benzinedop

Gesloten
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

benzinedop

Bericht door ExTaxi »

Lopen jullie ook wel eens te klooien met de benzinedop? Openen met sleutel daarna draai je terug en haal je sleutel er uit.
Als ik dan getankt heb en ik 'm er weer op wil doen "pakt" 'ie 'm af en toe niet..........
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Geen last van, waar ik wel last van heb is dat ik de hendel niet helemaal in kan drukken omdat ie dan steeds afslaat.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

In het begin dat ik hem had toen had ik het weleens maar nu niet meer.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
HappyPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 20:33
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door HappyPunto »

Ik heb meestal dezelfde problemen met de tankdop. Heb wel eens, zonder overdrijven, 15 minuten staan klooien om ´m er weer op te krijgen.
En dan ondertussen voortdurend al die knopjes van de afstandbediening onbedoeld indrukken, phhh. Wel een feestelijk gezicht, al die knipperende lichtjes :)
Heel hard drukken, en dan het bovenste deel weer met de andere hand naar rechts draaien, dan wil het uiteindelijk wel lukken...
GP 1.4 16V - 5drs Emotion - Bolero Red - stoffen bekleding - 16" LM velgen - zijskirts - achterklepspoiler - stootlijsten - Radio/MP3
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

mmm, als ik dit zo lees, klinkt het allemaal maar vreemd in de oren. Ik heb NOOIT last van de tankdop. Gewoon sleutel erin, draaien, dop eraf en netjes met sleutels aan het haakje van de benzine klep. Na het tanken gewoon weer netjes de dop erop, vast draaien, sleutel omdraaien en klepje dicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Robse »

Aangezien mijn vriendin het meest in de GP rijdt, is zij ook degene die het meest tankt. Een enkele keer is ze vanaf het tanken thuis gekomen met de dop los op de vulopening (gloeiende, gloeiende!!) en wordt deze op zijn plaats gehouden door het dichtgeklapte bezineklepje. Wat blijkt nou; na de dop los gehaald te hebben draait ze op één of ander manier de dop weer op slot (waarschijnlijk doordat ze de sleutel weer uit de losgemonteerde dop haalt) Dit gebeurt dus terwijl de dop zich niet in de vulopening bevindt. Vervolgens krijgt ze na het tanken de dop er niet meer op.
De oplossing is feitelijk simpel, maar door het geklooi en lichtelijke paniek bij de benzinepomp (haast, haast en nog eens haast) gaat het dus mis.
Het is volgens mij niet meer dan de dop opendraaien cq van het slot halen, dop in vulgat monteren dichtdraaien en op slot doen. Maar nogmaals ik zelf tank nog het minst.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

tonyvandenbroek schreef:mmm, als ik dit zo lees, klinkt het allemaal maar vreemd in de oren. Ik heb NOOIT last van de tankdop. Gewoon sleutel erin, draaien, dop eraf en netjes met sleutels aan het haakje van de benzine klep. Na het tanken gewoon weer netjes de dop erop, vast draaien, sleutel omdraaien en klepje dicht.
ok, ik zal dit eens gaan doen dan, ik haal altijd die sleutels er uit
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

nergens last van .
maar mods is er al geen topic over dit onderwerp.

Moderator (JD): je hebt gelijk Walpunto, dit topic:
klik
Dit topic gaat op slot.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gesloten