vraagje

Plaats reactie
ARJSAV
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 21:05

vraagje

Bericht door ARJSAV »

Hallo

Vanavond ga ik me voorstellen. Maar sinds kort ben ik in het bezit van een Punto eind 2013 Diesel.
Alleen zonet merkte ik het volgende op:

1: links voor is de wielkuip gescheurd/kapot.. nu kijk je zo naar binnen. (gebeurd wel vaker zag ik)
Alleen wat is dat oranje wat daar hangt?? moet dat nog ergens aangesloten worden of is dat goed zo?

2: soms als ik de auto in de achteruit zet, dan staat ie blijkbaar nog in de vrij .... ? (ik moet hem echt goed in de achteruit zetten) .. is dat normaal of wat kan het zijn?

Bedankt alvast!

Afbeelding
Gebruikersavatar
GPT-jet
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 10:12

Re: vraagje

Bericht door GPT-jet »

Als jou auto geen mistlampen voor heeft, kan dit een voorbereiding zijn voor als je ze alsnog erop wil zetten.
kan ook voor een andere optie een voorbereiding zijn.

gr
Fiat Grande Punto 1.4 T-jet
Fiat 600
ARJSAV
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 21:05

Re: vraagje

Bericht door ARJSAV »

is een lounge uitvoering...
maar zo is het prima dus? hoeft nergens aan vast?
ARJSAV
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 21:05

Re: vraagje

Bericht door ARJSAV »

en weet iemand dit nog?

2: soms als ik de auto in de achteruit zet, dan staat ie blijkbaar nog in de vrij .... ? (ik moet hem echt goed in de achteruit zetten) .. of is dat iets fiats? :P
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: vraagje

Bericht door Thegroov »

Naar zijn achteruit gaat iets lastiger dan naar zijn één. Goed naar rechts duwen en naar achteren trekken dus. Die van mij moet ik ook soms nog eens extra goed naar achteren trekken voor hij in zijn achteruit gaat. Lijkt me dus niet echt iets aan de hand.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: vraagje

Bericht door Jarre »

bij mij ging het vlot als ik m eerst in zijn 1 zette, en dan in achteruit :wink:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
ARJSAV
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 21:05

Re: vraagje

Bericht door ARJSAV »

maar goed, dat goed in de achteruit duwen is dus eigenlijk wel normaal?
en soms vind ik 1 ook een beetje vreemd :P de rest gaat wel allemaal soepel,,,,

mijn aito moet toch bijna een onderhoudsbeurt, ik kan altijd ff vragen of de dealer er naar kan kijken. auto heeft bijna 30.000km gereden en zit nog in de garantie
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: vraagje

Bericht door Jan_Kol »

Thegroov schreef:Naar zijn achteruit gaat iets lastiger dan naar zijn één. Goed naar rechts duwen en naar achteren trekken dus. Die van mij moet ik ook soms nog eens extra goed naar achteren trekken voor hij in zijn achteruit gaat. Lijkt me dus niet echt iets aan de hand.
Klopt bij mijn Dualogic is dat schering en inslag. Ik zet de versnellingshandel op achteruit (nou ja, dat denk ik) maar dan staat die nog in de vooruit en geeft soms zelfs neutraal aan. Raar hoor, als je denkt achteruit te gaan je in plaats daarvan vooruit gaat... Maar als ik dit zo lees maak ik mij maar geen zorgen meer.

Jan
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: vraagje

Bericht door tauwtech »

Jan_Kol schreef:
Thegroov schreef:Naar zijn achteruit gaat iets lastiger dan naar zijn één. Goed naar rechts duwen en naar achteren trekken dus. Die van mij moet ik ook soms nog eens extra goed naar achteren trekken voor hij in zijn achteruit gaat. Lijkt me dus niet echt iets aan de hand.
Klopt bij mijn Dualogic is dat schering en inslag. Ik zet de versnellingshandel op achteruit (nou ja, dat denk ik) maar dan staat die nog in de vooruit en geeft soms zelfs neutraal aan. Raar hoor, als je denkt achteruit te gaan je in plaats daarvan vooruit gaat... Maar als ik dit zo lees maak ik mij maar geen zorgen meer.

Jan
Zo heb ik me een keertje bijna achter in een Skoda geboord :lol:

En ook van uit een Nero Bianco de bevestiging dat achteruit soms wat moeilijk gaat.
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: vraagje

Bericht door blackEVO85 »

ARJSAV schreef:maar goed, dat goed in de achteruit duwen is dus eigenlijk wel normaal?
en soms vind ik 1 ook een beetje vreemd :P de rest gaat wel allemaal soepel,,,,

mijn aito moet toch bijna een onderhoudsbeurt, ik kan altijd ff vragen of de dealer er naar kan kijken. auto heeft bijna 30.000km gereden en zit nog in de garantie
Heb ik ook! Niet forceren, even koppeling op laten komen en direct weer intrappen doet wonderen.
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: vraagje

Bericht door Anyways »

Wat een bekend probleem is (en wat ik ook heb) is dat het soms lastig is om vanuit de 3 of hoger in achteruit te schakelen.. Ik heb mij al aangeleerd om altijd in z'n 2 te stoppen en dan heb ik er geen last van.

De loshangende kabels heb ik ook op mijn sport ondanks dat ik ook mistlampen heb.. Geen idee wat daar het idee achter is.. Heb zelf al eens langs de snelweg gestaan omdat er 1 uit de kuip hing en om mijn wielophanging hing te klapperen...
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Plaats reactie