INRIJDEN GP

Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Bennink schreef:Geheel correct over de motor op temperatuur laten komen, Dennytje. Maar dat moet ook als je al tigduizend kilometer gereden hebt.
Als ik even terugdenk, dan zie ik een oranje metallic GP langs de AC Delco scheuren, met licht afgekoelde motor en een paar duizend toeren op de teller. ;)

Maar ja. Diezelfde dag zag ik een rode T-Jet rijden die niet helemaal warm was, met ongeveer 700km op de kilometerteller en ongeveer 5000 toeren op de toerenteller. :P
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Hellfire schreef: Als ik even terugdenk, dan zie ik een oranje metallic GP langs de AC Delco scheuren, met licht afgekoelde motor en een paar duizend toeren op de teller. ;)
Haha hmm tja :oops: Ik zeg dan nu ook: zou moeten ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Dennytje schreef:
GPsport schreef:Als elke motor is ingereden in de fabriek, wat iemand hier suggereert, hoe kan het dan dat mijn motor steeds soepeler en sneller wordt?

Dus daar geloof ik niks van. Inrijden is belangrijk. Maar volgensmij is dat niet alleen voor de motor, ook voor de remmen en dergelijke.
Nogmaals, je rijd de motor niet in. Inrijden was vroeger om produktie foutjes (braampjes enzo) weg te werken binnen de motor. Waar jij het over hebt is je motor gewoon goed gebruiken. De kwaliteit van de motoren is zo goed, je hoeft echt niet meer in te rijden. Maar laat wel de motor op temperatuur komen!!
ik had de starjet dus "ingereden" en nog was er iets mis met het blok, misschien als ik destijds van begin af aan had gereden als onze 'Ed' dan was me waarschijnlijk het blok om de oren gevlogen.
heb nu 550 km op de teller van de t jet en af en toe geef ik m even de sporen qua versnellen, maar ben qua top pas tot de 145 km/u gegaan eergisteren :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik lees dat Hannes nu al 145km/u heeft gereden met zijn T-jet. Ik kan me niet herinneren dat hij met de sportsound+ ooit zo hard gereden heeft. Misschien was het wel beter geweest voor de sportsound+ om ook zo nu en dan de GP eens flink de sporen te geven, zoals Ed ook zei tegen je. Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIB. :wink:
Laatst gewijzigd door tonyvandenbroek op vr okt 12, 2007 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

B? Tony
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

tonyvandenbroek schreef:Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIC. :wink:
Want? 145 op de teller bij 120 is echt geen wereldschokkende boete hoor ;) En daarnaast, ze staan echt niet langs elke snelweg..
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Gio schreef: B?
Staat er toch Gio :mrgreen:

Joh@n schreef:
tonyvandenbroek schreef:Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIC. :wink:
Want? 145 op de teller bij 120 is echt geen wereldschokkende boete hoor ;) En daarnaast, ze staan echt niet langs elke snelweg..
Ik reed met de T-jet op een 80 km weg al gauw 150, en dan is die boete wel een heel ander verhaal als die paar kilometertjes die jij bedoelde. Maar inderdaad op de Nederlandse autosnelwegen valt deze snelheid best mee
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Joh@n schreef:
tonyvandenbroek schreef:Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIC. :wink:
Want? 145 op de teller bij 120 is echt geen wereldschokkende boete hoor ;) En daarnaast, ze staan echt niet langs elke snelweg..
Geen wereldschokkende boete, maar wel verboden, dus niet normaal.

Ik rijd zelf ook wel eens te hard, maar ik ben me dan wel bewust van het feit dat ik eigenlijk niet goed bezig ben (maar ik geef toe, het is soms moeilijk om het te laten).

Maar hannes, dan heb je al harder dan ik gereden met de GP T-Jet, ik ben nog niet boven de 140 op de teller uit geweest 8)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
Joh@n schreef:
tonyvandenbroek schreef:Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIC. :wink:
Want? 145 op de teller bij 120 is echt geen wereldschokkende boete hoor ;) En daarnaast, ze staan echt niet langs elke snelweg..
Geen wereldschokkende boete, maar wel verboden, dus niet normaal.

Ik rijd zelf ook wel eens te hard, maar ik ben me dan wel bewust van het feit dat ik eigenlijk niet goed bezig ben (maar ik geef toe, het is soms moeilijk om het te laten).

Maar hannes, dan heb je al harder dan ik gereden met de GP T-Jet, ik ben nog niet boven de 140 op de teller uit geweest 8)

Wacht mar tot je morgen naar Someren komt :D :twisted: :lol:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:
joedelta schreef:
Joh@n schreef:
tonyvandenbroek schreef:Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIC. :wink:
Want? 145 op de teller bij 120 is echt geen wereldschokkende boete hoor ;) En daarnaast, ze staan echt niet langs elke snelweg..
Geen wereldschokkende boete, maar wel verboden, dus niet normaal.

Ik rijd zelf ook wel eens te hard, maar ik ben me dan wel bewust van het feit dat ik eigenlijk niet goed bezig ben (maar ik geef toe, het is soms moeilijk om het te laten).

Maar hannes, dan heb je al harder dan ik gereden met de GP T-Jet, ik ben nog niet boven de 140 op de teller uit geweest 8)

Wacht mar tot je morgen naar Someren komt :D :twisted: :lol:
Wat ben je van plan Tony? Ik denk dat ik de Seicento maar pak, misschien een stuk veiliger wat dat betreft :wink:
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Bericht door nelis h »

motoren van personenauto's worden in de fabriek absoluut niet ingereden
dat past domweg niet in de taktijd die in seconden uit te drukken is

bij vrachtwagens gebeurt (gebeurde) het wel
dan staat een motor 1 a 2 uur op een proefstand te draaien met speciale inloopolie, die daarna vervagen wordt door normale olie
tijdens dit indraaien wordt ook het vermogen gemeten, en dat gaat volgas bij een vast toerental en variabele last
de motor is dan zeg maar een uur oud !
valt het vermogen buiten de toleranties dan wordt bijv. het inspuitmoment gecontroleerd en afgesteld, helpt dit niet dan wordt hij simpelweg afgekeurd en niet ingebouwd

maar die regels zullen bij personenauto's niet gelden ...
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
tonyvandenbroek schreef:
joedelta schreef:
Joh@n schreef:
tonyvandenbroek schreef:Nu is de T-jet wel een auto die heel wat vlugger aan die snelheid zit als je vorige Hannes, maar denk aan de acceptgiro brigade van het CJIC. :wink:
Want? 145 op de teller bij 120 is echt geen wereldschokkende boete hoor ;) En daarnaast, ze staan echt niet langs elke snelweg..
Geen wereldschokkende boete, maar wel verboden, dus niet normaal.

Ik rijd zelf ook wel eens te hard, maar ik ben me dan wel bewust van het feit dat ik eigenlijk niet goed bezig ben (maar ik geef toe, het is soms moeilijk om het te laten).

Maar hannes, dan heb je al harder dan ik gereden met de GP T-Jet, ik ben nog niet boven de 140 op de teller uit geweest 8)

Wacht mar tot je morgen naar Someren komt :D :twisted: :lol:
Wat ben je van plan Tony? Ik denk dat ik de Seicento maar pak, misschien een stuk veiliger wat dat betreft :wink:
Joe, je hebt geluk dat ik de krachten van de T-jet momenteel niet aan kan met mijn rug. Mar ik wil zeker nog wel eens in jouw GP rijden, en dan samen met Lia als het een keer mogelijk is. Misschien is ze dan meer overtuigd :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

tonyvandenbroek schreef: Ik reed met de T-jet op een 80 km weg al gauw 150, en dan is die boete wel een heel ander verhaal als die paar kilometertjes die jij bedoelde. Maar inderdaad op de Nederlandse autosnelwegen valt deze snelheid best mee
Dat verklaard indd, dat zou ik dan ook niet doen. Afhankelijk van hoe de 80km weg is ingericht en het tijdstip/drukte ofcourse.
En Joe, ja het is verboden maar ik liever 130-140 met de stroom mee dan 110 op de rechterbaan als rijdend obstakel.
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Joh@n schreef:
tonyvandenbroek schreef: Ik reed met de T-jet op een 80 km weg al gauw 150, en dan is die boete wel een heel ander verhaal als die paar kilometertjes die jij bedoelde. Maar inderdaad op de Nederlandse autosnelwegen valt deze snelheid best mee
Dat verklaard indd, dat zou ik dan ook niet doen. Afhankelijk van hoe de 80km weg is ingericht en het tijdstip/drukte ofcourse.
En Joe, ja het is verboden maar ik liever 130-140 met de stroom mee dan 110 op de rechterbaan als rijdend obstakel.
ach het was toch met een DEMO wagen van de dealer, en ik reed trouwens in Duitsland, maar dan was het nog veel te hard. Er was overigens weinig verkeer en de weg was er wel een beetje voor gemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat het dan mag :D
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Joh@n schreef: En Joe, ja het is verboden maar ik liever 130-140 met de stroom mee dan 110 op de rechterbaan als rijdend obstakel.
Ben ik met je eens hoor Joh@n, het ging mij er meer om dat veel mensen zo gewend zijn aan het te hard rijden dat ze het inmiddels als "normaal" zien en uitsluitend kijken naar het feit of ze risico lopen er een bekeuring voor te krijgen en zo ja, hoe hoog die bekeuring dan is, zonder zich er bewust van te zijn dat ze gewoon de wet aan het overtreden zijn (ongeacht of de van toepassing zijnde wet- en regelgeving logisch of nuttig is).

Ik probeer hier ook niet het heilig boontje uit te hangen. Ik rijd ook wel eens te hard en zeker met een auto als de T-Jet (of bijvoorbeeld een MultiJet diesel, of ander vlot spul van andere autofabrikanten) gaat het versnellen bij bijvoorbeeld inhaalacties zo soepel en snel dat je geneigd bent om dat in de rest van de rit voort te zetten, terwijl dat dan niet langer past binnen de rest van het verkeersbeeld en alleen maar leidt tot frustraties bij jezelf en andere weggebruikers. :wink:
Plaats reactie