Kou en GP... slechte combi
- Blue&me
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 23:55
- Locatie: Huise "Belgium"
Mijn antwoord past hier niet bij koud start maar ik heb hier toch in het topic kunne lezen over stikstof !
2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?
indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)
voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?
indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)
voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
( off-topic )Blue&me schreef:Mijn antwoord past hier niet bij koud start maar ik heb hier toch in het topic kunne lezen over stikstof !
2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?
indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)
voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
jezus blue & me,
heb dit ff drie keer moeten lezen om het helemaal te begrijpen.
oh oh oh als John dit leest ...denk dat je cijfer dan hooguit een 2 zal zijn
Corrosie aan de binnenzijde van de velg, als ik het goed begrijp? Lijkt me een sterk verhaal. De buitenzijde krijgt veel meer vocht en andere ongein te verwerken en die roest toch ook niet?Blue&me schreef:Mijn antwoord past hier niet bij koud start maar ik heb hier toch in het topic kunne lezen over stikstof !
2 jaar uw banden druk niet controleren ! MILJAAR
Welke verkoper maakt u zoeits weis ?
indien de banden met gewone perslucht gevuld zijn moet je normalieter elke tankbeurt eens nazien !
Met stikstof zou ik het toch ook niet langer dan drie maanden aanraden !
die banden druk is toch ooooh zo belangrijk (verbruik slijtage enz....)
voordeel van stikstof is ook dat die stikstof veel droger is en dat er in veeele perslucht nog veel vocht zit ! corrosie aan de velg en dergelijke zijn dan het gevolg en corrosie is grotere kan op drukverlies!
regensensor
De regensensor op mijn GP lijkt wat problemen te hebben met de koude.
Als het vriest (zoals vanmorgen) blijven de ruitenwissers maar doorgaan met wissen als de sensor aan staat. Ik heb de voorruit volledig ijsvrij gemaakt, dus het is niet zo dat de sensor aanslaat omdat er iets op de ruit zit of zo.
Ook na een uurtje rijden, wanneer de auto goed warm is, blijft het zo. Het is ook niet van opspattent water van voorliggers; hij doet dit zelfs wanneer ik stapvoets in de bebouwde kom rijd zonder voorliggers.
Dit probleempje, wanneer het onder het vriespunt is, is me al eerder opgevallen, maar vandaag vond ik het toch wel erg irritant worden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Als het vriest (zoals vanmorgen) blijven de ruitenwissers maar doorgaan met wissen als de sensor aan staat. Ik heb de voorruit volledig ijsvrij gemaakt, dus het is niet zo dat de sensor aanslaat omdat er iets op de ruit zit of zo.
Ook na een uurtje rijden, wanneer de auto goed warm is, blijft het zo. Het is ook niet van opspattent water van voorliggers; hij doet dit zelfs wanneer ik stapvoets in de bebouwde kom rijd zonder voorliggers.
Dit probleempje, wanneer het onder het vriespunt is, is me al eerder opgevallen, maar vandaag vond ik het toch wel erg irritant worden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: regensensor
joedelta schreef:De regensensor op mijn GP lijkt wat problemen te hebben met de koude.
Als het vriest (zoals vanmorgen) blijven de ruitenwissers maar doorgaan met wissen als de sensor aan staat. Ik heb de voorruit volledig ijsvrij gemaakt, dus het is niet zo dat de sensor aanslaat omdat er iets op de ruit zit of zo.
Ook na een uurtje rijden, wanneer de auto goed warm is, blijft het zo. Het is ook niet van opspattent water van voorliggers; hij doet dit zelfs wanneer ik stapvoets in de bebouwde kom rijd zonder voorliggers.
Dit probleempje, wanneer het onder het vriespunt is, is me al eerder opgevallen, maar vandaag vond ik het toch wel erg irritant worden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Joe ik had er vanmorgen ook last van erg irritant.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
- SlippingPenny
- Junior Stato
- Berichten: 249
- Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
- Locatie: Amsterdam
Met de GP heb ik het probleem nog niet opgemerkt. De Stilo had er af en toe ook last van, maar ik zou niet meer weten of één en ander in verband stond met de temperatuur. Contact af en opnieuw starten wilde nog wel eens helpen.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
- yugoslabio
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di aug 29, 2006 21:12
OKe ben een beetje lui heb hier en daar er wel wat over gelezen maar wat is nou het probleem over de koelvloeistof temperatuur die helemaal oploopt en schreeuwt dat hij te heet word als ik verdomme net de auto start. De garage heeft al een nieuwe sensor erin gegooit en de nieuwste software erop gegooit maar wil niet echt werken. Ben der eigenlijk een beetje klaar mee met al die problemen op de Gp van mij
1.2 Sportsound
Black Mettalic/Tear Drops
Black Mettalic/Tear Drops
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Dit probleem ben ik hier nog nergens tegengekomen....en ook niet op mijn eigen GP......het is dus blijkbaar niet een veelvoorkomend probleem.....toch maar weer terug naar de dealer zou ik zeggen..... :roll:yugoslabio schreef:OKe ben een beetje lui heb hier en daar er wel wat over gelezen maar wat is nou het probleem over de koelvloeistof temperatuur die helemaal oploopt en schreeuwt dat hij te heet word als ik verdomme net de auto start. De garage heeft al een nieuwe sensor erin gegooit en de nieuwste software erop gegooit maar wil niet echt werken. Ben der eigenlijk een beetje klaar mee met al die problemen op de Gp van mij
- yugoslabio
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di aug 29, 2006 21:12
Mijn auto staat meer bij de dealer als bij men eigen thuis men buurman zegt steeds heb je alweer een nieuwe auto in verband met men leenautojoedelta schreef:Dit probleem ben ik hier nog nergens tegengekomen....en ook niet op mijn eigen GP......het is dus blijkbaar niet een veelvoorkomend probleem.....toch maar weer terug naar de dealer zou ik zeggen..... :roll:yugoslabio schreef:OKe ben een beetje lui heb hier en daar er wel wat over gelezen maar wat is nou het probleem over de koelvloeistof temperatuur die helemaal oploopt en schreeuwt dat hij te heet word als ik verdomme net de auto start. De garage heeft al een nieuwe sensor erin gegooit en de nieuwste software erop gegooit maar wil niet echt werken. Ben der eigenlijk een beetje klaar mee met al die problemen op de Gp van mij
1.2 Sportsound
Black Mettalic/Tear Drops
Black Mettalic/Tear Drops