Koeivloeistoflekkage...of toch wat anders?
Geplaatst: ma okt 30, 2017 18:08
Dag allemaal!
Zoals jullie misschien in mijn voorstelrondje hebben kunnen zien verwacht ik binnenkort mijn eerste kindje. Met dat in acht genomen ben ik misschien wat voorzichtiger dan normaal en nu heb ik een probleempje met mijn GP uit 2006, waarbij ik hoop op jullie vakkennis!
Afgelopen week bleek onderweg de koeivloeistofslang naar de motor afgebroken te zijn in zijn 'huis' (ouderdom? domme pech?). Bekend gevolg; oververhitte motor en witte rook onder de motorkap vandaan. Uiteraard zsm langs de kant gezet, wegenwacht laten komen en af laten koelen. Conclusie: kapotte slang. Dus werden autootje en ik netjes bij de garage afgezet en die heeft hem ook gemaakt à 170 euro. Het lijkt met alleen die slang dus goed afgelopen te zijn.
Nu, 3 dagen later. Ik heb er 2 kleine stukjes mee gereden en alles LIJKT op het oog in orde. Ik verlies geen koeivloeistof meer, de temperatuur van de motor loopt niet noemenswaardig hoog op en ik merk verder geen rare dingen. Toch, na die 10 minuten komt er een ontzettend penetrante (zure?) lucht uit de ventilators. Je kunt er niet mee doorrijden zonder het raam te openen. Gelukkig was ik beide keren snel thuis, maar volgende keer moet ik natuurlijk langer in de auto zitten. Mijn vraag is dus: lijkt het jullie verantwoord hiermee door te rijden en wat kan er nog meer aan de hand zijn? Is dit nog die 'witte rook' die de motor kwijt moet of is er nog ergens een lekkage... of misschien wel heel iets anders?
Ik lees graag wat jullie hier van denken!
Zoals jullie misschien in mijn voorstelrondje hebben kunnen zien verwacht ik binnenkort mijn eerste kindje. Met dat in acht genomen ben ik misschien wat voorzichtiger dan normaal en nu heb ik een probleempje met mijn GP uit 2006, waarbij ik hoop op jullie vakkennis!
Afgelopen week bleek onderweg de koeivloeistofslang naar de motor afgebroken te zijn in zijn 'huis' (ouderdom? domme pech?). Bekend gevolg; oververhitte motor en witte rook onder de motorkap vandaan. Uiteraard zsm langs de kant gezet, wegenwacht laten komen en af laten koelen. Conclusie: kapotte slang. Dus werden autootje en ik netjes bij de garage afgezet en die heeft hem ook gemaakt à 170 euro. Het lijkt met alleen die slang dus goed afgelopen te zijn.
Nu, 3 dagen later. Ik heb er 2 kleine stukjes mee gereden en alles LIJKT op het oog in orde. Ik verlies geen koeivloeistof meer, de temperatuur van de motor loopt niet noemenswaardig hoog op en ik merk verder geen rare dingen. Toch, na die 10 minuten komt er een ontzettend penetrante (zure?) lucht uit de ventilators. Je kunt er niet mee doorrijden zonder het raam te openen. Gelukkig was ik beide keren snel thuis, maar volgende keer moet ik natuurlijk langer in de auto zitten. Mijn vraag is dus: lijkt het jullie verantwoord hiermee door te rijden en wat kan er nog meer aan de hand zijn? Is dit nog die 'witte rook' die de motor kwijt moet of is er nog ergens een lekkage... of misschien wel heel iets anders?
Ik lees graag wat jullie hier van denken!