Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 44 gedupeerden!

Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door J.V. »

Aankoopsgeschil? Je hebt de auto toch in 2010 nieuw gekocht en niet pas net voordat de ketting brak? :?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
etienno
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jul 10, 2016 7:15

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door etienno »

Ik zie toevallig deze net langs komen: https://www.autoweek.nl/video/opel-cors ... oopadvies/" onclick="window.open(this.href);return false;

Op 5:00 noemt een monteur (van een Vakgarage) wat over de distributieketting in de Opel Corsa, iets later zo ook over de 1.3 diesel (hetzelfde Fiat-blok). Waarover hij zegt: "De diesel van Opel, de 1300 diesel, ook aangedreven door een ketting, heeft vaak het probleem dat deze spontaan breken. Die maakt niet echt een bijgeluid van tevoren, dus dan is van toepassing dat de ketting preventief vervangen moet worden. Het liefst voor de 200.000km". Mooi spul.
Laatst gewijzigd door etienno op zo dec 17, 2017 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door RaydeJee »

Odelot schreef:Pff, voor t zelfde geld had de koper er net mee naar huis gereden. Wilde hij hem nog wel hebben met de nieuwe ketting?
Ja, dat had echt een drama geweest. Maar inderdaad, als hij hem donderdagavond al had opgehaald (toen hij kwam kijken, maar te laat was voor overschrijven), dan had de ketting op zijn terugreis geklapt.
Hij wil hem nog hebben. Punto zit inmiddels weer in elkaar, gisteren proef gereden, maar er zit toch iets niet goed. Vandaag weer verder kijken.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door Odelot »

Pff, balen RaydeJee, hopelijk krijg je het snel voor elkaar. Wel een slechte afluiter van het punto tijdperk voor jou helaas.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door RaydeJee »

Uiteindelijk waren er een aantal klepstoters aan gort. Alles weer in elkaar en vandaag is de auto echt verkocht.
Alsnog ruim €600,- schade, gelukkig kon mijn broer (die monteur is) mij flink matsen. Dit had bij Fiat rustig €2000,- gekost.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door Odelot »

Pff, gelukkig dat je het zo relatief goedkoop op hebt kunnen lossen!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door RaydeJee »

Absoluut, dat scheelt echt.
Verder al met al echt een schandalig iets, dat zo'n ketting zo vaak breekt en Fiat gewoon zijn neus ophaalt.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door tonyvandenbroek »

Dat was ook één van de redenen dat onze EVO er ook uit is gegaan. Wij wilden het risico niet lopen dat de Punto met 120000 total loss ging met alleen door de breuk van zo'n ketting. Dit is iets wat Fiat echt slecht voor elkaar heeft, en dan ook nog niets doet aan coulance o.i.d....Bah!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door Odelot »

Beste mensen,

Even een kickje. Zag net dat Eelco op Facebook Fiat Nederland met 1 ster beoordeeld heeft ivm hij slechte service bij het distributiekettingprobleem.

Mijn advies aan jullie is nu om Fiat Nederland eveneens te beoordelen op hun facebook. Hier te vinden:

https://www.facebook.com/pg/fiatnl/reviews/?ref=notif" onclick="window.open(this.href);return false;

Doe je verhaal en je beoordeling. Hoeveel sterren is de service van Fiat jou waard?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
SGer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jan 14, 2018 13:27

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 23 gedupeer

Bericht door SGer »

Wij kunnen ons helaas ook aansluiten. Onze ketting is geknapt bij 190.000 km (bj 2011). Offerte van fiat dealer voor reparatie was 4000 euro voor een tweedehands motorblok. Omdat wij niet van plan waren nog jaren met de auto te rijden en niet het risico willen lopen op nog meer (financiele) schade hebben we besloten de auto te verkopen. Mede na bovenstaande verhalen zijn wij ons vertrouwen in fiat/punto wel even kwijt!
Echt heel erg zo de want de auto was verder nog in super staat, we hadden er graag nog even mee gereden!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 24 gedupeer

Bericht door J.V. »

Nou, welkom op het forum! :cry:
Ik heb je toegevoegd aan de lijst van gedupeerden.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Nielsb20
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 20, 2018 12:20

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 24 gedupeer

Bericht door Nielsb20 »

Twee weken geleden een punto evo uit 2011 gekocht met 138.000km. Nu valt mij afgelopen dagen bij koude start een ratelend geluid op, zie onderstaande video. Is dit het geluid van een slechte ketting? Als de auto warm is het geluid niet aanwezig. Ik heb bovag garantie bij de auto en ga maandag sowieso de garage op de hoogte stellen.
https://www.youtube.com/watch?v=H1d-LndVzdo" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 24 gedupeer

Bericht door J.V. »

Dat lijkt mij inderdaad goed mogelijk, Niels!
Ik zou vandaag al bellen. Als het daadwerkelijk de ketting is, zou ik er sowieso niet onnodig mee gaan rijden...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Java kriel
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
Locatie: Top je van Fryslan

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 24 gedupeer

Bericht door Java kriel »

Uit voorzorg de ketting laten vervangen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 24 gedupeer

Bericht door Odelot »

Goed bezig! Kun je veel problemen mee voorkomen. Lijkt erop dat de tandwielen al behoorlijk ingesleten zijn...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie