Vraagje GP vs MKIIb

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
byebye
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:00

Vraagje GP vs MKIIb

Bericht door byebye »

Hallo GP-ers,

Ik heb zelf een punto mk2b sporting, hoeveel beter is de gp ten opzichte van het type wat ik nu bezit? Kan natuurlijk een proefrit maken, maarjah kijken is toch vaak ook kopen.... :roll:

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Voor mij persoonlijk is de Grande Punto beter dan de MkII, omdat ik noooooooit gedacht zou hebben dat ik ooit nog Fiat zou rijden. Tot dat ik de GP zag staan.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Ik denk persoonlijk dat je die vergelijking niet kunt trekken aangezien het design totaal veranderd is ten opzichte van zijn voorganger.
GP 1.3 JTD | Reservewiel | Stuur | 4 wielen |
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

rubeneduardo schreef:Ik denk persoonlijk dat je die vergelijking niet kunt trekken aangezien het design totaal veranderd is ten opzichte van zijn voorganger.

Ben ik met je eens MKb sport is niet te vergelijken met een GP sport uitvoering, maar een ding is zeker je gaat er altijd op voor uit zowel exterieur als interieur.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Enige waar je niet mee vooruit gaat is de snelheid vd auto...mk2 tjes zijn gewoon stukken rapper :wink:
voorderest kan je de auto's totaal niet vergelijken in die zin dat de GP VEEL MEER AUTO is
en ik heb 2xMK2 a (sporting)gehad.. :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
byebye
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:00

Bericht door byebye »

Nou misschien toch maar eens een proefritje maken :P iig bedankt :!:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Zou ik zeker gaan doen, de GP is zo mooi. Als je eenmaal gereden hebt, dan wil je hem inderdaad hebben. De GP is goed uitgerust met opties en het is ook nog eens een ontzettende mooie auto om te zien.

Ik ben van diverse merken ook naar de GP gegaan. Zelf had ik nooit gedacht dat ik een Fiat ging rijden, maar nu ik hem eenmaal heb, wil ik nog lang genieten van deze mooie auto.

Dus gewoon een profritje gaan maken, en bestellen die GP.
Afbeelding
byebye
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:00

Bericht door byebye »

Kan iemand de GP toevallig vergelijken met het eerste type seat leon? :P Dat is tot nu mijn fijnste auto 8)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

byebye schreef:Kan iemand de GP toevallig vergelijken met het eerste type seat leon? :P Dat is tot nu mijn fijnste auto 8)
Haha, dan maak je ook een vergelijking :D

De leon is fijner... collega van me heeft een Leon 1.9 TDi met (ik dacht) 140pk). Het is een grotere en luxere wagen en ja: dat rijdt beter. Dat rijdt wat meer 'vanzelf' zeg maar. Ik was vooral onder de indruk van de versnellingsbak (lekker soepel!).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re:

Bericht door black GP »

rubeneduardo schreef:Ik denk persoonlijk dat je die vergelijking niet kunt trekken aangezien het design totaal veranderd is ten opzichte van zijn voorganger.
ik reed voor de GP met een MK1, DAT verschil is pas groot :lol:
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re:

Bericht door swans »

Bennink schreef:Ik was vooral onder de indruk van de versnellingsbak (lekker soepel!).
dat is maar even,... bij 110.000 km gaat de versnellingsbak kapot, het is en blijft vw!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re:

Bericht door ExTaxi »

byebye schreef:Kan iemand de GP toevallig vergelijken met het eerste type seat leon? :P Dat is tot nu mijn fijnste auto 8)
ja hoor, ik reed een Seat Leon 110 pk TDI met chip naar 140 pk voor de Fiat.
De Leon is een grotere auto, maar ik had een sportonderstel waardoor de auto niet comfortabel reed.
De GP blijft natuurlijk ook gewoon een hobbelbakje, maar denk dat er weinig verschil in zat. De Leon Sport was nog iets stugger.

Qua design vind ik de GP Sport echt veel mooier, maar goed, de oude Leon is ook al wat jaartjes oud.
Ik heb 180.000 km gereden in die gechipte Leon en verlang er geen moment naar terug nu ik in de GP Sport 130 pk rijd.
De looks van de GP doen het hem!

Ohw en een oud type Punto heb ik nog nooit maar 1 moment aandacht aan besteed, voor mij begon Fiat pas bij de GP, daarvoor had ik niets met het merk (op de 131 Abarth na dan). De MK2 is een klein karretje vergeleken bij de Grande Punto.

Die opmerking die swans maakt kan ik niet zo goed tegen, Totale kolder, waarschijnlijk bij 1 Leon gebeurd in zijn omgeving, en DUS is het altijd zo. :?
Ik ben zeer nauw betrokken bij het merk Seat en de versnellingsbak van de 110 pk TDI is echt niets mis mee, dus fabeltje.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Re: Re:

Bericht door nelis h »

[quote="ExTaxi
De MK2 is een klein karretje vergeleken bij de Grande Punto.
[/quote]

qua beenruimte op de achterbank dus niet waarneembaar
we hebben hier een mk2 en een gp en volgens de opgeschoten kids op de achterbank is het zeker niet minder in de mk2
Plaats reactie