Pagina 2 van 3

Re: 500.000 km

Geplaatst: vr okt 30, 2015 18:43
door Kingpin
Mwa fiat heeft toch een andere soort kijk naar motoren als de Duitsers, verwacht niet probleemloos de 300.000 te halen! turbo , egr , roetfilter zullen wel als eerst voor problemen zorgen hiernaast kunnen ook problemen als defecte sensors, scheuren in de slangen en ook complete defecte aan onderdelen een rol spelen

Re: 500.000 km

Geplaatst: di feb 23, 2016 20:09
door Scooterguy
Die van mij heeft net de 300.000 niet gehaald, op 299.997km gaf hij de geest, blok zonder voorteken vastgelopen...

Re: 500.000 km

Geplaatst: ma feb 29, 2016 10:49
door wouter1974
Die van mij nadert op haar na 200.000 kilometer, dus ik kan nog wel even voor de 3 ton er zal zijn :)

Re: 500.000 km

Geplaatst: di mei 16, 2017 12:07
door wouter1974
Wel even leuk dacht ik om even te updaten. Mijn Fiat Punto Evo is nog steeds bij me, inmiddels nadert de kilometerstand een respectabele 270.000 kilometer.

Nog steeds rijdt hij als een tierelier en zijn de onderhoudskosten een lachertje. Wel begint hij lichtjes olie te verbruiken, circa een halve liter per 15.000 kilometer. Dat vind ik nog te overzien.

Voor de rest, starten en rijden maar. Nog steeds originele turbo, uitlaat, roetfilter, egr klep, versnellingsbak, vliegwiel, koppeling, homokineten, schokbrekers, aandrijfassen, nog maar 1 keer schijven en blokken voor vervangen, en nog steeds 2de set banden. Gemiddeld rij ik dus 130.000 kilometer met dezelfde banden.

Enige noemenswaardige is een paar keer kapot lampje en voor de tweede keer de raambediening achter kabel geknapt. En nieuwe speakers, de voorste begonnen te kraken.

Fantastisch blok dus en een heel degelijke auto. Tegen het einde van het jaar zal hij op 300.000 kilometers zitten. Ik ben blij dat ik doorgereden heb, de auto schrijft nu totaal niet meer af dus elke maand dat ik nu rij is geld in de zak :).

Re: 500.000 km

Geplaatst: di mei 16, 2017 13:19
door Odelot
Dat klinkt goed! Is de distributieketting nog niet vervangen? Met banden doe je wel heel erg lang trouwens!

Re: 500.000 km

Geplaatst: wo mei 17, 2017 13:21
door wouter1974
Hallo, de distributie ketting is inderdaad vervangen bij 220.000 kilometer. Hij begon te ratelen. Netjes onder garantie van Fiat vervangen (verlengde garantie). Kostte me dus niets.

Re: 500.000 km

Geplaatst: do mei 18, 2017 13:14
door Skrymger
Nice, dan heb je geluk gehad dat je hem begon te horen! Ik heb hem preventief vervangen ^^

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk

Re: 500.000 km

Geplaatst: vr mei 19, 2017 22:53
door Sjoerd H.
wouter1974 schreef:Tegen het einde van het jaar zal hij op 300.000 kilometers zitten
Dat is zeer netjes!

Re: 500.000 km

Geplaatst: za mei 20, 2017 15:20
door BiGRoN
Netjes!

Re: 500.000 km

Geplaatst: do aug 31, 2017 9:44
door wouter1974
En weer een update.

Ik denk dat 300.000 kilometer toch het einde gaat zijn. De auto begint nu olie te verbruiken en bij het starten van de motor komt er steevast een blauwe rookpluim uit de uitlaat. De garage gaat wat proberen met additieven het olieverbuik te stoppen maar ze hebben er niet zoveel vertrouwen in.

Nog iets meer dan 20.000 kilometer en dan gaat hij de 300.000 aantikken.

Re: 500.000 km

Geplaatst: do aug 31, 2017 11:52
door Foppe de Vries
Dank voor de updates.
Ben benieuwd wat het eindresultaat is. Maar ik meen te horen dat het einde bijna in zicht is.

Zeer informatief dit, zeker nu ik 149.000 km op de teller heb staan en aan het overwegen ben de auto in te ruilen of door (op) te gaan rijden.
De distributiekettingen welke niet betrouwbaar blijken te zijn werpen wel een vervelende smet over de Punto waar ik overigens voor de rest erg tevreden mee ben.

Ben Odelot ook dankbaar voor het werk welke hij steekt in het topic over de distributieketting.

Re: 500.000 km

Geplaatst: do aug 31, 2017 17:01
door Odelot
Jammer dat je de 5 ton niet gaat halen, zoals de vlag er nu bij hangt. Heb een exemplaar te koop zien staan met ruim 4 ton op de teller. http://www.autowereld.nl/fiat/punto-evo ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog een lijstje met 1.3 mjets met hoge km standen:

http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Punto-Evo/ ... sel&srt=df" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 500.000 km

Geplaatst: wo sep 06, 2017 21:17
door Thijssie!
Op zich hoeft een beetje olieverbruik nog niet het einde te betekenen. Wellicht heeft de turbo enige speling. Na vervanging kan je dan weer een poosje van Pevo genieten...

Re: 500.000 km

Geplaatst: ma sep 11, 2017 14:45
door wouter1974
Hoe weet je dat een turbo speling heeft?

Nog even een ander vraagje, ik rij nog altijd met originele roetfilter. Wanneer gaan die dingen vol zitten?

Re: 500.000 km

Geplaatst: di aug 04, 2020 12:45
door alex_andre
De mijne staat nu op 297.000km. 300k gaat ie met gemak halen. Vóór eind augustus waarschijnlijk al.

Grote reparaties so far:
- Druklager (koppeling gelijk gedaan) +/- 190000km (zelf gedaan, met hulp)
- Versnellingsbak gewisseld nadat de 5e versnelling niet meer bleef zitten. +/- 225000km (zelf gedaan, met hulp)
- EGR klep vervangen +/-237000km (eerst vrijgemaakt met hamer (ANWB) en daarna vervangen) (door garage)
- Distributieketting (preventief) en 4 injectors +/- 243000km (dat was een dikke rekening) (door garage)
- Motorsteunbout afgebroken (motor gelukkig niet door voorkant naar buiten gekomen) (door garage)

Verder olie, filters en remschijven/blokken altijd zelf gedaan.

Enige apk punt afgelopen jaar was dat een vd knipperlichten een andere kleur had. Bleek dat de oranje folie op het lampje had losgelaten. Was wel even een gevalletje hele bumper los voor een lampje, want door het luikje in de wielkuip kon ik er niet bij komen. Misschien te grote handen ofzo.

Voorlopig kachel ik nog effe door! Alle grote ellende is allang achter de rug. De wagen stinkt een beetje bij het starten en opwarmen, maar daar heb ik niet zo'n last van. DPF veroorzaakt nog altijd plaatselijk mist om de 600km. Dus dat gaat allemaal wel goed. Verder elke 20-25k nieuwe olie en filter.
Laatst zelfs 2 nieuwe banden moeten kopen. Oude zaten er al ruim 100k op (time flies zullen we maar zeggen).