Stank in punto evo 2011 en zelf turbo vervangen?
Geplaatst: zo nov 25, 2018 14:30
Ik zal om te beginnen mijzelf even voorstellen.
Ik ben Robert en al bijna 3 jaar in het bezit van een fiat punto EVO 2011 waar toen 111.000 op de teller stond en waar ik nu zelf iets meer dan een ton mee heb gereden.
Sinds kort stink het helaas vreselijk in de punto het ruikt naar uitlaatgassen. Ik ben al naar mij garage geweest en die gaf aan dat het bij de turbo lekt, er komt lucht uit de turbo en als je de waaiers dan aan hebt dan komt deze diesel lucht dus in de cabine terecht. Hij moest sowieso naar de garage om alle gloeibougies te vervangen.
Ik rij er nu nog mee rond maar heb altijd alleen binnen lucht cirulatie aan en airco voor de condens.
Deze jongen waar ik altijd naar de garage ga is momenteel echter niet in staat mij verder te helpen omdat hij tijdelijk zijn werkzaamheden even stil legt.
Nou heb ik wel een goede vriend die tevens eigen onderhoud aan zijn auto doet en verdomd handig is met auto's e.d.
Ik zit alleen nog met een paar dingen.
Ik lees zoveel verschillende problemen op de forums over brandplaatjes pakkingen carterslangen welke ook voor de geur kunnen zorgen, dat ik mij afvraag of ik nog meer zou moeten doen dan alleen de turbo vervangen? IK merk een klein beetje vermogens verlies maar niet heel veel trouwens.
En is het te doen om zelf de turbo te vervangen mits het juiste gereedschap of moet je vervolgens ook de auto uitlezen of dingen digitaal bepaalde dingen instellen o.i.d.? Als het mogelijk is om het zelf te doen ben ik van plan Turbo hoets te bellen of via onderdelen lijn een turbo te bemachtigen.
De reden waarom ik het zelf wil doen is trouwens omdat ik de dealer heb gebeld en die zouden 1600 euro rekenen voor een gereviseerde turbo en montage. Ik vind dat wel een hoog bedrag voor een auto met deze dagwaarde en km stand.
Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven of de turbo zelf te vervangen is. Al vast bedankt
M.v.g.
Robert
Ik ben Robert en al bijna 3 jaar in het bezit van een fiat punto EVO 2011 waar toen 111.000 op de teller stond en waar ik nu zelf iets meer dan een ton mee heb gereden.
Sinds kort stink het helaas vreselijk in de punto het ruikt naar uitlaatgassen. Ik ben al naar mij garage geweest en die gaf aan dat het bij de turbo lekt, er komt lucht uit de turbo en als je de waaiers dan aan hebt dan komt deze diesel lucht dus in de cabine terecht. Hij moest sowieso naar de garage om alle gloeibougies te vervangen.
Ik rij er nu nog mee rond maar heb altijd alleen binnen lucht cirulatie aan en airco voor de condens.
Deze jongen waar ik altijd naar de garage ga is momenteel echter niet in staat mij verder te helpen omdat hij tijdelijk zijn werkzaamheden even stil legt.
Nou heb ik wel een goede vriend die tevens eigen onderhoud aan zijn auto doet en verdomd handig is met auto's e.d.
Ik zit alleen nog met een paar dingen.
Ik lees zoveel verschillende problemen op de forums over brandplaatjes pakkingen carterslangen welke ook voor de geur kunnen zorgen, dat ik mij afvraag of ik nog meer zou moeten doen dan alleen de turbo vervangen? IK merk een klein beetje vermogens verlies maar niet heel veel trouwens.
En is het te doen om zelf de turbo te vervangen mits het juiste gereedschap of moet je vervolgens ook de auto uitlezen of dingen digitaal bepaalde dingen instellen o.i.d.? Als het mogelijk is om het zelf te doen ben ik van plan Turbo hoets te bellen of via onderdelen lijn een turbo te bemachtigen.
De reden waarom ik het zelf wil doen is trouwens omdat ik de dealer heb gebeld en die zouden 1600 euro rekenen voor een gereviseerde turbo en montage. Ik vind dat wel een hoog bedrag voor een auto met deze dagwaarde en km stand.
Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven of de turbo zelf te vervangen is. Al vast bedankt
M.v.g.
Robert