Parkeerlichten

falcone
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 20:30

Parkeerlichten

Bericht door falcone »

Salve,

Mijn GP is zo ingesteld dat bij het uitnemen van de contactsleutel de lichten worden uitgeschakeld, maar... dan ik vervolgens niet de parkeerlichten aan doen of wel??

Iemand dit al eens geprobeerd?

Saluti.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Parkeerlichten

Bericht door hannes »

falcone schreef:Salve,

Mijn GP is zo ingesteld dat bij het uitnemen van de contactsleutel de lichten worden uitgeschakeld, maar... dan ik vervolgens niet de parkeerlichten aan doen of wel??

Iemand dit al eens geprobeerd?

Saluti.
is er wel een uitvoering van de GP met parkeerlichten :roll:
ik kan in elk geval niets hierover vinden :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

ik heb er ook nog nooit over gehoord. Dus deze zal er wal niet op zitten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

bedoeld TS met parkeerverlichting wellicht follow me home? Je groot licht aanzetten als je je motor hebt uitgedaan. :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Oeroe schreef:bedoeld TS met parkeerverlichting wellicht follow me home? Je groot licht aanzetten als je je motor hebt uitgedaan. :wink:
Ik denk eerder parkeerlicht als je ergens geparkeerd staat en je aan een van de zijdes van je auto het stadslicht kunt aanzetten d.m.v. de richting aanwijzer. Deze functie is helaas niet van toepassing op de GP. Toch is deze functie wel degelijk nuttig als je ergens in het donker staat geparkeerd op de rechterzijde van de weg, dat je de linker stadslicht aan kunt zetten, of andersom.

Helaas de GP heeft deze functie niet.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Oeroe schreef:bedoeld TS met parkeerverlichting wellicht follow me home? Je groot licht aanzetten als je je motor hebt uitgedaan. :wink:
Bij follow me home gaat je dimlicht aan, niet je groot licht, maar ook parkeerlicht zit op de GP.

Als je nadat je de motor gestopt hebt en de sleutel uit het contact gehaald, je de lichtschakelaar weer naar stads of dimlicht draait, dan heb je parkeerlicht.

Die functie van parkeerlicht op 1 zijde van de auto zit volgens mij niet op de GP (de Stilo had dat overigens wel, dat je de zijde kon aangeven dmv de richtingaanwijzer).
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

joedelta schreef:
Oeroe schreef:bedoeld TS met parkeerverlichting wellicht follow me home? Je groot licht aanzetten als je je motor hebt uitgedaan. :wink:
Als je nadat je de motor gestopt hebt en de sleutel uit het contact gehaald, je de lichtschakelaar weer naar stads of dimlicht draait, dan heb je parkeerlicht.
Ja en dan kom je terug en is je accu leeg :? :lol:
Toch maar es t boekje na kyken dan :wink:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Ice-Angel schreef:
joedelta schreef:
Oeroe schreef:bedoeld TS met parkeerverlichting wellicht follow me home? Je groot licht aanzetten als je je motor hebt uitgedaan. :wink:
Als je nadat je de motor gestopt hebt en de sleutel uit het contact gehaald, je de lichtschakelaar weer naar stads of dimlicht draait, dan heb je parkeerlicht.
Ja en dan kom je terug en is je accu leeg :? :lol:
Toch maar es t boekje na kyken dan :wink:
Nee ice....alleen je stadlichtjes voor en je gewone verlichting achter gaan aan. Je kunt niet je dim- of grootlicht aandoen als de motor uit is. (behoudens de tijdelijke inschakeling dmv het follow me home systeem)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

heb het nog niet geprobeerd maar klinkt logisch
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

walpunto schreef:heb het nog niet geprobeerd maar klinkt logisch
t s zo heb het ook getest :)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ok morgen even kijken of het ook werk met xenon
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Murph
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do jun 22, 2006 13:17
Locatie: Almere

Bericht door Murph »

Ik moest gister plotseling uitwijken en hard remmen omdat ik bijna werd afgesneden op de snelweg.

Sindsdien krijg ik de af en toe melding "parkeerlichten controleren" en gaat het gele gevarendriehoekje even knipperen in mn display als ik hard rem of even stil sta.

weet iemand wat deze melding betekend?
joedelta

Bericht door joedelta »

Murph schreef:Ik moest gister plotseling uitwijken en hard remmen omdat ik bijna werd afgesneden op de snelweg.

Sindsdien krijg ik de af en toe melding "parkeerlichten controleren" en gaat het gele gevarendriehoekje even knipperen in mn display als ik hard rem of even stil sta.

weet iemand wat deze melding betekend?
De medling ken ik niet, maar de strekking lijkt me duidelijk, toch?
Doen je parkeerlichten het nog wel?
Ik vermoed dat er in het dashboard iets is losgeschoten (kabeltje of zo)

Misschien handig om dit even bij de dealer te melden?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Het gele gevaren driehoekje is voor je ESP. Als je dus tegelijk stuurt en remt zal de ESP helpen je auto onder controle te houden.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:Het gele gevaren driehoekje is voor je ESP. Als je dus tegelijk stuurt en remt zal de ESP helpen je auto onder controle te houden.
Het gevarendriehoekje (met een pijl eromheen) gaat inderdaad aan bij het in werking treden van het ESP, maar er gaat ook een gevarendriehoekje op het dashboard aan om je te attenderen op andere foutmeldingen.

Toevoeging:

Dit is het lampje van de ESP:
Afbeelding

Dit is het algemene waarschuwingslampje:
Afbeelding
Plaats reactie