Pagina 2 van 2

Re: overstappen naar een twinair?

Geplaatst: za jan 13, 2018 13:29
door nuvolari
@JV, dat motorgeluid valt ook best mee. Alleen bij invoegen op de autosnelweg is het irritant want je moet doortrekken tot ruim 4000 rpm om de gang er in te houden, maar bij constante snelheid is een TwinAir stiller als de T-Jet. Ik vermoed dat ze bij de TwinAir meer geluidsisolatie hebben toegepast. Ik heb in het verleden een AR 145 boxer gehad en het geluid daarvan is vergelijkbaar.

@Odelot, vandaar mijn opmerking dat je je rijstijl moet aanpassen. In het begin had ik daar ook problemen mee omdat ik meestal op het gehoor schakelde, maar bij een TwinAir is de toerenteller belangrijker dan de snelheidsmeter :lol:

Re: overstappen naar een twinair?

Geplaatst: za jan 13, 2018 13:49
door DPhilippi
Valt wel mee. Heb nu bijna twee jaar een twinair en schakelen gaat gewoon zonder moeite. Op een gegeven moment heb je wel door wanneer ie op 3000, 3500 en 4000 toeren zit. Beetje combinatie van gehoor en gevoel.

Re: overstappen naar een twinair?

Geplaatst: za jan 13, 2018 13:50
door DPhilippi
Kan trouwens ook liggen aan m'n uitlaat. Het verschil in toeren is dan minimaal vijf keer zo duidelijk :lol:

Re: overstappen naar een twinair?

Geplaatst: za jan 13, 2018 14:02
door J.V.
:lol: ik bedoel eigenlijk meer het geluid dat je hoort als je buiten de auto staat.
Doet me een beetje denken aan een brommer. :twisted: