plaatsen van de autokrik

Plaats reactie
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

plaatsen van de autokrik

Bericht door JGP »

daar ben ik weer met een vraag.

waar plaatsen jullie de autokrik mochten jullie die ooit nodig hebben?
ik heb er namelijk een pesthekel aan als ze in de garage ,de krik of poot van de hefbrug ,onder de felsnaad aan de onderzijde van de auto plaatsen.(je weet wel, waar ook de sideskirts zitten :lol: )
de beschermlaag wordt dan meestal beschadigd, ook al word er rubber ter bescherming gebruikt.
dan al helemaal niet te spreken over de meegeleverde krik :cry: .
weet iemand andere krikpunten.
ik ben namelijk niet gek op het roestmonster :lol:
als je sideskirts hebt, moeten ze dan ook niet ergens anders met de krik?
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

met die rubber bescherming maken ze nooit beschadigingen in de garage :wink: nooit :!: en zeg ni van dat is wel, want dat is dus echt niet :!: :wink:

met de krik ook niet echt, als je voorzichtig bent :wink: de krik punten zijn nogthans de "felsnaad" maar altijd de krik zover mogelijk naar het wiel toe proberen te plaatsen
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: plaatsen van de autokrik

Bericht door hannes »

JGP schreef:daar ben ik weer met een vraag.

waar plaatsen jullie de autokrik mochten jullie die ooit nodig hebben?
ik heb er namelijk een pesthekel aan als ze in de garage ,de krik of poot van de hefbrug ,onder de felsnaad aan de onderzijde van de auto plaatsen.(je weet wel, waar ook de sideskirts zitten :lol: )
de beschermlaag wordt dan meestal beschadigd, ook al word er rubber ter bescherming gebruikt.
dan al helemaal niet te spreken over de meegeleverde krik :cry: .
weet iemand andere krikpunten.
ik ben namelijk niet gek op het roestmonster :lol:
als je sideskirts hebt, moeten ze dan ook niet ergens anders met de krik?
op de sideskirts staat aangegeven waar je de krik moet plaatsen. :wink:
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Bericht door JGP »

bartike schreef:met die rubber bescherming maken ze nooit beschadigingen in de garage :wink: nooit :!: en zeg ni van dat is wel, want dat is dus echt niet :!: :wink:

met de krik ook niet echt, als je voorzichtig bent :wink: de krik punten zijn nogthans de "felsnaad" maar altijd de krik zover mogelijk naar het wiel toe proberen te plaatsen
ja, de meningen zijn weer verdeeld.
geloof mij nu maar dat dit wel beschadigd wordt.
ben zelf al meerdere malen de klos geweest met mijn vorige auto( punto mkII.)
de coating op de felsnaad breekt gewoon af door het gewicht van de auto.
ja ,zelfs met rubber blokken.

maar dit even ter zijde, nog iemand ideeen. :wink:
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

M'n GP stond eerst ook op de verkeerde bij de Euromaste vanmiddag.... ik met de neus erop.... toen hebben ze toch maar de gewone 'lift' genomen....
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

JGP schreef:ja ,zelfs met rubber blokken.
nope ecght niet :wink:

ik heb gezegd dat je niet moet afkomen van dat het wel zo is :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Op je skirts staan kleine drie hoekjes. Als je daar onder de auto kijkt zie je een uitsparing voor de krik.
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Bericht door JGP »

bartike schreef:
JGP schreef:ja ,zelfs met rubber blokken.
nope ecght niet :wink:

ik heb gezegd dat je niet moet afkomen van dat het wel zo is :wink:
jij je zin :roll:
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

JGP schreef:
bartike schreef:
JGP schreef:ja ,zelfs met rubber blokken.
nope ecght niet :wink:

ik heb gezegd dat je niet moet afkomen van dat het wel zo is :wink:
jij je zin :roll:
ik sta elke dag in de garage omdat dat m'n job is, dus dan wil je zeggen dat we telkens de wagens beschadigen als we hem omhoog zetten op de brug.

klopt niet erg he :wink:
ik deel enkel m'n ervaring maar :wink:
Afbeelding
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Bericht door JGP »

bartike schreef:
JGP schreef:
bartike schreef:
JGP schreef:ja ,zelfs met rubber blokken.
nope ecght niet :wink:

ik heb gezegd dat je niet moet afkomen van dat het wel zo is :wink:
jij je zin :roll:
ik sta elke dag in de garage omdat dat m'n job is, dus dan wil je zeggen dat we telkens de wagens beschadigen als we hem omhoog zetten op de brug.

klopt niet erg he :wink:
ik deel enkel m'n ervaring maar :wink:
ik heb vijf jaar in garages gestaan, en heb ook nergens beweert dat ze elke keer iets beschadigen.
dat maak jij ervan. :roll:
en ik spreek uit "mijn"ervaring.
het is vaak een logisch gevolg van het heffen op de felsnaad .
laat maar eens een olifant op jouw kleine teen staan , met of zonder schoen.
ik wilde gewoon weten waar bij de GP de beste punten zijn , buiten deze felsnaad en waarom ze deze dan niet gebruiken.
ze kunnen toch ook de punten gebruiken waar ie in de fabriek in ophangt.
we delen dus enkel onze ervaringen.
zonder een antwoordt op de vraag.
sorry als je je aangesproken voelt, maar niet alleen jouw ervaring, is de enige ervaring :wink:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ice-Angel schreef:Op je skirts staan kleine drie hoekjes. Als je daar onder de auto kijkt zie je een uitsparing voor de krik.

Ja idd Ice maar ja dat weet iedereen toch dat, dat bedoeld is voor de krik. :?:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

omdat ik geen krik bij de GP geleverd kreeg, heb ik me een garage krik gekocht.
toen ik deze week de GP rechtachter omhoog wilde krikken zag ik dat denaad al beschadigd was ( licht ingedeukt en de beschermlaag deels beschadigd )
dit is natuurlijk gebeurd bij de dealer tijdens het demonteren van de schokbrekers.
ikzelf zie nergens een andere plek waar ik de krik onder kan zetten, en heb dus op exact dezelfde plek weer de krik geplaatst.
na controle bleek dat op alle 4 de punten waar je officieel de krik moet plaatsen de beschermlaag beschadigd of zelfs weg was.
heb nu deze plaatsen behandeld met een soort teerlaag die je ook op daken en in goten kunt gebruiken.
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:omdat ik geen krik bij de GP geleverd kreeg, heb ik me een garage krik gekocht.
toen ik deze week de GP rechtachter omhoog wilde krikken zag ik dat denaad al beschadigd was ( licht ingedeukt en de beschermlaag deels beschadigd )
dit is natuurlijk gebeurd bij de dealer tijdens het demonteren van de schokbrekers.
ikzelf zie nergens een andere plek waar ik de krik onder kan zetten, en heb dus op exact dezelfde plek weer de krik geplaatst.
na controle bleek dat op alle 4 de punten waar je officieel de krik moet plaatsen de beschermlaag beschadigd of zelfs weg was.
heb nu deze plaatsen behandeld met een soort teerlaag die je ook op daken en in goten kunt gebruiken.
Ik zou de dealer daar eens mee confronteren....kijken wat hij er van te zeggen heeft.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:omdat ik geen krik bij de GP geleverd kreeg, heb ik me een garage krik gekocht.
toen ik deze week de GP rechtachter omhoog wilde krikken zag ik dat denaad al beschadigd was ( licht ingedeukt en de beschermlaag deels beschadigd )
dit is natuurlijk gebeurd bij de dealer tijdens het demonteren van de schokbrekers.
ikzelf zie nergens een andere plek waar ik de krik onder kan zetten, en heb dus op exact dezelfde plek weer de krik geplaatst.
na controle bleek dat op alle 4 de punten waar je officieel de krik moet plaatsen de beschermlaag beschadigd of zelfs weg was.
heb nu deze plaatsen behandeld met een soort teerlaag die je ook op daken en in goten kunt gebruiken.
Ik zou de dealer daar eens mee confronteren....kijken wat hij er van te zeggen heeft.
ik moet hem op 1 februari weer eens brengen, en dat zal zeker ter sprake gebracht worden Joe.
Plaats reactie