topsnelheid GP's

swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: topsnelheid GP's

Bericht door swans »

uit een ander topic
die van mij gaf aan "portier open". teller gaat maar tot 220 (zou ook op de teller dus zo'n 235/240 zijn) op dat zelfde traject, de mio navigatie gaf aan dat ik 214km/h ging.

dit natuurlijk wel achter de abarth van sunrise aan (toen nog geen SS) die er dan nog met een behoorlijke vaart vandoor ging :)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Ernst »

Sunrise schreef:
RippiN schreef:Morgen naar Italoforum in Duitsland, dan zal ik eindelijk eens weten hoeveel snelheid 175 pk opleverd.
-] ...weet nie of het morgen lukt, maarruh wij weten ook nog steeds niet hoe hard een AGP SS kan :wink:
Ik kom niet elke dag meer op het forum maar als het goed is heb je toch al een tijdje ''SS'' :D
Het is wel een beetje off-topic maar mijn C30 T5 loopt relatief eenvoudig naar de 235 en stopt er dan mee.. (Begrensd)
Toen ik de auto 1,5 uur in mijn bezit had heb ik dat gelijk even getest..

Blijft iig een mooie wagen jou SS..

Prettige nacht..
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
waldo_s
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: wo jul 27, 2011 23:43

Re: topsnelheid GP's

Bericht door waldo_s »

Vandaag met mijn gp 1.3mtj 90 pk net over de 200 gehaald in 6de versnelling, lichte bergaf wel maar tog mooie snelheid vond ik !
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: topsnelheid GP's

Bericht door swans »

voor 1.3 is dat zeker niet slecht!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Jonthoel
Senior Stato
Berichten: 519
Lid geworden op: wo okt 26, 2011 18:48
Locatie: Gent

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Jonthoel »

waldo_s schreef:Vandaag met mijn gp 1.3mtj 90 pk net over de 200 gehaald in 6de versnelling, lichte bergaf wel maar tog mooie snelheid vond ik !
Mooi, zou ik ook eens moeten proberen
Rood, Sport, Skydome, 1.3 Mjt, 17 inch, Novitec, Leder
waldo_s
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: wo jul 27, 2011 23:43

Re: topsnelheid GP's

Bericht door waldo_s »

Jonthoel schreef:
waldo_s schreef:Vandaag met mijn gp 1.3mtj 90 pk net over de 200 gehaald in 6de versnelling, lichte bergaf wel maar tog mooie snelheid vond ik !
Mooi, zou ik ook eens moeten proberen
zeker doen ! maar wel waar het kan en op een veilige manier liefst ! ~]
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: topsnelheid GP's

Bericht door ed.de.vries »

BBBBrrrrrrrrrr!
Wat heb ik toch een Kl... Gr-punto.
Org: is deze 120 pk 88 KW met 206Nm.T.Jet versie.
Al 3 jr gechipte versie, met al 2 x bij de tunner/aflevering rollenbank test, is het rond 138 Pk/250 Nm.
**en eenmaal op de Nurburgring, *ook op de rollen bank. *En door de de testmeter(s) lángstrecke!*
Div GPS meetings gedaan op de Deutsche autobahn(en) en dan blijft eea aangeven circa rond 209 echt km.
De tellernaald staat dan wél op z,n eindpunt. (220) Maar dát is NEP!!!
Het schaamrood (van teleurstelling/schaamte) loopt over mijn kale/oude schedel,als ik verslagen wordt door
1.3 tjes.
En dan te bedenken dat eea mij de nodige EXTRA en EXTRA dure pegels heeft gekost!!!!!!!!!!!!!
Ja ja!! Papier is geduldig zullen we maar zeggen..........toch!
:der ALTE:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Sunrise »

:roll: ...niet op blind staren. Met de originele (155pk) AGP gehaald 215,6km echte kilometers, terwijl af-fabriek 208km moest zijn.
Na ombouw naar AGP SS pas 217KM echte gehaald, waarbij ik ook echt wel meer had verwacht (215KM af-fabriek).
Na verder zoeken bleek de eerste keer de top in Deutschland gehaald in September met 10C, de 2x met de AGP SS was het begin September vorig jaar met 29C.
Is ook op twee verschillende stukken geweest. Kan dus best zijn dat de eerste keer licht dalend was en de tweede keer een licht stijgende weg.
Die "echte" cijfers kunnen we eigenlijk pas goed vergelijken als we in een treintje een stukje gaan "vliegen" in Deutschland, zodat het voor iedereen de omstandigheden gelijk zijn ~]
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: topsnelheid GP's

Bericht door ed.de.vries »

Door "Sunrise" zijn stukkie, ben ik weer wát vrolijker. En dat samen "vliegen" kan op de NordSchleife
Nurburgring (D), met echte meetmatriaal gedaan worden. Ook is eea mogelijk op omloop Terleamen/Zolder (B)
Beide circuits bieden deze mogelijkheden, wel tegen prijzige betalingen overigens.
En, voor EIGEN RISICO uiteraard.
Op de openbare weg zijn er zoveel factoren die een voor/nadelige situaties kunnen scheppen.
Het is wat Sunrise ook aangaaft, om werkelijk 200Kmh en meer te halen moet je behoorlijk wat (meer) Pk/Kw
en vooral ook Nm hebben.
En dat is niet : verantwoord : voor ieder motorblok weg gelegd/haalbaar.
:der ALTE:
:mrgreen:
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Thegroov »

Er ligt hier net over de grens ook wel een leuk teststukkie hoor. Gewoon de A31 van Haren naar Meppen en terug. 2 x 15km vlakke weg. Ik ga wel met een klokje klaarstaan op de afrit, scheuren jullie langs. Gewoon gratizzz en legaal.
Jonthoel
Senior Stato
Berichten: 519
Lid geworden op: wo okt 26, 2011 18:48
Locatie: Gent

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Jonthoel »

waldo_s schreef:
Jonthoel schreef:
waldo_s schreef:Vandaag met mijn gp 1.3mtj 90 pk net over de 200 gehaald in 6de versnelling, lichte bergaf wel maar tog mooie snelheid vond ik !
Mooi, zou ik ook eens moeten proberen
zeker doen ! maar wel waar het kan en op een veilige manier liefst ! ~]
Weet je ergens waar ik dit kan doen dan? :p
Hier in de buurt overal snelwegen + flitsers.

Zal wachten worden tot ik Duitsland eens passeer
Rood, Sport, Skydome, 1.3 Mjt, 17 inch, Novitec, Leder
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Sunrise »

Thegroov schreef:Er ligt hier net over de grens ook wel een leuk teststukkie hoor. Gewoon de A31 van Haren naar Meppen en terug. 2 x 15km vlakke weg. Ik ga wel met een klokje klaarstaan op de afrit, scheuren jullie langs. Gewoon gratizzz en legaal.
-] ...die topsnelheid met de AGP SS was idd. op de A31 net voor Meppen :wink:
waldo_s
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: wo jul 27, 2011 23:43

Re: topsnelheid GP's

Bericht door waldo_s »

Jonthoel schreef:
waldo_s schreef:
Jonthoel schreef:
waldo_s schreef:Vandaag met mijn gp 1.3mtj 90 pk net over de 200 gehaald in 6de versnelling, lichte bergaf wel maar tog mooie snelheid vond ik !
Mooi, zou ik ook eens moeten proberen
zeker doen ! maar wel waar het kan en op een veilige manier liefst ! ~]
Weet je ergens waar ik dit kan doen dan? :p
Hier in de buurt overal snelwegen + flitsers.

Zal wachten worden tot ik Duitsland eens passeer
gho tegenwoordig met al dat verkeer op de baan en al die flitspalen zijn er niet veel plaatsen waar je echt voluit kan gaan..

Ik heb het in frankrijk gedaan op een zalige weg geen enkel putje in de weg te bespeuren en er was amper verkeer en je kon er heel ver vooruit zien dat is ook wel belangrijk voor de veiligheid als je zo snel gaat rijden! :-]

In belgië zelf heb ik al 190 gehaald op een stukje waar ik weet dat er echt geen flitsers staan , dat is bij mij in de buurt in limburg dus ik denk niet dat je even naar hier gaat rijden vanuit gent :D
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Thegroov »

Sunrise schreef: -] ...die topsnelheid met de AGP SS was idd. op de A31 net voor Meppen :wink:
Owww, was jij dat die ik langs zag flitsen.... :-] :-]
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: topsnelheid GP's

Bericht door Sunrise »

Thegroov schreef:
Sunrise schreef: -] ...die topsnelheid met de AGP SS was idd. op de A31 net voor Meppen :wink:
Owww, was jij dat die ik langs zag flitsen.... :-] :-]
:shock: ...langs flitsen valt best mee met 217km. Als het goed is is het nu inmiddels 220+ km, en misschien nog wel harder dit jaar -]
Plaats reactie