Kou en GP... slechte combi

Gebruikersavatar
Blue&me
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 23:55
Locatie: Huise "Belgium"

Bericht door Blue&me »

Mijn antwoord past hier niet bij koud start maar ik heb hier toch in het topic kunne lezen over stikstof !

2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?

indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)

voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Blue&me schreef:Mijn antwoord past hier niet bij koud start maar ik heb hier toch in het topic kunne lezen over stikstof !

2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?

indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)

voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
( off-topic )

jezus blue & me, :shock:

heb dit ff drie keer moeten lezen om het helemaal te begrijpen.

oh oh oh als John dit leest :lol: :lol: :lol: :lol: ...denk dat je cijfer dan hooguit een 2 zal zijn :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

Blue&me schreef:Mijn antwoord past hier niet bij koud start maar ik heb hier toch in het topic kunne lezen over stikstof !

2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?

indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)

voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
Corrosie aan de binnenzijde van de velg, als ik het goed begrijp? Lijkt me een sterk verhaal. De buitenzijde krijgt veel meer vocht en andere ongein te verwerken en die roest toch ook niet?
swingmill
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 02, 2006 16:34
Locatie: amersfoort

Bericht door swingmill »

hoi gp,ers.

ik heb een vraag , als de auto koud gestart wordt dan klinkt er een bonk uit het vooronder, zelf heb ik het idee dat het tussen motor en versnellingsbak zit.
wie heeft hierop een antwoord

bedankt alvast jan
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

en wat voor een bonk?

eenmaal, of ook nog terwijl hij draaid? enkel met het schokken van het starten?
wat voor motor?
ook met stil leggen?
Afbeelding
swingmill
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 02, 2006 16:34
Locatie: amersfoort

Bericht door swingmill »

hoi bartike.

de bonk is alleeen te horen bijeen koude start en isdaarna niet meer te horen, het is een eenmalig geluid bij het starten.
motor is 1.4 8v.
lijkt wel of het tussen motor en versnellingsbak vandaan komt.

groeten jan
joedelta

regensensor

Bericht door joedelta »

De regensensor op mijn GP lijkt wat problemen te hebben met de koude.

Als het vriest (zoals vanmorgen) blijven de ruitenwissers maar doorgaan met wissen als de sensor aan staat. Ik heb de voorruit volledig ijsvrij gemaakt, dus het is niet zo dat de sensor aanslaat omdat er iets op de ruit zit of zo.
Ook na een uurtje rijden, wanneer de auto goed warm is, blijft het zo. Het is ook niet van opspattent water van voorliggers; hij doet dit zelfs wanneer ik stapvoets in de bebouwde kom rijd zonder voorliggers.
Dit probleempje, wanneer het onder het vriespunt is, is me al eerder opgevallen, maar vandaag vond ik het toch wel erg irritant worden.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Nope...mijn regensensor doet het prima. Ook 's morgens. Geen enkelprobleem met de regensensor. Ik ben er dan ook dik over tevreden. Dat was bij de peug wel anders dat pokke ding.
Afbeelding
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: regensensor

Bericht door ineke »

joedelta schreef:De regensensor op mijn GP lijkt wat problemen te hebben met de koude.

Als het vriest (zoals vanmorgen) blijven de ruitenwissers maar doorgaan met wissen als de sensor aan staat. Ik heb de voorruit volledig ijsvrij gemaakt, dus het is niet zo dat de sensor aanslaat omdat er iets op de ruit zit of zo.
Ook na een uurtje rijden, wanneer de auto goed warm is, blijft het zo. Het is ook niet van opspattent water van voorliggers; hij doet dit zelfs wanneer ik stapvoets in de bebouwde kom rijd zonder voorliggers.
Dit probleempje, wanneer het onder het vriespunt is, is me al eerder opgevallen, maar vandaag vond ik het toch wel erg irritant worden.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Joe ik had er vanmorgen ook last van erg irritant.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
MaXiMuS
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za dec 09, 2006 15:44

Bericht door MaXiMuS »

Nee nergens last van.

Maar wel voor het eerst zo'n grote voorruit krabben, en zelf de bovenhelft overgeslagen (incl. sensor)
1.4-16V Emotion 3drs
nero dell'incrocio
ESP/ASR/MSR/HBA/Hill Holder
Blue&me MP3 + Sub in de kofferbak
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Met de GP heb ik het probleem nog niet opgemerkt. De Stilo had er af en toe ook last van, maar ik zou niet meer weten of één en ander in verband stond met de temperatuur. Contact af en opnieuw starten wilde nog wel eens helpen.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
Gebruikersavatar
yugoslabio
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di aug 29, 2006 21:12

Bericht door yugoslabio »

OKe ben een beetje lui heb hier en daar er wel wat over gelezen maar wat is nou het probleem over de koelvloeistof temperatuur die helemaal oploopt en schreeuwt dat hij te heet word als ik verdomme net de auto start. De garage heeft al een nieuwe sensor erin gegooit en de nieuwste software erop gegooit maar wil niet echt werken. Ben der eigenlijk een beetje klaar mee met al die problemen op de Gp van mij :evil: :evil:
1.2 Sportsound
Black Mettalic/Tear Drops
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dat verhaal is nieuw voor mij.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

yugoslabio schreef:OKe ben een beetje lui heb hier en daar er wel wat over gelezen maar wat is nou het probleem over de koelvloeistof temperatuur die helemaal oploopt en schreeuwt dat hij te heet word als ik verdomme net de auto start. De garage heeft al een nieuwe sensor erin gegooit en de nieuwste software erop gegooit maar wil niet echt werken. Ben der eigenlijk een beetje klaar mee met al die problemen op de Gp van mij :evil: :evil:
Dit probleem ben ik hier nog nergens tegengekomen....en ook niet op mijn eigen GP......het is dus blijkbaar niet een veelvoorkomend probleem.....toch maar weer terug naar de dealer zou ik zeggen..... :roll:
Gebruikersavatar
yugoslabio
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di aug 29, 2006 21:12

Bericht door yugoslabio »

joedelta schreef:
yugoslabio schreef:OKe ben een beetje lui heb hier en daar er wel wat over gelezen maar wat is nou het probleem over de koelvloeistof temperatuur die helemaal oploopt en schreeuwt dat hij te heet word als ik verdomme net de auto start. De garage heeft al een nieuwe sensor erin gegooit en de nieuwste software erop gegooit maar wil niet echt werken. Ben der eigenlijk een beetje klaar mee met al die problemen op de Gp van mij :evil: :evil:
Dit probleem ben ik hier nog nergens tegengekomen....en ook niet op mijn eigen GP......het is dus blijkbaar niet een veelvoorkomend probleem.....toch maar weer terug naar de dealer zou ik zeggen..... :roll:
Mijn auto staat meer bij de dealer als bij men eigen thuis men buurman zegt steeds heb je alweer een nieuwe auto in verband met men leenauto
1.2 Sportsound
Black Mettalic/Tear Drops
Plaats reactie