Wie belt wat?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Wie belt wat?

Bericht door Robse »

Uiteraard verwacht je geen pech of andere mankementen aan je GP te hebben. Maar ach, niets is onmogelijk. Nu heb ik ergens op het forum gelezen dat iemand de ANWB heeft moeten bellen waarop is gereageerd met de vraag "waarom bel je Fiat niet". Ik neem aan dat hier de hulpdienst van Fiat wordt bedoeld.
Nu vraag ik me af: Wie belt nu wat? Waarom juist Fiat of ANWB? Zitten er ergens voor-nadelen aan. Ik begrijp, het is ieders keus en ik zou eerder ANWB bellen dan Fiat. Maar vraag me niet waarom.
Wie belt wat ?
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb in het begin had ik ook wat gehad en dit is het nummer dat je kan bellen:


0800-0998880 dan krijg je idd fiat aan de lijn en die nemen gelijk contact op met de ANWB waarom dit zo gaat weet ik ook niet.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ik bel fiat dat is gratis en inderdaad dan komt vaak de anwb.
en die heb ik nu juist opgezegd is zonde van het geld.
maar hoop het voorlopig niet nodig te hebben.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

walpunto schreef:ik bel fiat dat is gratis en inderdaad dan komt vaak de anwb.
en die heb ik nu juist opgezegd is zonde van het geld.
maar hoop het voorlopig niet nodig te hebben.
Ik heb het ook opgezegd maar de lidmaatschap heb ik nog wel. :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

Een wegenwacht lidmaatschap is totaal overbodig.
Bij problemen regelt FIAT het voor je. Vaak komt er dan inderdaad eerst een ANWB wegenwacht namens FIAT om te kijken of het zo te verhelpen is. Zo niet dan regelt FIAT bijvoorbeeld ook het vervoer naar een FIAT-dealer.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ikheb nog wel mijn ANWB wegenwacht. Stel je de volgende situatie voor: je staat 250 Km van huis en je auto begeeft het. Je belt FIAT en die stuurt de ANWB. Die komen maar kunnen het niet oplossen en slepen je dus naar je eigen dealer. Als dan blijkt dat het defect aan de auto niet onder garantie valt om te één of andere reden dan draai je voor alle kosten op inclusief het slepen. Heb je dan een ANWB wegenwacht lidmaatschap dan kan je het daarop verhalen.

Dit is het verhaal hoe ik het van de dealer heb gehoord en daarom heb ik nog steeds ANWB. Of het waar is weet ik niet maar ik voel me wel veiliger.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

diabloNL schreef:Ikheb nog wel mijn ANWB wegenwacht. Stel je de volgende situatie voor: je staat 250 Km van huis en je auto begeeft het. Je belt FIAT en die stuurt de ANWB. Die komen maar kunnen het niet oplossen en slepen je dus naar je eigen dealer. Als dan blijkt dat het defect aan de auto niet onder garantie valt om te één of andere reden dan draai je voor alle kosten op inclusief het slepen. Heb je dan een ANWB wegenwacht lidmaatschap dan kan je het daarop verhalen.

Dit is het verhaal hoe ik het van de dealer heb gehoord en daarom heb ik nog steeds ANWB. Of het waar is weet ik niet maar ik voel me wel veiliger.
Tenzij je gelijk lid word. Dan zijn de sleepkosten voor de anwb. Mijn vriendin kwam ooit vast te zitten, ANWB gebeld terwijl ze geen lid was. Ze moest toen of de sleepkosten betalen, of lid worden van de ANWB. Ik weet niet precies wat de sleepkosten zijn vs de abonnementskosten.

PS. Ik bel gewoon Athlon Car Lease indien ik ergens vast kom te zitten, die lossen het voor me op. :)
GP 1.3 JTD | Reservewiel | Stuur | 4 wielen |
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Bel inderdaad ook de leasemaatschappij (en dan zal er wel zo'n ANWB wagen voor komen rijden), maar we gaan er van uit dat dat niet nodig zal zijn!!
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
joedelta

Bericht door joedelta »

rubeneduardo schreef:
diabloNL schreef:Ikheb nog wel mijn ANWB wegenwacht. Stel je de volgende situatie voor: je staat 250 Km van huis en je auto begeeft het. Je belt FIAT en die stuurt de ANWB. Die komen maar kunnen het niet oplossen en slepen je dus naar je eigen dealer. Als dan blijkt dat het defect aan de auto niet onder garantie valt om te één of andere reden dan draai je voor alle kosten op inclusief het slepen. Heb je dan een ANWB wegenwacht lidmaatschap dan kan je het daarop verhalen.

Dit is het verhaal hoe ik het van de dealer heb gehoord en daarom heb ik nog steeds ANWB. Of het waar is weet ik niet maar ik voel me wel veiliger.
Tenzij je gelijk lid word. Dan zijn de sleepkosten voor de anwb. Mijn vriendin kwam ooit vast te zitten, ANWB gebeld terwijl ze geen lid was. Ze moest toen of de sleepkosten betalen, of lid worden van de ANWB. Ik weet niet precies wat de sleepkosten zijn vs de abonnementskosten.
Bedenk ook dat je (meestal) via je autoverzekering gratis gesleept wordt naar een garage in het geval van calamiteiten.

Bovendien is de stelling van de dealer zowieso onzin. De pech- en sleephulp (door de ANWB) krijg je op basis van de zgn FIAT Europas. In de voorwaarden van de Europas is geen voorbehoud of uitsluiting opgenomen voor gevallen waarbij later blijkt dat de reparatie van de storing aan de auto niet onder de garantie van FIAT valt.

(misschien handig als de dealer zelf eens de voorwaarden leest alvorens zijn klanten te informeren) :?
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ben ik met je eens. :o
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Sandman
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: za okt 21, 2006 13:24
Locatie: Breda

Bericht door Sandman »

Bel in eerste instantie de leasemaatschappij, als die er niet zouden zijn bel ik wel met FIAT, door slechte ervaringen met de ANWB op mijn werk (weliswaar in een heel andere tak dan de wegenwacht) zal ik niet snel de ANWB bellen!
1.3 MultiJet - New Orleans Blue -
joedelta

Bericht door joedelta »

Sandman schreef:Bel in eerste instantie de leasemaatschappij, als die er niet zouden zijn bel ik wel met FIAT, door slechte ervaringen met de ANWB op mijn werk (weliswaar in een heel andere tak dan de wegenwacht) zal ik niet snel de ANWB bellen!
Ik heb ook enige anti-ANWB gevoelens hoor. Ik ben 1 keer voor een jaar overgestapt met mijn autoverzekering van Simpliciter naar ANWB wegens de op dat moment ultra-lage premie, maar wat een kl@#e organisatie is dat zeg....1 bak ellende, was blij dat ik er weg was. :?
Sandman
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: za okt 21, 2006 13:24
Locatie: Breda

Bericht door Sandman »

joedelta schreef:
Sandman schreef:Bel in eerste instantie de leasemaatschappij, als die er niet zouden zijn bel ik wel met FIAT, door slechte ervaringen met de ANWB op mijn werk (weliswaar in een heel andere tak dan de wegenwacht) zal ik niet snel de ANWB bellen!
Ik heb ook enige anti-ANWB gevoelens hoor. Ik ben 1 keer voor een jaar overgestapt met mijn autoverzekering van Simpliciter naar ANWB wegens de op dat moment ultra-lage premie, maar wat een kl@#e organisatie is dat zeg....1 bak ellende, was blij dat ik er weg was. :?
Ik kan je nog wel een boekje opendoen over die organisatie. Het is niet voor niks dat er een directeur is overgestapt naar Route Mobiel...
1.3 MultiJet - New Orleans Blue -
joedelta

Bericht door joedelta »

Sandman schreef: Ik kan je nog wel een boekje opendoen over die organisatie. Het is niet voor niks dat er een directeur is overgestapt naar Route Mobiel...
Doe eens een boekje open, Sandman. :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Laatst trouwens weer een slechte ANWB-ervaring gehad: ik had via de website een vraagje gesteld over iets wat in de Kampioen stond en ik kreeg een vreselijk onprofessioneel mailtje terug met een attitude van "val ons niet lastig en zoek het zelf maar uit". :? :evil:
Plaats reactie