hinderlijk trillen bij 60 km/h
hinderlijk trillen bij 60 km/h
Onze Fiat trilt bij snelheden tussen de 60 en 70 km. Hiermee wordt niet bedoeld trillen op het stuur, maar eerder trillen op het gaspendaal, de middenconsole (als je daar met je been tegenaan leunt) en in het ergste geval op de zitting van de stoel. De auto is van februari 2006 en heeft nu zo'n 3500 km gelopen.
De dealer heeft inmiddels al verschillende merken banden erop gelegd om te bezien of het aan de hardheid van de banden ligt. Tevens zijn er laatst nieuwe velgen opgelegd. Allemaal zonder resultaat.
Naarmate de auto langer stilstaat, lijkt het trillen erger te worden. M.a.w. de auto komt terug van de dealer en trilt niet meer. Vervolgens wordt de auto 4 dagen niet gebruikt en dan begint het trillen opnieuw.
Deze week zijn wij erachter gekomen dat door met enige snelheid over een drempel te rijden, het trillen opeens weer weg was. De auto heeft daarna iedere dag gereden en trilt tot op heden niet.
Wij zijn erg benieuwd of iemand dit herkent.
De dealer heeft inmiddels al verschillende merken banden erop gelegd om te bezien of het aan de hardheid van de banden ligt. Tevens zijn er laatst nieuwe velgen opgelegd. Allemaal zonder resultaat.
Naarmate de auto langer stilstaat, lijkt het trillen erger te worden. M.a.w. de auto komt terug van de dealer en trilt niet meer. Vervolgens wordt de auto 4 dagen niet gebruikt en dan begint het trillen opnieuw.
Deze week zijn wij erachter gekomen dat door met enige snelheid over een drempel te rijden, het trillen opeens weer weg was. De auto heeft daarna iedere dag gereden en trilt tot op heden niet.
Wij zijn erg benieuwd of iemand dit herkent.
Re: hinderlijk trillen bij 60 km/h
Zo weinig :roll:ptanl schreef:Onze Fiat trilt bij snelheden tussen de 60 en 70 km. Hiermee wordt niet bedoeld trillen op het stuur, maar eerder trillen op het gaspendaal, de middenconsole (als je daar met je been tegenaan leunt) en in het ergste geval op de zitting van de stoel. De auto is van februari 2006 en heeft nu zo'n 3500 km gelopen.
De dealer heeft inmiddels al verschillende merken banden erop gelegd om te bezien of het aan de hardheid van de banden ligt. Tevens zijn er laatst nieuwe velgen opgelegd. Allemaal zonder resultaat.
Naarmate de auto langer stilstaat, lijkt het trillen erger te worden. M.a.w. de auto komt terug van de dealer en trilt niet meer. Vervolgens wordt de auto 4 dagen niet gebruikt en dan begint het trillen opnieuw.
Deze week zijn wij erachter gekomen dat door met enige snelheid over een drempel te rijden, het trillen opeens weer weg was. De auto heeft daarna iedere dag gereden en trilt tot op heden niet.
Wij zijn erg benieuwd of iemand dit herkent.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Heel eerlijk gezegd is mij dit ook opgevallen..idd bij 60 a 70 km/h ..
ik merkte het doordat ik iets op mn bijrijdersstoel had staan wat ik helemaal heen en weer zag gaan. vd week had ik weer zo vergelijkend iets..heeft mijn inziens gewoon met de hardheid vd laag profiel icm 17 inch te maken
ik merkte het doordat ik iets op mn bijrijdersstoel had staan wat ik helemaal heen en weer zag gaan. vd week had ik weer zo vergelijkend iets..heeft mijn inziens gewoon met de hardheid vd laag profiel icm 17 inch te maken
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Ik heb er de normale standaard velgen en banden onderliggen. Er zijn ook al andere merken banden ondergezet maar het blijft. Wij hadden een maxicosi op de voorstoel en het hoofd van de baby schudde helemaal op en neer.Sporting raymon schreef:Heel eerlijk gezegd is mij dit ook opgevallen..idd bij 60 a 70 km/h ..
ik merkte het doordat ik iets op mn bijrijdersstoel had staan wat ik helemaal heen en weer zag gaan. vd week had ik weer zo vergelijkend iets..heeft mijn inziens gewoon met de hardheid vd laag profiel icm 17 inch te maken
Is de wagen eigenlijk al goed "los" gereden.....een flink stuk rijden goed warm maken en dan eens flink in de toeren.ptanl schreef:Het is inderdaat weinig. Dat heb je met een lease-auto met tankpas van de baas.ineke schreef:Ik heb er ook geen last van maar is dan wel vervelend.Misschien een tip om er meer gebruik van te maken, dat het trillen dan ook minder wordt.
3500km is wel heel weinig in 14 maanden.
Het is een onderdeel wat vast gaat zitten door het lange stilstaan. De dealer zal het moeten vinden en verhelpen (invetten or what so ever).joedelta schreef:Is de wagen eigenlijk al goed "los" gereden.....een flink stuk rijden goed warm maken en dan eens flink in de toeren.ptanl schreef:Het is inderdaat weinig. Dat heb je met een lease-auto met tankpas van de baas.ineke schreef:Ik heb er ook geen last van maar is dan wel vervelend.Misschien een tip om er meer gebruik van te maken, dat het trillen dan ook minder wordt.
3500km is wel heel weinig in 14 maanden.
Anders heb je het straks kapot en ben je nog verder van huis. En inrijden of meer rijden zal het eigenlijke probleem ook niet oplossen. Misschien zou iedereen hier er last van moeten hebben, maar hebben we het niet omdat we teveel rijden
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Wacht eens even, ik dacht dat ik gek was; ik heb een grandepunto gekocht omdat m.i.v. 1 januari dit jaar gestopt ben met privé-rijden met mijn leaseauto (passat variant). Dit betekent dat de Passat van vrijdag tot maandag voor de deur stilstaat omdat ik dan lekker met mijn GP toer.
De Passat trlit dus ook als ik op maandag weer naar mijn werk ga!! Ik heb dit al aan de dealer gemeld en gaan dit oplossen. Ik heb het idee dat dus de banden als het ware vanwege het stilstaan even een "platte kant" krijgen. Niet of moeilijk p te lossen dus. De banden zijn 16" 225 breed, iets minder plat dan de 17"van mijn GP dus. Met de GP wordt dagelijks gereden en ken de klacht bij de GP dus niet.
De Passat trlit dus ook als ik op maandag weer naar mijn werk ga!! Ik heb dit al aan de dealer gemeld en gaan dit oplossen. Ik heb het idee dat dus de banden als het ware vanwege het stilstaan even een "platte kant" krijgen. Niet of moeilijk p te lossen dus. De banden zijn 16" 225 breed, iets minder plat dan de 17"van mijn GP dus. Met de GP wordt dagelijks gereden en ken de klacht bij de GP dus niet.
De dealer denkt dat de fout zit in het huis en lagers waar de aandrijfassen in bewegen. Het kan niet liggen aan een plat stuk op de band. Die moeten daar tegen kunnen. Denk eens aan een caravan die een heel jaar stil staat.....die zou helemaal stuiteren achter je auto!Jan H schreef:Wacht eens even, ik dacht dat ik gek was; ik heb een grandepunto gekocht omdat m.i.v. 1 januari dit jaar gestopt ben met privé-rijden met mijn leaseauto (passat variant). Dit betekent dat de Passat van vrijdag tot maandag voor de deur stilstaat omdat ik dan lekker met mijn GP toer.
De Passat trlit dus ook als ik op maandag weer naar mijn werk ga!! Ik heb dit al aan de dealer gemeld en gaan dit oplossen. Ik heb het idee dat dus de banden als het ware vanwege het stilstaan even een "platte kant" krijgen. Niet of moeilijk p te lossen dus. De banden zijn 16" 225 breed, iets minder plat dan de 17"van mijn GP dus. Met de GP wordt dagelijks gereden en ken de klacht bij de GP dus niet.