Parrot 3100 - en geschakelde 12 v

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Parrot 3100 - en geschakelde 12 v

Bericht door Oeroe »

heren,

Ik wil voorin geschakeld 12 v weghalen. Enige redelijke manier die ik kan bedenken is de 12 v van mn sigaretten aansluiting gebruiken de plus is hier van geschakeld.

Heb een parrot aangeschaft handig en al die iso stekkers behalve als fiat de ene kabel niet aansluit. En wil ook die kabels niet verknippen, hij blijft bij 12 volt altijd aan staan. Grappige is dat je aansteker dat dus niet doet. Krijg je die console gemakkelijk los? Of weet iemand een andere degelijke oplossing.

Heeft iemand wellicht ook een parrot? Hoe heeft die deze aangesloten en wat vinden jullie de beste plaatsing van de MIC en monitor(tje)? Komt trouwens super geluid van die carkit.
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Het kan zijn dat je 2 kabels van de parrot moet omdraaien.

Van mijn vorige JVC autoradio weet ik daar gold: GEEL=ROOD, ROOD=GEEL
Hierbij moest ik dus de kabels omdraaien omdat anders de schakeling verkeerd liep en continu het geheugen (van de radio) gewist werd.

Kan zijn dat dit bij de Blaupunkt radio ook het geval is. Dan zou je dus aan de parrot kant even de kabels moeten doorknippen, stekkerverbinding maken en weer aansluiten.
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Ik heb ook Parrot CK3100, deze is echter al ingebouwd voor mij toen ik mijn GP kreeg. De bedrading is weggewerkt langs de "loze" knopjes, je weet wel rechts van de achterbakopener, powersteeringknopje en waarschuwingsverlichtingsknopje (scrabblewoord). Ik weet niet waar deze aan zijn powersuply vandaan krijgt, maar hij gaat aan zodra ik de sleutel omdraai. Microfoon zit bij mij vast naast de binnenverlichting.
GP 1.3 JTD | Reservewiel | Stuur | 4 wielen |
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

kabels doorknippen is geen optie wil hem mee kunnen nemen. Het is zo dat de parrot van twee punten verwacht stroom te krijgen. Krijgt hij dus niet, daarnaast is er maar 1 punt in de radio wat de stroom levert, echter staat deze altijd aan en is deze niet geschakeld: immers je auto radio kan gewoon aangezet worden zonder dat het contact aan hoeft, er staat altijd stroom op mits jij de aan en uit knop gebruikt om hem echt aan te zetten.

Je geschakelde 12 volt doet dat dus niet, en zo doet je sigaretten aansluiting dat dus. Probeer wel even een kleine handleiding te maken als ik weet hoe het moet.. nu weerhoudt het mensen omdat je zelf moet klooien maar het is allemaal vrij simpel als je 2 a 3 uurtjes bezig bent.

Denk dat ik dat ook doe voor de microfoon, boven in bij de binnenspiegel. Schijnt dat het bij het raam niet aan te bevelen is als je met een raampje open rijd.. in mijn geval ook moeilijk met dak raam :twisted: luxe probleem.
Skippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: za sep 09, 2006 20:51
Locatie: Utrecht

Bericht door Skippy »

Voor een geschakelde + moet je bij moderne auto's een beetje creatief zijn.
Achter de radio zul je hem bij de GP niet meer vinden, deze wordt door de Body computer in en uitgeschakeld..

Tijd geleden heb ik ook eens een Parrot ingebouwd in een GP en volgens mij heb ik toen de geschakelde + achterop het kachelpaneel vandaan gehaald.

Evt... kan je hem altijd nog van het contactslot pakken, daar zit er zeker 1 en er is vrij simpel bij te komen.

Let wel op.... mocht je een geschakelde + hebben gevonden, test dan ook of er + op blijft staan tijdens starten en tijdens het lopen van de motor.

Succes....
Plaats reactie