INRIJDEN GP

Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Gelukkig maar ;) Wat je aangeeft over dat inhalen, je kunt beter met een veilige marge inhalen van >10km/h en erna weer ervoor voegen met je oude snelheid, dan met 2km/h verschil er voorbij. Dat he ik echt regelmatig omdat mensen bang zijn dat je automatisch de pineut bent bij een teller die meer dan 100 aanwijst. Ik weet het anders ook niet. En het is echt niet dat ik er graag voorbij wil ofzo, maar inhalen moet je wel met een aardig snelheidsverschil doen.

Overigens, lang leve de resume functie op de cruise, dan valt ie vanzelf weer terug op je oude snelheid ;)
Seat Leon 1.9 TDi
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Bericht door Nimbus »

Hey, het gaat hier over inrijden en niet over (te) hard rijden. ;)
Chem schreef:Ik heb deze link al eens eerder gepost op dit forum. Het is een interessant artikeltje over het inrijden van nieuwe motoren en samengevat staat erin wat de meeste mensen hier ook al zeggen: het is alleen maar goed om een WARME motor flink op toeren te brengen in alle versnellingen.
Dat is zeker interessant. Kan iemand met technische kennis dit verifieren. Dan bedoel ik dat verhaal met de zuigerringen.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Joh@n schreef:Overigens, lang leve de resume functie op de cruise, dan valt ie vanzelf weer terug op je oude snelheid ;)
De cruise control van de GP schakelt zichzelf niet uit als je gas geeft, dus dan kan je heel geleidelijk terug naar je CC snelheid, als je dat wilt. Geen resume voor nodig. ;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Nimbus schreef:Hey, het gaat hier over inrijden en niet over (te) hard rijden. ;)
Chem schreef:Ik heb deze link al eens eerder gepost op dit forum. Het is een interessant artikeltje over het inrijden van nieuwe motoren en samengevat staat erin wat de meeste mensen hier ook al zeggen: het is alleen maar goed om een WARME motor flink op toeren te brengen in alle versnellingen.
Dat is zeker interessant. Kan iemand met technische kennis dit verifieren. Dan bedoel ik dat verhaal met de zuigerringen.
Wat ook belangrijk is in dit verhaal: vervang direct je motorolie en filter, na 20 mijl.
" The best thing you can do for your engine is to change your oil and filter after the first 20 miles".

Dit omdat volgens zijn theorie na het 'hard inrijden' de meeste vuil in de olie zal zitten.
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Hellfire schreef: De cruise control van de GP schakelt zichzelf niet uit als je gas geeft, dus dan kan je heel geleidelijk terug naar je CC snelheid, als je dat wilt. Geen resume voor nodig. ;)
I know, been there done that ;) Dat is eigenlijk ook een soort resume. Maar begrijp wat je bedoeld, heeft mijn Leon ook.

Overigens om nog even ontopic te gaan, ik heb inmiddels 3 auto's in mogen rijden (1x Panda, 2x Leon) en deze heb ik allemaal zoals hierboven beschreven ingereden. Netjes warmrijden, de eerste 500 km niet direct in de begrenzer jagen maar daarna gewoon vlot en goed op het gas. Heb geen enkele keer klachten of problemen gehad en ze waren na 10k km behoorlijk losser en stiller dan aan het begin. En besides, je rijdt eigenlijk elke ochtend je auto in. Ben blij dat ik 10km lang over n-wegen rij tot de snelweg, dan kan ik daarna de boel opengooien :)
Seat Leon 1.9 TDi
Wim
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 04, 2007 13:19
Locatie: België, Antwerpen

Bericht door Wim »

Ben men GP gisteren gaan afhalen bij de dealer, deze morgen toen ik naar men werk reed was het (rond 5u45) lekker rustig op de snelweg en voor ik het wist reed ik 150 in 6e, maar hij kwam niet boven de 3000 toeren uit, dus ik denk niet dat ik hem pijn heb gedaan :)

momenteel 81 km op te teller :D

Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Wim schreef:Ben men GP gisteren gaan afhalen bij de dealer, deze morgen toen ik naar men werk reed was het (rond 5u45) lekker rustig op de snelweg en voor ik het wist reed ik 150 in 6e, maar hij kwam niet boven de 3000 toeren uit, dus ik denk niet dat ik hem pijn heb gedaan :)

momenteel 81 km op te teller :D

Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
Lijkt me wel verstandig ja :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Rogar

Bericht door Rogar »

Wim schreef:Ben men GP gisteren gaan afhalen bij de dealer, deze morgen toen ik naar men werk reed was het (rond 5u45) lekker rustig op de snelweg en voor ik het wist reed ik 150 in 6e, maar hij kwam niet boven de 3000 toeren uit, dus ik denk niet dat ik hem pijn heb gedaan :)

momenteel 81 km op te teller :D

Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
Haha, succes! Heb ik ook geprobeerd met m'n T-Jet. :twisted: Nadat m'n remmen de eerste 500 km ontzien waren (stond iets over in het boekje geloof ik), ben ik steeds harder gaan rijden en heb hem ruim voor de 1.000 km al regelmatig volgas in elke versnelling doorgetrokken. Dit uiteraard wel na goed warmrijden van de motor (15 km).
Wim
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 04, 2007 13:19
Locatie: België, Antwerpen

Bericht door Wim »

Dat boekje moet ik nog gaan omwisselen bij de dealer, ze hebben mij een Franstalige versie meegegeven... Het is niet dat ik geen Frans kan, maar het is toch altijd leuker om dingen gemakkelijker terug te vinden :)

ik heb toch het gevoel dat de 1,9 130pk voldoende snel rijdt onder de 3000 toeren. Wat financieel ook aangenamer is.

Mijn vorige wagen was een Mondeo van 1999 break met diesel motor, dus 90 pk in een wagen die nét iets zwaarder en groter is, het verschil is duidelijk merkbaar.
Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Bericht door SANDER »

Wim schreef:Dat boekje moet ik nog gaan omwisselen bij de dealer, ze hebben mij een Franstalige versie meegegeven... Het is niet dat ik geen Frans kan, maar het is toch altijd leuker om dingen gemakkelijker terug te vinden :)

ik heb toch het gevoel dat de 1,9 130pk voldoende snel rijdt onder de 3000 toeren. Wat financieel ook aangenamer is.

Mijn vorige wagen was een Mondeo van 1999 break met diesel motor, dus 90 pk in een wagen die nét iets zwaarder en groter is, het verschil is duidelijk merkbaar.
Boekje staat ook op de fiat site hoor en als je 'm niet kan vinden kan ik 'm wel ff mailen naar je. Geef je mailadres maar.
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
Plaats reactie