Dakdrager montage probleem

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Dakdrager montage probleem

Bericht door Romeodelta »

Ik heb een probleem. Ik had een set dakdragers besteld bij de dealer. Maar toen ik deze wilde monteren kreeg ik het idee dat ze niet paste. Ze waren net te kort.
Ik wist van mijn vorige punto dat je de moertjes helemaal moest terug schroeven en dat die dan net over de daksteil gingen. Maar bij de Abarth leek hij te kort.
Nu heb ik gebeld met Vireo en die vertelde mij dat de Abarth dikkere daksteilen heeft en daardoor breder is. Vreemd: dus in de productielijn van de carrosserieen moeten ze ineens zaken verranderen omdat er Abarth's gemaakt gaan worden?

Ik heb hier in de straat van iemand zijn punto evo opgemeten en die is qua breedte over het dak naar de deursteil precies hetzelfde als mijn Abarth evo.
Mijn vraag is nu: wie komt er zondag naar Zandvoort en heeft toevallig zijn dakdragers gemonteerd / of wil de voorste dakdrager meenemen om het eens te proberen op de Abarth.
Want naar mijn idee klopt de set die ik geleverd heb gekregen niet. De doos en verpakking van de onderdelen was al open geweest en twee onderdelen waren er kapot.

Dan neem ik een lekker cadeautje mee voor je.

groet Romeodelta

p.s. over minder dan 14 dagen moet ik met vakantie. De bagage gaat zonder dakkoffer niet passen.
Laatst gewijzigd door Rudabroda op za jun 27, 2015 5:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
bram55
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 07, 2012 11:51
Locatie: Nijmegen

Re: Dakdrager montage probleem

Bericht door bram55 »

Ik kreeg ze er ook eerst niet op. Het is best onhandig gemaakt. Als jou was zou ik het met twee man alle mogelijke manieren proberen.

Voor de rest staat me wel bij dat de oudere grande punto en de evo andere afmetingen hebben.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Dakdrager montage probleem

Bericht door Romeodelta »

:-] Hij zit er op, altans een andere set die ik bij DC Berkel heb besteld. Even puzzelen met de toebehoren en hij zit goed.
Ik ben er nu ook achter waarom de andere set niet paste, de Italianen hebben de verkeerde stickers op de dakklemmen geplakt :? . Volgens de gebruiksaanwijzing moet A aan de voorste drager aan de linkerkant. Maar het klopte niet, toen heb ik ze omgedraaid (A naar rechts en B naar links) en toen paste het wel. Het verhaal dat een Abarth "dikker" zou zijn op die plek is dus niet juist.

:D Maar ik kan op vakantie!
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Dakdrager montage probleem

Bericht door damted »

Heb je er nog wat folie tussen gedaan?
Anders heb je na 1 vakantie van die "afdrukken" op je dakstijlen staan van je dakdragers.

Er komen best wel krachten op die steunen te staan.

Fijne vakantie trouwens!
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Dakdrager montage probleem

Bericht door Romeodelta »

dankje wel. Maar ben inmiddels terug. De afdrukken heb ik weggepoetst met Dark wax. ~]
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Plaats reactie