+ draad van versterker door motorruimte waar?

Plaats reactie
Lars7hz
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo apr 19, 2015 16:59

+ draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Lars7hz »

Hoi leden.
Ik wil binnenkort me versterker en subwoofer installeren. Nu moet ik een plus draad voor me versterker naar de plus van me accu trekken. Op welke wijze en welke plek kan ik dit het beste doen?

Groetjes lars
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Kingpin »

De GP en neem aan de evo, zul je de parafan los moeten schroeven dan iets optillen zie je een rubber invoer onder de ruitewissers arm lopen (bestuurderskant onder de raam) .

Stanley mes insnijden rechter kant , beetje vaseline en je kabel het liefst in een zwarte ripbuis door drukken.
Dan binnen in kun je er wel met je hand bij, linksboven in bij je koppeling

Vervolgens kun je de hendel van je motorkap los wippen met een schroevendraaier om dan ook de kap er onder los te halen, tussen de hendel en de kap iets kracht zetten dat je deze ervan af wipt, dan kun je de rest van de kappen naar achter toe wel los schroeven. Je ziet de schroeven wel zitten. laat de kabel zo veel mogelijk met de kabelboom mee lopen naar achter.

Als bij de zitting achter bent (bij een 5deurs wel makkelijk als je de plus hier al langs legt) een van de bouten van de zitting los halen en hier de massa kabel monteren, zo heb je alles langs 1 kant . Let wel op als je tulp kabels legt je wel zo veel mogelijk afstand houd van de plus kabel, of je pakt de andere kant.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door AlexAbarth »

signaal kabels inderdaad zo ver mogelijk bij de plus en massa vandaan houden.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Lars7hz
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo apr 19, 2015 16:59

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Lars7hz »

Hoi,

Ik heb de plus kabel links gelegd, en de tulpkabels en remote kabel rechts dus die liggen mooi gescheiden, min pak ik onder de zitting van de achterbank.
Ik heb de plus kabel nu in de zekeringskast gelegd omdat ik deze nog niet door de motorruimte heb kunnen leggen. Hoe kan ik dat dus het beste doen? de kabel is dus al wel vanaf de kofferbak naar de stuurkolom gelegd.

Groetjes Lars
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Kingpin »

Je kan er niet van binnen uit genoeg bij om hem er naar buiten te drukken Door de rubber, je moet dus een trek draad vanaf de motor ruimte naar binnen steken dan goed tapen invetten en je plus kabel rustig richting de motor ruimte trekken.
Lars7hz
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo apr 19, 2015 16:59

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Lars7hz »

Oke duidelijk! en waar kan ik dit het beste in de motorruimte doen? ik snap je reactie met parafan ens niet:P
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Kingpin »

Dat is de kap onder je raam waar de ruitenwissers boven op zitten
Lars7hz
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo apr 19, 2015 16:59

Re: + draad van versterker door motorruimte waar?

Bericht door Lars7hz »

Thanks! ga het van de week verder leggen en dan nieuwe radio bestellen!
Plaats reactie