Re: brandplaatjes vervangen. Tips ?
Geplaatst: do aug 30, 2018 12:21
Enkele tips achteraf.
Het is geen grote klus zoals je gemerkt hebt.
Bij mijn JTD (AR 156) kan ik de verstuivers er zonder trekker uit halen, even een beetje wiebelen en tegelijk trekken en ze zijn er zo uit. Onlangs nog 1 rotte verstuiver vervangen, 20 minuten werk.
Inleren is sowieso aan te raden i.v.m. correctiewaarden, MES kan dit prima en kost je incl. KKL of ELM327 kabel 60 euro.
Schoon werken is een must, je wil geen zand of andere prut in je cilinder of meteen al een verstopt gaatje op de injector.
Eerst schoonmaken (remmenreiniger) en perslucht, dan demonteren, aan de verstuiver zelf niets doen.
Laten weken in kruipolie heeft meestal niet veel nut, tenzij dus inderdaad je brandplaatje lekt in bovenstaand geval.
De tipjes van de injectoren nooit aanraken, miniscule gaatjes zitten zo dicht.
Een goed adres waar ik mijn revisie verstuivers vandaan haal is DAB in Hilversum.
Zelf inderdaad ook diverse malen de HD leidingen hergebruikt, wel van horen zeggen bij iemand die dit ook heeft gedaan, ze toch zijn gaan lekken. KAN dus het geval zijn, moet niet perse.
Ontluchten van de lagedruk zijde is mogelijk door het contact enkele keren aan/uit te zetten. De HD kant is een kwestie van enkele keren rond laten gaan (stekkers van injectoren af en starten bijv.)
Een aanrader voor iedere JTD'er is WMI, water methanol injectie.
Ik zal eens een foto posten van een injector die er 400.000km in heeft gezeten en van mijn inlaatspruitstuk (al 200.000 km zonder EGR overigens) vergeleken met de bovenstaande foto's.
Geen aandelen, wel zeer goede ervaringen: coolisbetter.nl
Het is geen grote klus zoals je gemerkt hebt.
Bij mijn JTD (AR 156) kan ik de verstuivers er zonder trekker uit halen, even een beetje wiebelen en tegelijk trekken en ze zijn er zo uit. Onlangs nog 1 rotte verstuiver vervangen, 20 minuten werk.
Inleren is sowieso aan te raden i.v.m. correctiewaarden, MES kan dit prima en kost je incl. KKL of ELM327 kabel 60 euro.
Schoon werken is een must, je wil geen zand of andere prut in je cilinder of meteen al een verstopt gaatje op de injector.
Eerst schoonmaken (remmenreiniger) en perslucht, dan demonteren, aan de verstuiver zelf niets doen.
Laten weken in kruipolie heeft meestal niet veel nut, tenzij dus inderdaad je brandplaatje lekt in bovenstaand geval.
De tipjes van de injectoren nooit aanraken, miniscule gaatjes zitten zo dicht.
Een goed adres waar ik mijn revisie verstuivers vandaan haal is DAB in Hilversum.
Zelf inderdaad ook diverse malen de HD leidingen hergebruikt, wel van horen zeggen bij iemand die dit ook heeft gedaan, ze toch zijn gaan lekken. KAN dus het geval zijn, moet niet perse.
Ontluchten van de lagedruk zijde is mogelijk door het contact enkele keren aan/uit te zetten. De HD kant is een kwestie van enkele keren rond laten gaan (stekkers van injectoren af en starten bijv.)
Een aanrader voor iedere JTD'er is WMI, water methanol injectie.
Ik zal eens een foto posten van een injector die er 400.000km in heeft gezeten en van mijn inlaatspruitstuk (al 200.000 km zonder EGR overigens) vergeleken met de bovenstaande foto's.
Geen aandelen, wel zeer goede ervaringen: coolisbetter.nl