Rijtesten GPsport?
Rijtesten GPsport?
iemand al een rijtest gevonden van de Grandepunto Sport 130pk? Ik was namelijk beniewd hoe deze zich verhoudt tot de concurrentie (Ibiza etc).
GrandePunto Sport 130
In een column in een krant vond ie vooral de wegligging, het sturen en de remmen klote.
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... 01,00.html
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... 20,00.html
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... 01,00.html
De 159 vind ie wel goedSadly, however, nothing does happen. You see, this is not only the biggest car in its class, but also by some margin it?s the least powerful. As a result, 0-62mph takes 13.2 sec. And that, in the car world, is an ice age. I could forgive the Punto this shortfall if it had the usual Latin peppiness on country roads. But it doesn?t. The electric power steering is too sharp and the brakes too snatchy. It?s hard to make it flow. And the clutch bite is so sudden I did stall a lot too.
Other problems? Well, the stereo system couldn?t receive Radio 2, the seatbelt warning beep was loud enough to shatter wine glasses, and if you put a can of drink in the cupholders and go round a corner it falls over. On balance, then, I?d have to say the Renault Clio is the better car.
Pity, because I liked the Fiat. I really like the styling and my wife thought it ?sweet?. But when all?s said and done it?s a bit like the idea of having Terry Wogan as president. Cheap. But not necessarily good value
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... 20,00.html
TOP Gear is puur amusement...erg leuk, maar je moet inderdaad alles met een korreltje zout nemen....het feit dat de GP niet de Engelse Radio 2 kan ontvangen is natuurlijk wel schandalig , maar niet iedere autotest is even serieus, maar dat hoeft ook niet, dat heeft het programma niet nodig, bovendien heeft Jeremy C. enorm veel macht in de Engelse autowereld, en daar geniet hij van door te pas en te onpas auto's af te zeiken, maar goed, dat zouden we toch allemaal doen als we een eigen TV programma over auto's hadden en niemand legde ons een strobreed in de weg?!LaTiNo schreef:In een column in een krant vond ie vooral de wegligging, het sturen en de remmen klote.
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... 01,00.html
De 159 vind ie wel goedSadly, however, nothing does happen. You see, this is not only the biggest car in its class, but also by some margin it?s the least powerful. As a result, 0-62mph takes 13.2 sec. And that, in the car world, is an ice age. I could forgive the Punto this shortfall if it had the usual Latin peppiness on country roads. But it doesn?t. The electric power steering is too sharp and the brakes too snatchy. It?s hard to make it flow. And the clutch bite is so sudden I did stall a lot too.
Other problems? Well, the stereo system couldn?t receive Radio 2, the seatbelt warning beep was loud enough to shatter wine glasses, and if you put a can of drink in the cupholders and go round a corner it falls over. On balance, then, I?d have to say the Renault Clio is the better car.
Pity, because I liked the Fiat. I really like the styling and my wife thought it ?sweet?. But when all?s said and done it?s a bit like the idea of having Terry Wogan as president. Cheap. But not necessarily good value
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... 20,00.html
Éen voordeel heeft hij wel, het is niet zo dat hij een bepaald merk of concern per definitie verwerpt, het is gewoon maar net hoe zijn pet staat, iets wat je van de Nederlandse autopers (Autoweek bijvoorbeeld) niet kunt zeggen. Die worden namelijk gesponsord door Volkswagen.
Het leuke is juist de overdrijving. En de manier van presenteren. MAAR.....hij heeft wel een echt auto-hart. Dus als er ergens een klepje loszit of een knop op een rare plaats zit dan maakt ie dat weliswaar belachelijk, maar het eindoordeel is altijd afhankelijk van hoeveel RIJPLEZIER de auto je schenkt! En DAAR gaat het om bij autoliefhebbers.!
Helemaal mee eens! Vind het daarom ook altijd zo belachelijk als je in de Nederlandse autopers weer voor de zoveelste keer een test ziet tussen bijvoorbeeld een FIAT en een Volkswagen uit dezelfde klasse en ze de FIAT eigenlijk niet kunnen betrappen op slechte eigenschappen, dat dan plotseling de waardevastheid héél belangrijk wordt en de VW wéér wint, terwijl die nooit zo veel rijplezier kan leveren (als je smaak hebt).LaTiNo schreef:het eindoordeel is altijd afhankelijk van hoeveel RIJPLEZIER de auto je schenkt! En DAAR gaat het om bij autoliefhebbers.!
Geweldig!!! Ik had het niet beter kunnen verwoorden.LaTiNo schreef:Een volkswagen wint zowieso op voorhand de test. Terwijl de auto's ontworpen worden door blinden. Eigenlijk vind ik een VW niet eens een 'auto' maar een vervoersmiddel. Een soort metro, maar dan een hele kleine die je zelf mag besturen.
Ik heb laatst nog een boze brief geschreven naar de redactie van Auto Review. In een vergelijkende test kwam de GP op een schamele 4e plaats na (natuurlijk) de VW Polo, Opel Corsa en Kia Rio. Ik heb in de test 7 onjuistheden casu quo punten waarbij oneerlijk vergeleken wordt, gevonden met betrekking tot de GP.
Reactie van de redactie: ja, we krijgen de tests zo aangeleverd uit Duitsland en we proberen er dan de voor Nederland van toepassing zijnde uitrustingsniveau's en prijzen bij te zoeken.
De test was al oneerlijk, want ze vergeleken een GP 1.4 8v active met bijvoorbeeld een Polo en Rio met 1.4 16v motor, maar ook dat vermelden van de voor Nederland van toepassing zijnde prijzen en opties sloeg nergens op.
Reactie van de redactie daarop: ja, ze hadden de gegevens nogal laat van de importeur gekregen.
Mijn reactie daarop: de brochures lagen al 2 maanden bij de dealer!
Éen lichtpuntje: de "auto van het jaar" Renault Clio kwam op de laatste (zesde) plaats na de Suzuki Swift.
dat vond ik dus ook, maar als je niet eens een brochure kunt over typen als redactie van een autoblad, dan houdt het natuurlijk al snel op.LaTiNo schreef:Goed, stel die fokking test dan een weekje uit in plaats van um vol te stoppen met ONZIN!
even ter illustratie van de gemaakte fouten een paar voorbeeldjes:
* de GP zou als enige van de geteste auto's geen geventileerde schijfremmen voor hebben (is niet waar);
* de GP zou standaard op 14" velgen staan en de test auto had die ook (kan niet, is minstens 15")
* je zou geen lederen bekleding kunnen krijgen (is niet waar)
* de ESP optie kost ? 1.395 extra (is ? 695)
* etc etc etc
Bovendien was de wegtest, blijkens de foto's, gedaan met een Edizione Prima, desondanks komt er in het verhaal een aanval op onder andere het veiligheidsniveau van de GP. Deze aanval is echter duidelijk gebaseerd op een Active uitvoering (die geen zij/gordijn airbags heeft) in tegenstelling tot bijvoorbeeld de geteste VW Polo, maar voor de prijs van de geteste Polo had je ook een GP 1.4 8v Edizione Prima, of een 1.4 16V Dynamic, of bijna zelfs een 1.4 16V Sportsound Plus kunnen kopen....(die allemaal wel die airbags hebben)
Wat moet je als potentiële auto koper nou met dergelijke informatie? Dit ruikt toch weer duidelijk naar een door Duitse autofabrikanten gesponsorde test om het aankomende succes van de GP te dwarsbomen.