Is de sierstrip die links en rechts op de deur zit te verwijderen?
Of hoe is deze bevestigd op de auto?
Verwijderen sierstrip op de deur
Verwijderen sierstrip op de deur
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Re: Verwijderen sierstrip op de deur
Sjoerd is koning van de deurstrips.
ik denk dat hij nog liever een nieuwe deur steekt dan ze er nog eens af te halen
ik heb het ff naar hem doorverwezen
ik denk dat hij nog liever een nieuwe deur steekt dan ze er nog eens af te halen
ik heb het ff naar hem doorverwezen
Life is better on 2 wheels
Re: Verwijderen sierstrip op de deur
Koning, koning... Jarre toch! -]
ik heb inderdaad op mijn witte evo uit 2011 de stootstrips verwijderd.
ik heb met een fohn de kit waarmee het vastzit geprobeerd te verwarmen en vervolgens met een visdraad er achterlangs te gaan. Dan kun je ze er voorzichtig af buigen. Je houdt wel dikke kitrandjes over en ook wat kleurverschil.
dit verschilt ook per kleur. Ik denk dat op een rode evo het erger zal zijn dan bijvoorbeeld een zwarte of blauwe.
Ik heb er alleen wat problemen mee gehad. Ik heb schade gehad aan een zijde en daar zijn recentelijk de stootstrips teruggeplaatst. Deze kit was dus ook nieuwer, sterker en vooral veel beter vastgeplakt. Deze kreeg ik er ook niet echt af, ook omdat hij op redelijk natte lak teruggeplakt was. het zat dus vast aan de lak. Bij de "originele" zijde was het makkelijker eraf te halen. Ook heb ik gebruik gemaakt van een caramelschijf. Dit is een beige rubberen schijf die kitresten en stickers van lak en glas kan verwijderen. Het werkt echt goed, maar je moet er enorm voorzichtig mee zijn.Als je te lang op een plek zit gaat je lak loslaten omdat het te heet word. Je kunt het ook grotendels met je vingers los frunniken (als je nagels hebt), maar dat duurt wel langer.
Op dit moment is de zijde van de schade nogmaals gespoten en gerepareerd en zijn de kit randjes meteen verwijderd. Hier heb ik nu ook geen kleurschil, maar had er ook een beetje schade aan overgehouden door slecht hechtende lak.
Al met al was het bij mij in eerste instantie niet echt een succes. Aan de originele zijde wat kleurverschil wat ik er hopelijk nog uit kan polijsten. Aan de nieuwe zijde had ik schade en overgebleven kitresten die er niet af gingen. Maar na het polijsten wordt het kleurverschil hopelijk minimaal en is de nieuwe zijde weer helemaal netjes. Het was het achteraf gezien wel waard: de auto is zoveel strakker zonder stootstrips en ik vind hem veel mooier van de zijkant.
Is het een beetje duidelijk? Hahaha.
ik heb inderdaad op mijn witte evo uit 2011 de stootstrips verwijderd.
ik heb met een fohn de kit waarmee het vastzit geprobeerd te verwarmen en vervolgens met een visdraad er achterlangs te gaan. Dan kun je ze er voorzichtig af buigen. Je houdt wel dikke kitrandjes over en ook wat kleurverschil.
dit verschilt ook per kleur. Ik denk dat op een rode evo het erger zal zijn dan bijvoorbeeld een zwarte of blauwe.
Ik heb er alleen wat problemen mee gehad. Ik heb schade gehad aan een zijde en daar zijn recentelijk de stootstrips teruggeplaatst. Deze kit was dus ook nieuwer, sterker en vooral veel beter vastgeplakt. Deze kreeg ik er ook niet echt af, ook omdat hij op redelijk natte lak teruggeplakt was. het zat dus vast aan de lak. Bij de "originele" zijde was het makkelijker eraf te halen. Ook heb ik gebruik gemaakt van een caramelschijf. Dit is een beige rubberen schijf die kitresten en stickers van lak en glas kan verwijderen. Het werkt echt goed, maar je moet er enorm voorzichtig mee zijn.Als je te lang op een plek zit gaat je lak loslaten omdat het te heet word. Je kunt het ook grotendels met je vingers los frunniken (als je nagels hebt), maar dat duurt wel langer.
Op dit moment is de zijde van de schade nogmaals gespoten en gerepareerd en zijn de kit randjes meteen verwijderd. Hier heb ik nu ook geen kleurschil, maar had er ook een beetje schade aan overgehouden door slecht hechtende lak.
Al met al was het bij mij in eerste instantie niet echt een succes. Aan de originele zijde wat kleurverschil wat ik er hopelijk nog uit kan polijsten. Aan de nieuwe zijde had ik schade en overgebleven kitresten die er niet af gingen. Maar na het polijsten wordt het kleurverschil hopelijk minimaal en is de nieuwe zijde weer helemaal netjes. Het was het achteraf gezien wel waard: de auto is zoveel strakker zonder stootstrips en ik vind hem veel mooier van de zijkant.
Is het een beetje duidelijk? Hahaha.
Re: Verwijderen sierstrip op de deur
Bij mij vielen ze er zowat vanzelf af. Alleen de plek waar ik ze zelf al opnieuw gelijmd had was moeilijk, de rest kon ik er zo vanaf trekken. Wat een hoop bagger verzamelt er daar achter die strips... Geen kleurverschil, omdat ik het vrij snel gedaan heb na aanschaf.
Re: Verwijderen sierstrip op de deur
Ik heb toen montagekit gebruikt.
- zwabbers
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
- Locatie: roelofarendsveen
Re: Verwijderen sierstrip op de deur
Bij mij gingen de lijsten er makkelijk af met een snijdraad waar we ook de ramen mee uitsnijden .
Wel oppassen voor de lak !
De resten lijm gaan met een cleaning disk eenvoudig weg .
Het terug plaatsen doen we met een goede kwaliteit dubbelzijdige tape
Wel oppassen voor de lak !
De resten lijm gaan met een cleaning disk eenvoudig weg .
Het terug plaatsen doen we met een goede kwaliteit dubbelzijdige tape
Re: Verwijderen sierstrip op de deur
Oke thanks voor de reacties. Ik had een witte parelmoer punto evo zien staan alleen daar zitte van die kunstof stootstrips op wat totaal niet uit ziet.
Punto evo 1.4 16v 105 pk