INRIJDEN GP
- Joh@n
- Junior Stato
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Gelukkig maar Wat je aangeeft over dat inhalen, je kunt beter met een veilige marge inhalen van >10km/h en erna weer ervoor voegen met je oude snelheid, dan met 2km/h verschil er voorbij. Dat he ik echt regelmatig omdat mensen bang zijn dat je automatisch de pineut bent bij een teller die meer dan 100 aanwijst. Ik weet het anders ook niet. En het is echt niet dat ik er graag voorbij wil ofzo, maar inhalen moet je wel met een aardig snelheidsverschil doen.
Overigens, lang leve de resume functie op de cruise, dan valt ie vanzelf weer terug op je oude snelheid
Overigens, lang leve de resume functie op de cruise, dan valt ie vanzelf weer terug op je oude snelheid
Seat Leon 1.9 TDi
Hey, het gaat hier over inrijden en niet over (te) hard rijden.
Dat is zeker interessant. Kan iemand met technische kennis dit verifieren. Dan bedoel ik dat verhaal met de zuigerringen.Chem schreef:Ik heb deze link al eens eerder gepost op dit forum. Het is een interessant artikeltje over het inrijden van nieuwe motoren en samengevat staat erin wat de meeste mensen hier ook al zeggen: het is alleen maar goed om een WARME motor flink op toeren te brengen in alle versnellingen.
De cruise control van de GP schakelt zichzelf niet uit als je gas geeft, dus dan kan je heel geleidelijk terug naar je CC snelheid, als je dat wilt. Geen resume voor nodig.Joh@n schreef:Overigens, lang leve de resume functie op de cruise, dan valt ie vanzelf weer terug op je oude snelheid
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Wat ook belangrijk is in dit verhaal: vervang direct je motorolie en filter, na 20 mijl.Nimbus schreef:Hey, het gaat hier over inrijden en niet over (te) hard rijden.
Dat is zeker interessant. Kan iemand met technische kennis dit verifieren. Dan bedoel ik dat verhaal met de zuigerringen.Chem schreef:Ik heb deze link al eens eerder gepost op dit forum. Het is een interessant artikeltje over het inrijden van nieuwe motoren en samengevat staat erin wat de meeste mensen hier ook al zeggen: het is alleen maar goed om een WARME motor flink op toeren te brengen in alle versnellingen.
" The best thing you can do for your engine is to change your oil and filter after the first 20 miles".
Dit omdat volgens zijn theorie na het 'hard inrijden' de meeste vuil in de olie zal zitten.
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
- Joh@n
- Junior Stato
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
I know, been there done that Dat is eigenlijk ook een soort resume. Maar begrijp wat je bedoeld, heeft mijn Leon ook.Hellfire schreef: De cruise control van de GP schakelt zichzelf niet uit als je gas geeft, dus dan kan je heel geleidelijk terug naar je CC snelheid, als je dat wilt. Geen resume voor nodig.
Overigens om nog even ontopic te gaan, ik heb inmiddels 3 auto's in mogen rijden (1x Panda, 2x Leon) en deze heb ik allemaal zoals hierboven beschreven ingereden. Netjes warmrijden, de eerste 500 km niet direct in de begrenzer jagen maar daarna gewoon vlot en goed op het gas. Heb geen enkele keer klachten of problemen gehad en ze waren na 10k km behoorlijk losser en stiller dan aan het begin. En besides, je rijdt eigenlijk elke ochtend je auto in. Ben blij dat ik 10km lang over n-wegen rij tot de snelweg, dan kan ik daarna de boel opengooien
Seat Leon 1.9 TDi
Ben men GP gisteren gaan afhalen bij de dealer, deze morgen toen ik naar men werk reed was het (rond 5u45) lekker rustig op de snelweg en voor ik het wist reed ik 150 in 6e, maar hij kwam niet boven de 3000 toeren uit, dus ik denk niet dat ik hem pijn heb gedaan
momenteel 81 km op te teller
Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
momenteel 81 km op te teller
Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Lijkt me wel verstandig jaWim schreef:Ben men GP gisteren gaan afhalen bij de dealer, deze morgen toen ik naar men werk reed was het (rond 5u45) lekker rustig op de snelweg en voor ik het wist reed ik 150 in 6e, maar hij kwam niet boven de 3000 toeren uit, dus ik denk niet dat ik hem pijn heb gedaan
momenteel 81 km op te teller
Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Haha, succes! Heb ik ook geprobeerd met m'n T-Jet. Nadat m'n remmen de eerste 500 km ontzien waren (stond iets over in het boekje geloof ik), ben ik steeds harder gaan rijden en heb hem ruim voor de 1.000 km al regelmatig volgas in elke versnelling doorgetrokken. Dit uiteraard wel na goed warmrijden van de motor (15 km).Wim schreef:Ben men GP gisteren gaan afhalen bij de dealer, deze morgen toen ik naar men werk reed was het (rond 5u45) lekker rustig op de snelweg en voor ik het wist reed ik 150 in 6e, maar hij kwam niet boven de 3000 toeren uit, dus ik denk niet dat ik hem pijn heb gedaan
momenteel 81 km op te teller
Ik ga het proberen om het de eerste 1000 km toch rustig aan te doen...
Dat boekje moet ik nog gaan omwisselen bij de dealer, ze hebben mij een Franstalige versie meegegeven... Het is niet dat ik geen Frans kan, maar het is toch altijd leuker om dingen gemakkelijker terug te vinden
ik heb toch het gevoel dat de 1,9 130pk voldoende snel rijdt onder de 3000 toeren. Wat financieel ook aangenamer is.
Mijn vorige wagen was een Mondeo van 1999 break met diesel motor, dus 90 pk in een wagen die nét iets zwaarder en groter is, het verschil is duidelijk merkbaar.
ik heb toch het gevoel dat de 1,9 130pk voldoende snel rijdt onder de 3000 toeren. Wat financieel ook aangenamer is.
Mijn vorige wagen was een Mondeo van 1999 break met diesel motor, dus 90 pk in een wagen die nét iets zwaarder en groter is, het verschil is duidelijk merkbaar.
Boekje staat ook op de fiat site hoor en als je 'm niet kan vinden kan ik 'm wel ff mailen naar je. Geef je mailadres maar.Wim schreef:Dat boekje moet ik nog gaan omwisselen bij de dealer, ze hebben mij een Franstalige versie meegegeven... Het is niet dat ik geen Frans kan, maar het is toch altijd leuker om dingen gemakkelijker terug te vinden
ik heb toch het gevoel dat de 1,9 130pk voldoende snel rijdt onder de 3000 toeren. Wat financieel ook aangenamer is.
Mijn vorige wagen was een Mondeo van 1999 break met diesel motor, dus 90 pk in een wagen die nét iets zwaarder en groter is, het verschil is duidelijk merkbaar.
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT
17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.
Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.
Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost