remmen en acceleratie 1.4 16V

joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:Ik denk dat de 16v sport met esp met asr, msr, hba en "hill holder" geen trommelremmen achter zal hebben.
Hoezo dat?

en de 1.4 16V Emotion met ESP etc...?

Ik denk niet dat dat uit maakt, maar zeker weten doe ik het niet, denk alleen dat als het daar van af zou hangen, dat het dan wel in de folder had gestaan bij de opmerkingen.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

buxol schreef:Toch denk ik dat de 16v sport met esp met asr, msr, hba en "hill holder" geen trommelremmen achter zal hebben.

Ik dacht het ook niet. zoals mijn specificatie heeft de 1.4 16V sport schijven op de achterwielen.
Afbeelding
Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

Bericht door Fransman »

Misschien is het een handig idee om nog 1x de volgende dingen naar fiat Nederland te mailen over de GP 1.4 16V Sport ....

5 of 6 bak
schijfremmen alleen voor of ook achter
zitten er op de bezine sport ook asr, msr, hba en hill holder
zijn er 0-100 gegevens bekend
zijn er verbruikgegevens bekend
is hij inderdaad verlaagd
Gelden deze specificaties ook voor de 1.4 16V uitvoeringen (sportsound ed.)

Of is er iemand die hier al antwoord op kan geven....
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Fransman schreef:Misschien is het een handig idee om nog 1x de volgende dingen naar fiat Nederland te mailen over de GP 1.4 16V Sport ....

1) 5 of 6 bak
2) schijfremmen alleen voor of ook achter
3) zitten er op de bezine sport ook asr, msr, hba en hill holder
4) zijn er 0-100 gegevens bekend
5) zijn er verbruikgegevens bekend
6) is hij inderdaad verlaagd
7) Gelden deze specificaties ook voor de 1.4 16V uitvoeringen (sportsound ed.)

Of is er iemand die hier al antwoord op kan geven....
1) volgens meerdere bronnen hier een 6-bak. De Fiat Idea met dezelfde motor heeft dit modeljaar ook een 6-bak. Dit zal dus wel hetzelfde zijn. (misschien andere verhoudingen)
2) schijfremmen onzeker, hij heeft ze niet nodig aan de remkracht van Edizione Prima te merken die ik heb gereden. Scheelt ook remstof op je velgen. ;) Misschien toch wel voor het aanblik. Let wel dat de 2 snelle diesels 100+ kg zwaarder zijn en daarom schijfremmen achter hebben.
3) ESP etc zit op de benzine 1.4 16v Sport, zie optielijst standaarduitrusting
4) gegevens wisselen nog al. En fabrieksopgaves zijn toch wind mee, heuvel af.
5) verbruik staat in de boekjes
6) 40mm verlaagd geldt voor elke sport (niet sportsound etc, alleen de echte)
7) geen idee, ik denk 6 bak wel en eventueel schijfremmen ook. Verlaagd en andere opties zijn specifieke sport dingen.
joedelta

Bericht door joedelta »

Fransman schreef:Misschien is het een handig idee om nog 1x de volgende dingen naar fiat Nederland te mailen over de GP 1.4 16V Sport ....

5 of 6 bak
schijfremmen alleen voor of ook achter
zitten er op de bezine sport ook asr, msr, hba en hill holder
zijn er 0-100 gegevens bekend
zijn er verbruikgegevens bekend
is hij inderdaad verlaagd
Gelden deze specificaties ook voor de 1.4 16V uitvoeringen (sportsound ed.)

Of is er iemand die hier al antwoord op kan geven....
Ik heb wat betreft een deel van je opmerkingen nog een vraag lopen bij FIAT Nederland. De prestatie en verbruiksvraag hangt samen met de versnellingsbakvraag. Ik heb hen ook gemeld dat ik de vragen stel namens velen van het Grande Punto Club Forum, dus ik neem aan dat ze het extra serieus nemen.
Voor wat betreft het grootste deel van de rest kan ik toch wel redelijk stellig zijn.

Alle SPORT uitvoeringen (zowel 130 pk Multijet als 1.4 16V) hebben een verlaagd sportonderstel en ESP/ASR/MSR/HBA/Hill Holder.
Dat laatste zit ook standaard op de Emotion 120 pk Multijet en is een verplichte optie bij alle GP's die af-fabriek 17" velgen hebben. (dus dat kan bij een dynamic of Emotion met 1.4 16V motor, vreemd genoeg blijkbaar niet bij de sportsound plus).
ESP etc. is als optie te krijgen op alle versies behalve de active, editione prima en sportsound en op de dynamic alleen wanneer deze een 1.4 16V of 90 pk Multijet motor heeft.

Zoals gezegd heb ik nog een lopende vraag bij FIAT, misschien dat iemand anders de door Fransman opgesomde vragen aan ze kan stellen?
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik weet niet meer wat ze bij FIAT aan het doen zijn met die gegevens van de 1.4 16V, maar op www.fiatpunto.it staan bij de gegevens van die motor wéér andere topsnelheids-, acceleratie-, en verbruikscijfers dan die twee in Nederlands circulerende gegevens.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Daar keek ik dus net ook naar, je was net te snel met posten. Maar die site is dus licht aangepast aan de motor. Hij wordt bij de versnellingsbakken weer niet genoemd.

Er was iemand hier waarvan de 1.4 16v al binnen was als leaseauto, hij moest alleen nog 7 weken ivm zijn leasecontract. Misschien kan hij ff het een en ander bekijken.
joedelta

Bericht door joedelta »

volgens mij was dat Patrick in de rubriek eigen foto's
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik heb getracht om aan de hand van uitvergroting en contrastwijziging van de foto's van Patrick vast te stellen of er schijfremmen achter op de GP 1.4 16V zitten en voorlopig is mijn conclusie dat die er inderdaad op zitten... :roll:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Zag je een klauw zitten dan? Dat is met contrastwijzigingen e.d. bijna de enige manier om het te zien.

(belachelijk eigenlijk dat we zo proberen achter de uitrusting te komen. :D )
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Zag je een klauw zitten dan? Dat is met contrastwijzigingen e.d. bijna de enige manier om het te zien.

(belachelijk eigenlijk dat we zo proberen achter de uitrusting te komen. :D )
belachelijk wel...dit heb ik bij FIAT nog nooit meegemaakt, maar goed....

Ik zag geen klauw zitten, maar meende toch echt het profiel van een schijf te zien....dat profiel leek mij te groot om van een trommel te kunnen zijn....het blijft een gok, maar het leek me de moeite waard.
joedelta

Bericht door joedelta »

of het moet een in verhouding flinke trommel zijn...waar ben ik/zijn we mee bezig :?: :oops: :lol: :cry: :wink:
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

esp met asr, msr, hba en "hill holder" is volgens mij niet per definitie standaard op de 1.4 16v, maar WEL standaard als je er 17" lichtmetaal onder laat plaatsen. (wat de sport dus ook heeft) dit is in het folder materiaal te lezen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

buxol schreef:esp met asr, msr, hba en "hill holder" is volgens mij niet per definitie standaard op de 1.4 16v, maar WEL standaard als je er 17" lichtmetaal onder laat plaatsen. (wat de sport dus ook heeft)
Als je 17" velgen wil op een niet-Sport dan moet je die ESP erbij lappen.
Dus dan worden 17"velgjes wel heel duur... daarom wil ik ook een Sport. Alleen moet de dealer eens opschieten met zijn demo-bak.

Nou moet ik zeggen dat de GP geen schijven achter nodig heeft, hij remt als een bezetene.
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:
buxol schreef:esp met asr, msr, hba en "hill holder" is volgens mij niet per definitie standaard op de 1.4 16v, maar WEL standaard als je er 17" lichtmetaal onder laat plaatsen. (wat de sport dus ook heeft)
Als je 17" velgen wil op een niet-Sport dan moet je die ESP erbij lappen.
Dus dan worden 17"velgjes wel heel duur... daarom wil ik ook een Sport. Alleen moet de dealer eens opschieten met zijn demo-bak.

Nou moet ik zeggen dat de GP geen schijven achter nodig heeft, hij remt als een bezetene.
Ja, hij remt echt stevig, viel me ook op bij de proefritten.

De ESP etc is het trouwens wel waard. Ik wilde zowieso ESP in mijn GP 1.4 16V Emotion (omdat ik het op de Stilo ook heb) en twijfelde even over 16" of 17" wielen...mijn vrouw hakte de knoop door, want die vond de 17" wel erg stoer... :lol:

Als je eenmaal ASR gewend bent wil je niet anders meer is mijn ervaring.
Plaats reactie