speling in schokbreker

Plaats reactie
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

speling in schokbreker

Bericht door JGP »

hallo,

zoals jullie misschien al ergens hadden gelezen,voel ik bij het linker voorwiel een speling in het wiel.
als de auto langere tijd stil heeft gestaan en er nog niet in is gereden,dan voel ik dus een speling als ik het wiel bij de band vastpak en op en neer beweeg.
bij de dealer hebben ze dat ook geconstateerd, en blijkt het van de schokbreker af te komen.
ook een auto in de showroom had dit probleem.
dit is door fiat nederland neergelegd bij de schokbrekerfabrikant.
de klacht is gek genoeg alleen bij een aantal limburgse dealers bekent
wie heeft hier ook last van bij zijn gp.

mijn auto is een gp 1.4 8v gebouwd in december 2006.
Gebruikersavatar
Joeri
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jul 25, 2006 8:45
Locatie: Reuver
Contacteer:

Bericht door Joeri »

Heb ik ook al gehad, schokbreker vervangen...
1.4 16V Sport * Chemical Grey * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise * 17" Rondell * 40mm Novitec
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Merk je zoiets ook bij het rijden?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:Merk je zoiets ook bij het rijden?
zoiets kan natuurlijk ook geklapper of gebonk veroorzaken....(voor de mensen die na de stuurhuismodificatie nog steeds wat horen/voelen aan het onderstel)
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

joedelta schreef:
diabloNL schreef:Merk je zoiets ook bij het rijden?
zoiets kan natuurlijk ook geklapper of gebonk veroorzaken....(voor de mensen die na de stuurhuismodificatie nog steeds wat horen/voelen aan het onderstel)
Thanks! Dan wacht ik even tot na de vervanging van het stuurhuis om te horen of ik nog geklapper heb.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Bericht door Scooterguy »

Bij mij was de rechtervoorschokbreker eraan,keurig vervangen door de dealer onder garantie,nu die rechts achter nog...
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Maar als ik het wil controleren dan moet ik de band omhoog proberen te drukken terwijl hij gewoon op de grond staat. Of moet je hem opkrikken?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Bericht door JGP »

diabloNL schreef:Maar als ik het wil controleren dan moet ik de band omhoog proberen te drukken terwijl hij gewoon op de grond staat. Of moet je hem opkrikken?
gewoon op de grond laten staan.
niet er mee rijden, de band vast pakken zoals je je autostuur vast pakt (tien voor twee)
en dan flink heen en weer duwen.
je voelt het ook door de spiraalveer vast te pakken met bijde handen en flink van voor naar achter duwen , niet van onder naar boven.
je voelt dan een speling alsof je wielbouten los zitten.

je voelt tijdens het rijden soms een lichte rammel.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik had vandaag al even ge-checkt maar ik probeerde de band recht omhoog/omlaag te bewegen. Ga van de week nog wel eens trekken en duwen. Thanks! ;)


@ Joerie en scooterguy, wat is de productie datum van jullie auto?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Bericht door JGP »

diabloNL schreef:Ik had vandaag al even ge-checkt maar ik probeerde de band recht omhoog/omlaag te bewegen. Ga van de week nog wel eens trekken en duwen. Thanks! ;)

je moet eigenlijk zo duwen en trekken ,dat de auto begint te wiebelen.

SR:Heb de quote even goed gezet voor je
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Net even gewiebeld en niets te voelen aan speling. De auto wiebelt in synchroon met mijn bewegingen.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie