bartike schreef:stadlicht,remlicht en achterlicht en plaat verlichting daar word een melding op gegeven als het stuk is.
gewoon dimlicht of grootlicht niet.
en verder over die ander achtlampjes te steken of te liggen onder breken heb ik maar 1 TIP: Niet doen, alles loop over de body computer en als die stuk is door te experimentere sta je verder van huis
Maar Señor Sjon had een achterlicht kapot en die kreeg geen melding.
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Mr.T schreef:dit topic intereseerd mij ook wel, alleen vindt ik het spijtig dat het begint uit te groeien tot een topic over het wel of niet waarschuwen bij een kapot lampje. het is misschien niet aan mij om jullie dit te melden, maar ik zou toch ook wel graag weten of de achterlichten en remlichten gescheiden kunnen branden.
trouwens, mijn sport duid wel aan als er een lampje stuk is
greetz Tim
Ik heb even een schema gemaakt:
Je moet dus de verbinding "achterlicht" zien te onderbreken. Het is 1 van de twee aansluitingen aan de onderkant van het lampje. Je moet dus even meten welke wat is. Probleem is alleen dat schijnbaar sommige GP's een lamp kapot melding geven.
Kijk eens even, dat is duidelijke taal
bartike schreef:
stadlicht,remlicht en achterlicht en plaat verlichting daar word een melding op gegeven als het stuk is.
gewoon dimlicht of grootlicht niet.
en verder over die ander achtlampjes te steken of te liggen onder breken heb ik maar 1 TIP: Niet doen, alles loop over de body computer en als die stuk is door te experimentere sta je verder van huis
Gaan die dingen stuk door een 'kapot' achterlicht?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Mijn stadslicht was de vorige keer kaduuk en kreeg netjes een melding in mijn dashboard. Althans ik wist eerst niet waardoor die melding veroorzaakt werd, totdat ik de dealer belde en deze mij aanraadde rondom mijn auto te lopen.
Mr.T schreef:dit topic intereseerd mij ook wel, alleen vindt ik het spijtig dat het begint uit te groeien tot een topic over het wel of niet waarschuwen bij een kapot lampje. het is misschien niet aan mij om jullie dit te melden, maar ik zou toch ook wel graag weten of de achterlichten en remlichten gescheiden kunnen branden.
trouwens, mijn sport duid wel aan als er een lampje stuk is
greetz Tim
Ik heb even een schema gemaakt:
Je moet dus de verbinding "achterlicht" zien te onderbreken. Het is 1 van de twee aansluitingen aan de onderkant van het lampje. Je moet dus even meten welke wat is. Probleem is alleen dat schijnbaar sommige GP's een lamp kapot melding geven.
Kijk eens even, dat is duidelijke taal
bartike schreef:
stadlicht,remlicht en achterlicht en plaat verlichting daar word een melding op gegeven als het stuk is.
gewoon dimlicht of grootlicht niet.
en verder over die ander achtlampjes te steken of te liggen onder breken heb ik maar 1 TIP: Niet doen, alles loop over de body computer en als die stuk is door te experimentere sta je verder van huis
Gaan die dingen stuk door een 'kapot' achterlicht?
Ik denk dat Bart bedoeld dat als je sluiting maakt tussen bv. "achterlicht" en "remlicht" of een andere rare schakeling creeert, dat je boordcomputer dat waarschijnlijk niet leuk vind
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
bartike schreef:stadlicht,remlicht en achterlicht en plaat verlichting daar word een melding op gegeven als het stuk is.
gewoon dimlicht of grootlicht niet.
en verder over die ander achtlampjes te steken of te liggen onder breken heb ik maar 1 TIP: Niet doen, alles loop over de body computer en als die stuk is door te experimentere sta je verder van huis
Maar Señor Sjon had een achterlicht kapot en die kreeg geen melding.
Idd, leg eens uit hoe dit zit dan.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Wel handig dat het aangegeven wordt op de BC van de GP,wat op heel veel duurdere klasse auto"s niet het geval is.
Hier een voorbeeld:
Buiten de GP om hebben wij nog een auto Volvo S80, laatst reed ik achter mijn man aan en zag dat de 3e remlicht defect was en hij zag het niet op de BC.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
ineke schreef:Wel handig dat het aangegeven wordt op de BC van de GP,wat op heel veel duurdere klasse auto"s niet het geval is.
Hier een voorbeeld:
Buiten de GP om hebben wij nog een auto Volvo S80, laatst reed ik achter mijn man aan en zag dat de 3e remlicht defect was en hij zag het niet op de BC.
Ja, best leuk, maar heb je er niet meer aan om een melding voor je dim/grootlicht te krijgen. Dat lijkt mij veel belangrijker namelijk. :roll:
ineke schreef:Wel handig dat het aangegeven wordt op de BC van de GP,wat op heel veel duurdere klasse auto"s niet het geval is.
Hier een voorbeeld:
Buiten de GP om hebben wij nog een auto Volvo S80, laatst reed ik achter mijn man aan en zag dat de 3e remlicht defect was en hij zag het niet op de BC.
Ja, best leuk, maar heb je er niet meer aan om een melding voor je dim/grootlicht te krijgen. Dat lijkt mij veel belangrijker namelijk. :roll:
als je een dimlicht of grootlicht defect hebt kun je het zelf zien tijdens het rijden ( in het donker hè )
de achterkant natuurlijk niet tenzij je er elke dag een rondje omheen wil lopen voor controle.
ineke schreef:Wel handig dat het aangegeven wordt op de BC van de GP,wat op heel veel duurdere klasse auto"s niet het geval is.
Hier een voorbeeld:
Buiten de GP om hebben wij nog een auto Volvo S80, laatst reed ik achter mijn man aan en zag dat de 3e remlicht defect was en hij zag het niet op de BC.
Ja, best leuk, maar heb je er niet meer aan om een melding voor je dim/grootlicht te krijgen. Dat lijkt mij veel belangrijker namelijk. :roll:
als je een dimlicht of grootlicht defect hebt kun je het zelf zien tijdens het rijden ( in het donker hè )
de achterkant natuurlijk niet tenzij je er elke dag een rondje omheen wil lopen voor controle.
zit iets in, maar ik heb mijn dimlicht (zo goed als) altijd aan, trouwens, als je 's-nachts op een goed-verlichte weg rijd, zul je niet direct zien of je licht het aan beide zijden doet.......de politie waarschijnlijk wel
joedelta schreef:
zit iets in, maar ik heb mijn dimlicht (zo goed als) altijd aan, trouwens, als je 's-nachts op een goed-verlichte weg rijd, zul je niet direct zien of je licht het aan beide zijden doet.......de politie waarschijnlijk wel
Of de knipperende medeweggebruikers...
Maar de achterlichten controleer ik meerdere keren per dag... :roll: met Follow-Me-Home De remlichten probeer ik voor een etalage, werkt ook altijd goed (of op de snelweg met 130 even aantikken, als de weggebruiker achter je een middelvinger of iets opsteekt weet je ook dat ie het doet )
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Over knipperen gesproken, had het vanmorgen weer dat m'n lichten even knipperden, heb dit nu al meerdere keren gehad (gelukkig niet dat ze helemaal uitvielen zoals laatst, maar toch). Zal toch echt langs de dealer moeten, maar geen tijd (lees geen zin ).
Speedy schreef:Over knipperen gesproken, had het vanmorgen weer dat m'n lichten even knipperden, heb dit nu al meerdere keren gehad (gelukkig niet dat ze helemaal uitvielen zoals laatst, maar toch). Zal toch echt langs de dealer moeten, maar geen tijd (lees geen zin ).
[inkopper]Je knipperlichten?[/inkopper]
Maar dat is raar... is het zo dat beide lichten tegelijk knipperen of eentje? Als het eentje zou zijn, kan het misschien zijn dat het H4-lampje los zit?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Speedy schreef:Geen idee, het lijken beide (toen de hele zaak uitviel was het nl plots donker voor me op de A1 ). Zal is zien of ik me nog verveel aankomend weekend
Als je je komend weekend dan toch verveelt, kun je ook wel naar Breda komen
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.