Distributie-ketting

Jasper3011
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18

Re: Distributie-ketting

Bericht door Jasper3011 »

Heb een Fiat Punto EVO multijet 1.3 met bj: feb 2011, ketting was een halve schakel langer. Maar dat zal het zijn dat er verschillende kettingen worden gekocht, dan is er altijd goed mee omgegaan blijkbaar.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Distributie-ketting

Bericht door Odelot »

Ok. Heb je wel de tandwielen ook mee vervangen neem ik aan? Mijn ketting hebben ze bij de laatste beurt nagekeken en daar was nog niets mis mee. Hij had toen 160k gelopen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Jasper3011
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18

Re: Distributie-ketting

Bericht door Jasper3011 »

Heb zo'n set gekocht, hierin zitten ook de tandwielen zelfs de spanner zit nbegrepen deze is ook vervangen.
Gebruikersavatar
Vitamine
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di aug 20, 2013 18:55
Locatie: Groningen

Re: Distributie-ketting

Bericht door Vitamine »

Ik zal ook een duit in het zakje doen.
Afgelopen zaterdag onderweg naar een familiedag. Net 15 minuten onderweg valt de motor compleet uit (Punto Evo '10 met 133k km gereden) met een storing van het motormanagement. Auto aan de kant en Wegenwacht erbij en leest de auto uit. Twee storingen:
- Nokkensensor
- Systeemdruk brandstofverdeelleiding

Auto afgesleept naar de vaste dealer en die belt mij maandag terug met de melding dat de distributieketting geknapt is :cry: .
Een kort telefoontje met Fiat verteld mij dat men het niet raar vindt dat hij knapt met 'maar' 133k km en aangezien de auto 7 jaar oud is hoef ik niet te rekenen op coulance. Oja, de dealer moest zelf maar even contact opnemen met Fiat want het was niet de bedoeling dat de particulier dit zelf deed. Ondanks dat het de klantenservice was.
Goed, nog geen bericht van de dealer hoe extreem de schade is maar ik houd mij hart vast.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Distributie-ketting

Bericht door Giordino »

Meldt hem ook even in dit topic om zo een duidelijk overzicht te hebben van dit probleem.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Vitamine
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di aug 20, 2013 18:55
Locatie: Groningen

Re: Distributie-ketting

Bericht door Vitamine »

Done!
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

Lijkt er op dat zo'n beetje alles vervangen moet worden als ie toch open ligt :x :lol:

Komende zaterdag wordt bij mijn GP de ketting vervangen (incl toebehoren).. als er meer slijtage is, dan wordt dat ook meegenomen... zoals waterpomp etc..

ondertussen 190.000 op de teller. Een mooie ratel te horen wanneer de auto 5min draait...
Bij koud (direct na de start) en bij warm (20min rijden) is niks te horen, maar daar tussenin maakt ie stationair een ratelend geluid.

I
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

Dit is de pakking die vervangen dient te worden als de distributieketting vervangen wordt, toch?
Ziet het er bij jullie uit alsof die nieuw is? Of kijk ik naar het verkeerde deel?

Afbeelding
Afbeelding

De distributie is vervangen, samen met de waterpomp etc.. dat de multiriem nieuw is kan ik zien. Maar als ik eerlijk ben zien de bouten rondom de deksel er niet echt uit alsof ze los zijn geweest :?: De auto was binnen 4-5u klaar.. is dat redelijk?

Ik heb wel het idee dat er iets is veranderd in het geluid van de auto, maar ik hoor nog wel dit:
https://www.dropbox.com/pri/get/Public/ ... 9KD-gjVm4g" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Distributie-ketting

Bericht door Odelot »

Heb je de oude ketting terug gevraagd? Die pakking ziet er niet uit als nieuw, en de bouten lijken ook niet los te zijn geweest. Weet zelf niet waar die ketting zit eigenlijk...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

Nee niet om gevraagd..
De ketting zit, als ik filmpjes kan geloven, achter die deksel en bijhorende pakking..

Begin een beetje het vermoeden te krijgen dat ze, nadat ik heb gezegd dat ze ook de waterpomp moesten meenemen, alleen de waterpomp hebben gedaan en vervolgens bij de receptie wél alles (dus ook ketting) hebben gefactureerd :shock: :shock: En dan ga ik nog maar even uit van het goede in mensen dat dit het geval is, mocht blijken dat het dus niet is gedaan :o

Ik probeer morgen even langs te rijden :x
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Distributie-ketting

Bericht door Odelot »

Dat zou helemaal schandalig zijn! Kan de waterpomp dan wel verwisseld worden zonder dat alles open hoeft?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

Volgens mij hoef je voor de waterpomp niet in de kettingdeksel te zijn, maar zit ie er buiten.. durf geen 100% zekerheid te geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Distributie-ketting

Bericht door Skrymger »

Ik wel, waterpomp zit erbuiten en kan los vervangen worden! Heb zelf met de Pasen heel de boel gedaan. En daar deden we met 2 man ruim meer dan een dag over ;)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

Vanochtend langs gegaan.. deden totaal niet moeilijk en zouden alles nalopen. Auto net terug, duidelijk gesleuteld.. ook duidelijk een nieuwe pakking te zien. Ik heb zo'n mijn ideeen over wat zich heeft afgespeeld, maar het lijkt opgelost..
Afbeelding
Gesloten