Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Service zoals het hoort te zijn. Van Deursen is voor mij ook altijd een goeie dealer geweest. Nog steeds.
Hopelijk weer wat vertrouwen, en nu gaan genieten
Hopelijk weer wat vertrouwen, en nu gaan genieten
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Goed nieuws en goede service altijd fijn!
Dan nu de vraag wanneer verschijn je samen met de GP op een meeting? [emoji51]
Dan nu de vraag wanneer verschijn je samen met de GP op een meeting? [emoji51]
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Ha Joris,
Ziet er dus goed uit nou.
Dat van die plaat komt me bekend voor met een loszittend hitteschild. En maar zoeken.
Als de distributie eruit moet, lekker doen hoor. Lekker alles nieuw en zo'n setje kost plm. €120,-- origineel en is niet heel veel werk.
En lekker scheuren nou hè? Ben van 't weekend nog ff naar Twello gereden, heerlijk!!
Veel plezier!!
Haags gegroet,
Chris
Ziet er dus goed uit nou.
Dat van die plaat komt me bekend voor met een loszittend hitteschild. En maar zoeken.
Als de distributie eruit moet, lekker doen hoor. Lekker alles nieuw en zo'n setje kost plm. €120,-- origineel en is niet heel veel werk.
En lekker scheuren nou hè? Ben van 't weekend nog ff naar Twello gereden, heerlijk!!
Veel plezier!!
Haags gegroet,
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Ja, eerste indruk bij Van Deursen was zeker goed. Hij nam alle tijd.
Heb ook nog even staan te buurten over o.a. de hagelschade (en Tony's GP) en de GPC.
Nog heel kort naar een Abarth GP esseesse gekeken die daar te koop stond ("ruilen?"). Toch net wat te duur voor mij helaas.
We hebben een rondje rondom de auto gedaan, waarbij hij me nog wel wees op de rand van de achterklep. Daar was beginnende 'roest' te zien. Ik wist dat dat een bekend euvel bij de GP was en heb er destijds specifiek naar gekeken... toen was er niets te zien. Bij de motorkap is niets aan de hand. Roest is het nu nog niet echt te noemen, dus ik moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen. Iemand een goedkope oplossing?
Voor wat betreft een meeting: ik ga mijn best doen maar kan nog niets beloven. Zit helaas ook nog steeds met behoorlijk beperkende gezondheidsklachten thuis. Vaak kan ik pas later op de middag echt iets ondernemen.
Distributieset (riem incl. waterpomp) is bij een FIAT dealer volgens mij een stuk duurder dan € 120,-
Hoe kom jij aan die prijs, Chris? Als ik in de zgn. onderhoudscalculator van FIAT kijk zit ik voor de riem, spanrol en waterpomp al op € 469,-
Heb ook nog even staan te buurten over o.a. de hagelschade (en Tony's GP) en de GPC.
Nog heel kort naar een Abarth GP esseesse gekeken die daar te koop stond ("ruilen?"). Toch net wat te duur voor mij helaas.
We hebben een rondje rondom de auto gedaan, waarbij hij me nog wel wees op de rand van de achterklep. Daar was beginnende 'roest' te zien. Ik wist dat dat een bekend euvel bij de GP was en heb er destijds specifiek naar gekeken... toen was er niets te zien. Bij de motorkap is niets aan de hand. Roest is het nu nog niet echt te noemen, dus ik moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen. Iemand een goedkope oplossing?
Voor wat betreft een meeting: ik ga mijn best doen maar kan nog niets beloven. Zit helaas ook nog steeds met behoorlijk beperkende gezondheidsklachten thuis. Vaak kan ik pas later op de middag echt iets ondernemen.
Distributieset (riem incl. waterpomp) is bij een FIAT dealer volgens mij een stuk duurder dan € 120,-
Hoe kom jij aan die prijs, Chris? Als ik in de zgn. onderhoudscalculator van FIAT kijk zit ik voor de riem, spanrol en waterpomp al op € 469,-
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Goed nieuws! Hopelijk kan je de rest van het euvellijstje ook lekker verder afvinken!
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet (130pk) Sport
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
J.V. schreef:.................
Heb ook nog even staan te buurten over o.a. de hagelschade (en Tony's GP) en de GPC........
Toch wel goeie praat hé? Maar bij van Deursen ben ik er niet zo bang voor
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Tuurlijk.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Ha Joris,
Heb even de rekening van Tuynder erbij gehaald....... Voor een distributieset (pomp snaar en spanrol) €120-€125 incl. GPC korting en BTW.
Arbeidsloon hangt natuurlijk af van degene die het doet hè. Is die €469,-- niet inclusief montage dan?
Groeten vanachter de Haagse kust,
Chris
Heb even de rekening van Tuynder erbij gehaald....... Voor een distributieset (pomp snaar en spanrol) €120-€125 incl. GPC korting en BTW.
Arbeidsloon hangt natuurlijk af van degene die het doet hè. Is die €469,-- niet inclusief montage dan?
Groeten vanachter de Haagse kust,
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Hogere bedrag is inderdaad incl. montage.
Ik ga zelf geen (motor)onderdelen bestellen; er is vast wel iemand te vinden die ze dan in wil bouwen, maar bewijs maar eens wie z'n 'schuld' het is als er wat mis loopt.
Ik ga zelf geen (motor)onderdelen bestellen; er is vast wel iemand te vinden die ze dan in wil bouwen, maar bewijs maar eens wie z'n 'schuld' het is als er wat mis loopt.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Zojuist de afspraak gemaakt; op 21 april wordt een heleboel vervangen:
- Distributieriem, waterpomp en alle bijbehorende rollen
- Multiriem, spanner en alle bijbehorende rollen
- Koelvloeistof
De garage waar ik de auto gekocht heb, neemt 20% van de onderdeelkosten (m.b.t. distributieriem; dus de riem, waterpomp en de rollen) op zich.
- Distributieriem, waterpomp en alle bijbehorende rollen
- Multiriem, spanner en alle bijbehorende rollen
- Koelvloeistof
De garage waar ik de auto gekocht heb, neemt 20% van de onderdeelkosten (m.b.t. distributieriem; dus de riem, waterpomp en de rollen) op zich.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Wat een gedoe zeg! Kan me goed voorstellen dat je op deze manier weinig plezier beleeft aan de auto.
Is het tokkende geluid dermate hard dat je het ook nog hoort met de radio aan?
Is het tokkende geluid dermate hard dat je het ook nog hoort met de radio aan?
Fiat GP T-jet 2007
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Het was inderdaad met de radio aan (volume op 6-8) hoorbaar.
Maar... het 'tok'-geluid is van de een op de andere dag verdwenen.
Ik heb het vanaf midden maart helemaal niet meer gehoord (ongeacht hoe slecht de weg is waar ik op rijd) en de auto rijdt verder prima. Er bleek een hitteschild en bodemplaat te trillen (o.a. bij dicht'gooien' bestuurdersdeur), dit is opgelost. Of dat ook de oorzaak van het 'tok'-geluid was, weet ik niet zeker.
Alleen het ratelende geluid bij 2.000 toeren blijft (voornamelijk buiten de auto) hoorbaar, maar hopelijk is dat binnenkort opgelost door het vervangen van alles m.b.t. distributieriem, waterpomp en multiriem.
Maar... het 'tok'-geluid is van de een op de andere dag verdwenen.
Ik heb het vanaf midden maart helemaal niet meer gehoord (ongeacht hoe slecht de weg is waar ik op rijd) en de auto rijdt verder prima. Er bleek een hitteschild en bodemplaat te trillen (o.a. bij dicht'gooien' bestuurdersdeur), dit is opgelost. Of dat ook de oorzaak van het 'tok'-geluid was, weet ik niet zeker.
Alleen het ratelende geluid bij 2.000 toeren blijft (voornamelijk buiten de auto) hoorbaar, maar hopelijk is dat binnenkort opgelost door het vervangen van alles m.b.t. distributieriem, waterpomp en multiriem.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Misschien toch door het warmere weer dat bepaalde rubbers wat soepeler zijn? Lijkt me sterk maar je weet het nooit natuurlijk!
Fiat GP T-jet 2007
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Is een mogelijkheid, maar het was laatst nog behoorlijk koud (4 graden) en toen hoorde ik het 'tok'-geluid ook niet.
Heel apart dus, maar waarschijnlijk ook weer niet schadelijk aangezien er nu niets raars te horen/zien is.
Overigens zijn beide veerpootlagers, schokdempers, draagarmen, stabilisatorkoppelstangen en de hoofdstabilisatorstang reeds (onder garantie) vervangen. Heel veel blijft er dan niet meer over...
Heel apart dus, maar waarschijnlijk ook weer niet schadelijk aangezien er nu niets raars te horen/zien is.
Overigens zijn beide veerpootlagers, schokdempers, draagarmen, stabilisatorkoppelstangen en de hoofdstabilisatorstang reeds (onder garantie) vervangen. Heel veel blijft er dan niet meer over...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Problemen met Grande Punto 1.4 T-JET
Dat is waar, dan heb je alles wel zo'n beetje gehad!
Fiat GP T-jet 2007