Pagina 1 van 1

P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: do jan 10, 2019 18:58
door Puntoman
Af en toe springt er een P0011 code in het systeem, distributiefase staat correct, dus ik denk aan een vervuilde olie vvt klep sensor. Maar iemand een idee waar dat ding zit?

Re: P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: do jan 10, 2019 20:34
door willeme1
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enz.

Stakis garage. leuk programaatje

Re: P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: do jan 10, 2019 21:12
door Puntoman
Is dit niet de nokkenaspositiesensor ? die zit net boven de thermostaat.

P0011 komt volgens engelse fora vaak door een vervuilde Oil VVT Solenoid

die ziet er ongeveer zo uit: https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q ... 7204223478

Als ik onze duitse vrienden mag geloven heet dat een regelklep voor de nokkenas: https://www.autodoc.nl/febi-bilstein/9797614

Waar moet ik zoeken voor dat prog?

Re: P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: do jan 10, 2019 21:26
door Puntoman
Is dat niet dat ding wat naast de carteronluchting zit op het kleppendeksel links?

Zo ja, hoe krijg je dat ding er uit?

Re: P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: vr jan 11, 2019 0:27
door willeme1
hmm ik ging ervanuit dat je een 1.3 m-jet hebt, Denk dat je een benzineversie hebt. zal morgen nog eens de Stakis raadplegen.
Stakis garage is een bestand van 2X52 GB dat verstuur je niet zomaar. Wel te koop op ebay enzo

Re: P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: vr jan 11, 2019 0:32
door Puntoman
Gaat om een GP 2006 1.4 8v Benzine (199A..../ 350A...)

2 x 52 GB ? zal ff op eBay kijken.

Re: P0011 en olie vvt klep sensor

Geplaatst: ma jan 14, 2019 20:15
door Puntoman
Vandaag na controleren van de distributiefase maar eens de olie geflusht en vervangen.
deze olie zat er nog geen 7000 km en was ondanks de flush toevoeging nog steeds zwarte drab.

Volgens mij heb ik nu beide solenoids gevonden.
1. op het kleppendeksel (zit met 1 inbusje vast)
2. recht achter het oliefilter

P0011 doet zich vaak voor als de olie niet makkelijk of met lucht door de solenoids heen gaat, met wat ik er uit haalde kan ik me wel een of meerdere voorbeelden voorstellen. Mocht het terugkomen dan wordt het solenoids eruit en schoonmaken. vervangen blijkt weinig nodig. Nadeel is dat er op zich niet direct iets mis is maar de motor in noodloop schiet.

Enig idee wat het fiat voorschrift is voor een oliewissel? Ik meen ergens gelezen te hebben elke 15.000 of 1x/jaar