30.000km beurt
30.000km beurt
4 juni is het dan zover: ik ga naar de dealer voor de eerste beurt. Ik heb de wagen dan precies 5 maand en heb er dan 30.000km op zitten. Zijn er ervaringen met deze beurt? Tips die ik moet aangeven voordat ze gaan sleutelen?
Wat ik sowieso ga aangeven is:
-Kapotte asbak
-Kapotte verlichting 12v stopcontact
-Krakende achtervering bij schuin drempel oprijden (torpederen (ik bedoel torderen )
-Airco die piept
Dan maar eens horen wat ze te klagen hebben over me
Wat ik sowieso ga aangeven is:
-Kapotte asbak
-Kapotte verlichting 12v stopcontact
-Krakende achtervering bij schuin drempel oprijden (torpederen (ik bedoel torderen )
-Airco die piept
Dan maar eens horen wat ze te klagen hebben over me
Laatst gewijzigd door Bennink op do mei 10, 2007 5:49, 1 keer totaal gewijzigd.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Mijn GP heeft 'm net vandaag gehad.
Aangegeven dat:
pookhoesstiksel is los, wordt een nieuwe geleverd
dashboardkastje moet gesteld worden, wordt een beugeltje nabesteld
dipje in de motor (zie apart topic) wordt niks aan gedaan
aanlopen remschijf (zie apart topic) is niet opgelost
achterremmodificatie is uitgevoerd
pollenfilter vervangen
Opmerkelijk is dat bij de roetfilter-mJTD's er geen olie wordt vervangen bij 30.000 km, de auto geeft zelf aan wanneer dat nodig is en dat zou bij mij nog 14000 km duren.....dus pas bij 44.000 km nieuwe olie!
Aangegeven dat:
pookhoesstiksel is los, wordt een nieuwe geleverd
dashboardkastje moet gesteld worden, wordt een beugeltje nabesteld
dipje in de motor (zie apart topic) wordt niks aan gedaan
aanlopen remschijf (zie apart topic) is niet opgelost
achterremmodificatie is uitgevoerd
pollenfilter vervangen
Opmerkelijk is dat bij de roetfilter-mJTD's er geen olie wordt vervangen bij 30.000 km, de auto geeft zelf aan wanneer dat nodig is en dat zou bij mij nog 14000 km duren.....dus pas bij 44.000 km nieuwe olie!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Inderdaad 30.000 km of ergens tussen de 1 á 2 jaar (bij lagere kilometrage). de uitleg van dat laatste verschilt blijkbaar tussen de dealers.ineke schreef:Nee hoor ook voor benzine motoren bij een km stand van 30.000.
Bij mijn dealer komt het neer op een beurt bij 30.000 km of 2 jaar, mits na 1 jaar wel minstens 15.000 km gereden is.
Ik wilde namelijk een week of 6 terug een afspraak maken voor de eerste beurt (bij een km stand van zo'n 25.000 km) toen de GP bijna een jaar was, maar dat vonden ze niet nodig, ik kon echt wel doorrijden tot de 30.000 km, daar is het materiaal op berekend.
- SlippingPenny
- Junior Stato
- Berichten: 249
- Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
- Locatie: Amsterdam
Re: 30.000km beurt
Het is niet te hopen, dat je GP ooit getorpedeerd wordt. Je bedoelt waarschijnlijk torderen.Bennink schreef:4 juni is het dan zover: ik ga naar de dealer voor de eerste beurt. Ik heb de wagen dan precies 5 maand en heb er dan 30.000km op zitten. Zijn er ervaringen met deze beurt? Tips die ik moet aangeven voordat ze gaan sleutelen?
Wat ik sowieso ga aangeven is:
-Kapotte asbak
-Kapotte verlichting 12v stopcontact
-Krakende achtervering bij schuin drempel oprijden (torpederen)
-Airco die piept
Dan maar eens horen wat ze te klagen hebben over me
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
Re: 30.000km beurt
Je hebt gelijk :roll:SlippingPenny schreef: Het is niet te hopen, dat je GP ooit getorpedeerd wordt. Je bedoelt waarschijnlijk torderen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Vanwaar de stuurhuismodificatie?walpunto schreef:de mijne staat er nu remmen eerste beurt na 1jr en 21000km
en stuurhuismodificatie.
tevens ook de laatste beurt bij de dealer.
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Re: 30.000km beurt
dachten altijd dat het bij mij ook hieraan lag.Bennink schreef:4 juni is het dan zover: ik ga naar de dealer voor de eerste beurt. Ik heb de wagen dan precies 5 maand en heb er dan 30.000km op zitten. Zijn er ervaringen met deze beurt? Tips die ik moet aangeven voordat ze gaan sleutelen?
Wat ik sowieso ga aangeven is:
-Kapotte asbak
-Kapotte verlichting 12v stopcontact
-Krakende achtervering bij schuin drempel oprijden (torpederen (ik bedoel torderen )
-Airco die piept
Dan maar eens horen wat ze te klagen hebben over me
tot 3 keer toe alles los gehad maar kraken bleef.
als het goed is zal ik er straks vanaf zijn ,hoogstwaarschijnlijk is het de slotvanger van de bijrijders deur :roll:
kun je misschien eens ter sprake brengen
ik heb het ook als ik schuin een drempel op rij en het lijkt alsof het van rechts achteren komt.Bennink schreef:Ik heb het idee dat het de vering/demping is, maar jij denkt dat het ergens anders aan ligt?
Tony had dat ook en bij hem bleek het de slotvanger te zijn, deur opnieuw afgesteld en weg was het.
heb dit dus nu bij mijn dealer ter sprake gebracht dat als ik ergens op rij en daarbij de bijrijders deur open maak ik het gekraak niet hoor, en met de deur dicht kraakt het erop los.
ze gaven toe dat het idd daar wel eens aan kon liggen.
en aangezien ze al een paar keer de schokbreker en veer los hadden gemaakt, opnieuw ingevet e.d maar dat heeft allemaal niet geholpen.
:roll: