hinderlijk trillen bij 60 km/h

ptanl
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 19, 2007 18:54

hinderlijk trillen bij 60 km/h

Bericht door ptanl »

Onze Fiat trilt bij snelheden tussen de 60 en 70 km. Hiermee wordt niet bedoeld trillen op het stuur, maar eerder trillen op het gaspendaal, de middenconsole (als je daar met je been tegenaan leunt) en in het ergste geval op de zitting van de stoel. De auto is van februari 2006 en heeft nu zo'n 3500 km gelopen.
De dealer heeft inmiddels al verschillende merken banden erop gelegd om te bezien of het aan de hardheid van de banden ligt. Tevens zijn er laatst nieuwe velgen opgelegd. Allemaal zonder resultaat.
Naarmate de auto langer stilstaat, lijkt het trillen erger te worden. M.a.w. de auto komt terug van de dealer en trilt niet meer. Vervolgens wordt de auto 4 dagen niet gebruikt en dan begint het trillen opnieuw.
Deze week zijn wij erachter gekomen dat door met enige snelheid over een drempel te rijden, het trillen opeens weer weg was. De auto heeft daarna iedere dag gereden en trilt tot op heden niet.
Wij zijn erg benieuwd of iemand dit herkent.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik herken het in elk geval niet.
en zover ik weet heeft er nog nooit iemand op het forum iets dergelijks ter sprake gebracht. :roll:
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Re: hinderlijk trillen bij 60 km/h

Bericht door johnb »

ptanl schreef:Onze Fiat trilt bij snelheden tussen de 60 en 70 km. Hiermee wordt niet bedoeld trillen op het stuur, maar eerder trillen op het gaspendaal, de middenconsole (als je daar met je been tegenaan leunt) en in het ergste geval op de zitting van de stoel. De auto is van februari 2006 en heeft nu zo'n 3500 km gelopen.
De dealer heeft inmiddels al verschillende merken banden erop gelegd om te bezien of het aan de hardheid van de banden ligt. Tevens zijn er laatst nieuwe velgen opgelegd. Allemaal zonder resultaat.
Naarmate de auto langer stilstaat, lijkt het trillen erger te worden. M.a.w. de auto komt terug van de dealer en trilt niet meer. Vervolgens wordt de auto 4 dagen niet gebruikt en dan begint het trillen opnieuw.
Deze week zijn wij erachter gekomen dat door met enige snelheid over een drempel te rijden, het trillen opeens weer weg was. De auto heeft daarna iedere dag gereden en trilt tot op heden niet.
Wij zijn erg benieuwd of iemand dit herkent.
Zo weinig :?: :roll:
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Heel eerlijk gezegd is mij dit ook opgevallen..idd bij 60 a 70 km/h ..
ik merkte het doordat ik iets op mn bijrijdersstoel had staan wat ik helemaal heen en weer zag gaan. vd week had ik weer zo vergelijkend iets..heeft mijn inziens gewoon met de hardheid vd laag profiel icm 17 inch te maken
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
ptanl
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 19, 2007 18:54

Bericht door ptanl »

Sporting raymon schreef:Heel eerlijk gezegd is mij dit ook opgevallen..idd bij 60 a 70 km/h ..
ik merkte het doordat ik iets op mn bijrijdersstoel had staan wat ik helemaal heen en weer zag gaan. vd week had ik weer zo vergelijkend iets..heeft mijn inziens gewoon met de hardheid vd laag profiel icm 17 inch te maken
Ik heb er de normale standaard velgen en banden onderliggen. Er zijn ook al andere merken banden ondergezet maar het blijft. Wij hadden een maxicosi op de voorstoel en het hoofd van de baby schudde helemaal op en neer.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Nee geen last van. Wel fluit/piept de mijne als ik precies 80 rij.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb er ook geen last van maar is dan wel vervelend.Misschien een tip om er meer gebruik van te maken, dat het trillen dan ook minder wordt.

3500km is wel heel weinig in 14 maanden.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
ptanl
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 19, 2007 18:54

Bericht door ptanl »

ineke schreef:Ik heb er ook geen last van maar is dan wel vervelend.Misschien een tip om er meer gebruik van te maken, dat het trillen dan ook minder wordt.

3500km is wel heel weinig in 14 maanden.
Het is inderdaat weinig. Dat heb je met een lease-auto met tankpas van de baas.
joedelta

Bericht door joedelta »

ptanl schreef:
ineke schreef:Ik heb er ook geen last van maar is dan wel vervelend.Misschien een tip om er meer gebruik van te maken, dat het trillen dan ook minder wordt.

3500km is wel heel weinig in 14 maanden.
Het is inderdaat weinig. Dat heb je met een lease-auto met tankpas van de baas.
Is de wagen eigenlijk al goed "los" gereden.....een flink stuk rijden goed warm maken en dan eens flink in de toeren.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

joedelta schreef:
ptanl schreef:
ineke schreef:Ik heb er ook geen last van maar is dan wel vervelend.Misschien een tip om er meer gebruik van te maken, dat het trillen dan ook minder wordt.

3500km is wel heel weinig in 14 maanden.
Het is inderdaat weinig. Dat heb je met een lease-auto met tankpas van de baas.
Is de wagen eigenlijk al goed "los" gereden.....een flink stuk rijden goed warm maken en dan eens flink in de toeren.
Het is een onderdeel wat vast gaat zitten door het lange stilstaan. De dealer zal het moeten vinden en verhelpen (invetten or what so ever).
Anders heb je het straks kapot en ben je nog verder van huis. En inrijden of meer rijden zal het eigenlijke probleem ook niet oplossen. Misschien zou iedereen hier er last van moeten hebben, maar hebben we het niet omdat we teveel rijden ;)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Andere versnelling proberen?

(HINT: IN Z'N TWEE! :twisted: dan merk je het trillen niet meer)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Bennink schreef:Andere versnelling proberen?

(HINT: IN Z'N TWEE! :twisted: dan merk je het trillen niet meer)
grapje is leuk maar nu weer ff serieus :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Wacht eens even, ik dacht dat ik gek was; ik heb een grandepunto gekocht omdat m.i.v. 1 januari dit jaar gestopt ben met privé-rijden met mijn leaseauto (passat variant). Dit betekent dat de Passat van vrijdag tot maandag voor de deur stilstaat omdat ik dan lekker met mijn GP toer.

De Passat trlit dus ook als ik op maandag weer naar mijn werk ga!! Ik heb dit al aan de dealer gemeld en gaan dit oplossen. Ik heb het idee dat dus de banden als het ware vanwege het stilstaan even een "platte kant" krijgen. Niet of moeilijk p te lossen dus. De banden zijn 16" 225 breed, iets minder plat dan de 17"van mijn GP dus. Met de GP wordt dagelijks gereden en ken de klacht bij de GP dus niet.
ptanl
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 19, 2007 18:54

Bericht door ptanl »

Jan H schreef:Wacht eens even, ik dacht dat ik gek was; ik heb een grandepunto gekocht omdat m.i.v. 1 januari dit jaar gestopt ben met privé-rijden met mijn leaseauto (passat variant). Dit betekent dat de Passat van vrijdag tot maandag voor de deur stilstaat omdat ik dan lekker met mijn GP toer.

De Passat trlit dus ook als ik op maandag weer naar mijn werk ga!! Ik heb dit al aan de dealer gemeld en gaan dit oplossen. Ik heb het idee dat dus de banden als het ware vanwege het stilstaan even een "platte kant" krijgen. Niet of moeilijk p te lossen dus. De banden zijn 16" 225 breed, iets minder plat dan de 17"van mijn GP dus. Met de GP wordt dagelijks gereden en ken de klacht bij de GP dus niet.
De dealer denkt dat de fout zit in het huis en lagers waar de aandrijfassen in bewegen. Het kan niet liggen aan een plat stuk op de band. Die moeten daar tegen kunnen. Denk eens aan een caravan die een heel jaar stil staat.....die zou helemaal stuiteren achter je auto!
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik hoop voor je dat het snel opgelost zal worden.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Plaats reactie