Snelheidsmeter goes freaky

Plaats reactie
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Snelheidsmeter goes freaky

Bericht door rubeneduardo »

Ik had afgelopen zaterdag toch zoiets geks meegemaakt. Ik stond dus bij het stoplicht te wachten... stoplicht op groen, dus ik trek op en plotseling gaat mijn kilometerteller naar de 200 en terug!! Ik reed amper 15 km/h op dat moment, dus ik vond het maar behoorlijk optimistisch op dat moment. Heeft iemand anders dit weleens meegemaakt? Is dit normaal, of zal ik dit toch na laten kijken?

Moderator (JD): titel aangepast, er wordt gesproken over een kilometerteller, maar er wordt de snelheidsmeter bedoeld. Originele tekst post ongewijzigd gelaten.
GP 1.3 JTD | Reservewiel | Stuur | 4 wielen |
joedelta

Re: Kilometerteller goes freaky

Bericht door joedelta »

rubeneduardo schreef:Ik had afgelopen zaterdag toch zoiets geks meegemaakt. Ik stond dus bij het stoplicht te wachten... stoplicht op groen, dus ik trek op en plotseling gaat mijn kilometerteller naar de 200 en terug!! Ik reed amper 15 km/h op dat moment, dus ik vond het maar behoorlijk optimistisch op dat moment. Heeft iemand anders dit weleens meegemaakt? Is dit normaal, of zal ik dit toch na laten kijken?
Hoewel het een minimaal storinkje lijkt dat waarschijnlijk nooit meer terug keert, is het toch raadzaam om even bij de dealer langs te gaan en daar het verhaal voor te leggen.
Misschien kunnen ze daar de boel controleren en vaststellen of er iets mis is. Als er wat mankeert is het natuurlijk altijd beter om het zo snel mogelijk te laten repareren, je hebt ten slotte niet voor niets garantie.
Gebruikersavatar
HappyPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 20:33
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door HappyPunto »

Ha Rubeneduardo,
ik heb zoiets idd een keer meegemaakt, alleen niet met mijn GP maar met een Megane Coupé (op de GP na, mijn leukste auto).
Bij mij gebeurde precies hetzelfde als jij beschrijft. Alleen buiten de garantieperiode... De dealer stelde vast dat de snelheidsmeter kapot was en die konden ze niet repareren (ivm voorkomen van fraude met km-teller, zeiden ze me). Na die vaststelling hebben ze de meter teruggeplaatst en ze zouden uitzoeken wat vervanging zou kosten. Ik reed weg, en de snelheidsmeter deed het vanaf dat moment gewoon weer zonder problemen. :?
Een paar dagen later belden ze om de prijs door te geven; ik meen te herinneren omstreeks 800 gulden! :cry:
Ik zei ze dat de meter op dat moment goed werkte. Ze zouden hem pas bestellen als ik hen de opdracht gaf. De meter heeft nooit meer geweigerd. Ik denk dat ik nog drie jaar of zo heb doorgereden. Auto´s zijn rare dingen af en toe... :?:
Conclusie: joedelta heeft gelijk, zeker even langs de dealer gaan.
gr HappyPunto
GP 1.4 16V - 5drs Emotion - Bolero Red - stoffen bekleding - 16" LM velgen - zijskirts - achterklepspoiler - stootlijsten - Radio/MP3
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Bericht door Scooterguy »

Ga eens even naar je dealer,voor dit probleem bestaat er een software-update ;)
Been there,done that 8)
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

Idd heb ik zelfs verschillende keren meegemaakt. Het was bij mij enkel bij het rustig versnellen vanuit stilstand. Aangezien ik ook problemen had met een instrumentenpaneel dat freakte bij de dealer een softwareupdate laten doen en opgelost. Heb het al een half jaar niet meer opnieuw gehad.

Ik denk trouwens dat er al ergens een topic over bestaat.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

HappyPunto schreef:Ha Rubeneduardo,
ik heb zoiets idd een keer meegemaakt, alleen niet met mijn GP maar met een Megane Coupé (op de GP na, mijn leukste auto).
Bij mij gebeurde precies hetzelfde als jij beschrijft. Alleen buiten de garantieperiode... De dealer stelde vast dat de snelheidsmeter kapot was en die konden ze niet repareren (ivm voorkomen van fraude met km-teller, zeiden ze me). Na die vaststelling hebben ze de meter teruggeplaatst en ze zouden uitzoeken wat vervanging zou kosten. Ik reed weg, en de snelheidsmeter deed het vanaf dat moment gewoon weer zonder problemen. :?
Een paar dagen later belden ze om de prijs door te geven; ik meen te herinneren omstreeks 800 gulden! :cry:
Ik zei ze dat de meter op dat moment goed werkte. Ze zouden hem pas bestellen als ik hen de opdracht gaf. De meter heeft nooit meer geweigerd. Ik denk dat ik nog drie jaar of zo heb doorgereden. Auto´s zijn rare dingen af en toe... :?:
Conclusie: joedelta heeft gelijk, zeker even langs de dealer gaan.
gr HappyPunto
Joe heeft altijd gelijk :wink: :lol:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
HappyPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 20:33
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door HappyPunto »

Sporting raymon schreef:
HappyPunto schreef:[knip! knip!]
Ik denk dat ik nog drie jaar of zo heb doorgereden. Auto´s zijn rare dingen af en toe... :?:
Conclusie: joedelta heeft gelijk, zeker even langs de dealer gaan.
gr HappyPunto
Joe heeft altijd gelijk :wink: :lol:
Okay, okay, ik zal geen open deuren meer intrappen :D :D
GP 1.4 16V - 5drs Emotion - Bolero Red - stoffen bekleding - 16" LM velgen - zijskirts - achterklepspoiler - stootlijsten - Radio/MP3
joedelta

Bericht door joedelta »

Sporting raymon schreef: Joe heeft altijd gelijk :wink: :lol:
:lol: :lol: :lol: totdat het tegendeel is bewezen! :wink:
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Zie je nu wel joe... :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Zie je nu wel joe... :wink:
Ja, blijkbaar. Maar goed dat ik zo bescheiden ben en niet onbekend ben met zelfkritiek, want anders.... :twisted:
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

joedelta schreef:Ja, blijkbaar. Maar goed dat ik zo bescheiden ben en niet onbekend ben met zelfkritiek, want anders.... :twisted:
Teiltje......
micda
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 10, 2007 16:45

Bericht door micda »

JEP ik ken hem

Alleen ging die bij mij van 120 terug naar 0.

Waarschijnlijk is over een paar dagen je accu ook leeg.
Ben er namelijk mee naar de dealer gegaan en bleek dat mijn boordcomputer software pannengaar was (zal wel Microsoft zijn).

Ff een update eroverheen en hoppa je hebt weel GP plezier.

Groeten en succes
Plaats reactie