waterafvoer onder motorkap kl.te !!

Plaats reactie
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

waterafvoer onder motorkap kl.te !!

Bericht door JGP »

hallo,

hebben jullie er ook last van,dat de waterafvoer aan de bestuurders kant onder de motorkap het water verspreid over het blok(ook nog wel over de stekker) naast de rembekrachtiger,en zo dan via via weer in de accubak verdwijnt,zodat daar de bevestigingsschroeven lekker onder water staan?
en dan ook nog de schokbreker bevestiging die vol in het zicht van het regenwater ligt.
deze is bij mij al lekker aan het roesten.
sorry mensen ,maar zoiets vind ik een trieste zaak,ze hadden er wel wat beter over mogen na denken.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik rijd doorgaands met mijn motorkap dicht, maar ik zal eens kijken hoe het er hier na een bui of natte rit uitziet. :lol:
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Re: waterafvoer onder motorkap kl.te !!

Bericht door diabloNL »

JGP schreef:hallo,

hebben jullie er ook last van,dat de waterafvoer aan de bestuurders kant onder de motorkap het water verspreid over het blok(ook nog wel over de stekker) naast de rembekrachtiger,en zo dan via via weer in de accubak verdwijnt,zodat daar de bevestigingsschroeven lekker onder water staan?
en dan ook nog de schokbreker bevestiging die vol in het zicht van het regenwater ligt.
deze is bij mij al lekker aan het roesten.
sorry mensen ,maar zoiets vind ik een trieste zaak,ze hadden er wel wat beter over mogen na denken.
Weet je zeker dat het regenwater is? Niet toevallig door de wasstraat geweest met "bodemreiniging" in het pakket?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Re: waterafvoer onder motorkap kl.te !!

Bericht door Ape »

JGP schreef:hallo,

hebben jullie er ook last van,dat de waterafvoer aan de bestuurders kant onder de motorkap het water verspreid over het blok(ook nog wel over de stekker) naast de rembekrachtiger,en zo dan via via weer in de accubak verdwijnt,zodat daar de bevestigingsschroeven lekker onder water staan?
en dan ook nog de schokbreker bevestiging die vol in het zicht van het regenwater ligt.
deze is bij mij al lekker aan het roesten.
sorry mensen ,maar zoiets vind ik een trieste zaak,ze hadden er wel wat beter over mogen na denken.
Heeft dit niet te maken met het "gat" wat in het binnenspatbord zit.
Op deze manier kunnen ze lampen vervangen. Zit zowe links als rechts. De rechtakant heb ik met tape dichtgemaakt. (De linkerkant zat nog redelijk dicht) :!:
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Bericht door jeroengt »

bij dat gat om knipperlicht te monteren zit een paaatje op van plastic met een draaiding om hem vast te zetten als die vastzit komt er daar weinig meer door
joedelta

Bericht door joedelta »

jeroengt schreef:bij dat gat om knipperlicht te monteren zit een paaatje op van plastic met een draaiding om hem vast te zetten als die vastzit komt er daar weinig meer door
Klopt, maar ik heb GP's gezien waarbij dat klepje verbogen/scheef was, dus dan komt er weer wel water binnen, maar goed, het water kan natuurlijk overal vandaan komen, we hebben het hier tenslotte niet over een lucht- en waterdichte ruimte :wink:
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Re: waterafvoer onder motorkap kl.te !!

Bericht door JGP »

diabloNL schreef:
JGP schreef:hallo,

hebben jullie er ook last van,dat de waterafvoer aan de bestuurders kant onder de motorkap het water verspreid over het blok(ook nog wel over de stekker) naast de rembekrachtiger,en zo dan via via weer in de accubak verdwijnt,zodat daar de bevestigingsschroeven lekker onder water staan?
en dan ook nog de schokbreker bevestiging die vol in het zicht van het regenwater ligt.
deze is bij mij al lekker aan het roesten.
sorry mensen ,maar zoiets vind ik een trieste zaak,ze hadden er wel wat beter over mogen na denken.
Weet je zeker dat het regenwater is? Niet toevallig door de wasstraat geweest met "bodemreiniging" in het pakket?
nee, ik bedoel gewoon na een flinke plensbui of als je je autootje wast met een emmer water en een sponsje.
ik ga nooit door de wasstraat.
en het zijn zeker niet de klepjes in de wielkasten.
het afvoerpijpje links in de ruitenwissermoterbak(als je begrijpt wat ik bedoel.)
die komt naast de rembekrachtiger-cilinder, boven de remkrachtverdeler uit.
het water uit de hemel of uit je sponsje wordt daardoor afgevoerd.
en bij de schokbreker bedoel ik de pin waar je de inbussleutel inzet bij het losdraaien van de moer.
je ziet het zitten onder het zwarte roostertje waar ook je ruitenwissersproeiers op vastzitten.(links)
doe ermee wat je wilt, maar ik vind het behoorlijk jammer.
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Bericht door JGP »

nog iets van waterafvoer.
aan de rechterkant(bijrijder) onder de motorkap zit een motorsteun,deze wordt na het wassen van de auto mooi in een voetenbadje gezet.
laat ik wat specifieker zijn,de rubber van de motorsteun ligt in een kuil,deze komt dan voor zover hij gevuld kan worden vol met water te staan.
of dit goed voor de rubber is weet ik niet.
heeft iemand hier ook last van?
veel van jullie zouden wel denken waar let ie nou op.
maar zo zou toch wel alles net wat sneller wegrotten en roesten,niet?
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

JGP schreef:nog iets van waterafvoer.
aan de rechterkant(bijrijder) onder de motorkap zit een motorsteun,deze wordt na het wassen van de auto mooi in een voetenbadje gezet.
laat ik wat specifieker zijn,de rubber van de motorsteun ligt in een kuil,deze komt dan voor zover hij gevuld kan worden vol met water te staan.
of dit goed voor de rubber is weet ik niet.
heeft iemand hier ook last van?
veel van jullie zouden wel denken waar let ie nou op.
maar zo zou toch wel alles net wat sneller wegrotten en roesten,niet?

Heb ik ook maar volgens mij heb ik dat door de bodenreiniging in de wasstraat omdat hierbij het water zo in je motorruimte wordt geblazen.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie