Koppelingspedaal perikelen

Plaats reactie
zwahiel
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: di mei 03, 2016 22:41

Koppelingspedaal perikelen

Bericht door zwahiel »

Mijn GP 1.4 uit 2007 had last van wat elektrische gremlins.

Zo wilde de cruisecontrol soms wel aan, en deed hij het dan ook een poosje, maar dan ging hij niet meer uit. Althans de functie CC aan ging niet meer uit. De wagen was al van CC af maar het lampje ging niet meer uit.

Na veel gezoek zag ik dat iemand hetzelfde issue had en die gaf als tip dat de accu vervangen moest worden. Aangezien mijn startmotor ook af en toe gromde was dat sowieso al een goed plan. Dat dus gedaan, en jawel hoor: CC werkt weer zoals het bedoeld is.

Alleen, daarna bleek het schakelaartje van het koppelingspedaal stuk te zijn. Dus een nieuwe besteld en die erin proberen te zetten. Dat bleek niet zo makkelijk te zijn. De e-learning cd erbij gepakt. Helaas trok ik (stom stom stom!) het koppelingspedaal omhoog om er zo beter bij te kunnen, liggend op mijn rug onder het stuur. Met als gevolg: *KRAK* en lipje dat ervoor zorgt dat het koppelingsschakelaartje daadwerkelijk ingedrukt wordt is nu afgebroken.

Afbeelding

Koppeling werkt verder maar het pedaal wordt nu helemaal omhoog gedrukt. Is weer 's wat anders dan op grond zeiden verschillende garages. Echter... Ik moet natuurlijk weer een aantal km's maken de komende dagen.

Nu is 't een beetje de vraag aan jullie: zal ik een tweedehands koppelingspedaal bestellen (kost me zo'n 25 euro met verzenden) en het zelf doen (uitleg staat op de e-learning cd vrij compleet) of zal ik het onderdeel nieuw bij de dealer (56 euro) bestellen en door hen in laten bouwen (kost me nog 's 60 euro). Ik heb nu een beetje mijn vrouw op mijn dak zitten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal perikelen

Bericht door Rudabroda »

Het is erg afhankelijk hoe je je zelf inschat als techneut. En wat je wil besteden.

Ik ben vrij makkelijk en laat alles doen, ik was GP nog net maar dan heb je het wel gehad.
Anderzijds kan ik me voorstellen dat er zat jongens (en meisjes) zijn die voor 25 euro wel ff willen hobby-en.

Vrij persoonlijk dus.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Plaats reactie