat er extreem veel twijfel was welk slangetje ze nu moesten bestellen. Uiteindelijk toch gelijk de juiste te pakken.

Dicht plakken met tape heb ik in eerste instantie ook gedaan. Alleen voor die €15,- (dacht ik), zou ik hem gewoon vervangen.
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: motor slaat af tijdens rijden/afremmen

Bericht door BramvE »

Als het inderdaad 77364147 is, zit ie op 35 euro...nog steeds niet veel maar voor 'n slangetje... 8-|
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie