Bekabeling voor versterker.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bekabeling voor versterker.

Bericht door Goose »

ik weet dat er een Ice topic open is, maar dit is mss net iets specifieker.

voor zover ik uit het schema wijsraak, is er toch zo geen input (rood en wit voor cinch kabel) voorzien op de radio ??? :?

Ben zelf begonnen met het leggen van mijn kabels nu, de voeding doorgetrokken van achteraan tot vanvoor, echt wel peace of cake, gewoon nog een klein gaatje boren om onder de kap te raken en deze is al in orde. (foto's volgen één van de dagen met uitleg)

Maar, kan er mij aub iemand vertellen hoe je in godsnaam die middenconsole (lees plastic rond handrem) loskrijgt ???

Als je goed kijkt en wat wrikt en wriemelt zie je dat het gedeelte aan de handrem los kan, van hieruit is het maar een klein stukje meer, om zo onder de binnenbekleding naar de koffer te komen, verder kan ik hem dan langszij naar voor brengen. Dit zou voor de cinch kabel zijn.

Help Please !
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Hoi Goose,

Als je geen Blue&Me hebt en je hebt wel AUX in het lijstje van audiobronnen staan (moet je tegenkomen als op de SRC knop drukt op het stuur), dan is er nog wel een audio input vrij op je radio.

In dat geval kun je zo'n verloop connector als het goed is gewoon bestellen bij iedere Blaupunkt dealer. Let wel: hiermee krijg je dus alleen een audio INgang, geen audio uitgang voor een subwoofer ofzo. Dit laatste is enkel mogelijk met de speaker niveau uitgang zoals besproken in het ICE topic. Die audio ingang zou je dan bijvoorbeeld weer kunnen gebruiken om een externe MP3 speler, iPod o.i.d. aan te sluiten.

Groet,
Michel
k-style
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 20:53
Locatie: Gent

Versterker

Bericht door k-style »

Ik heb zelf een versterker in de koffer geplaats met het behoud van mijn originele radio

De rode en de witte kabel bekomen
Daarvoor ben ik bij media market een bakje gekocht dat het mogelijk maakt. je moet gewoon van 2 originele boxen aftappen ...
Afbeelding
kost prijs 22Euro


Ik hoop dat ik daar met heb kunnen helpen ..


Greetz kenny
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

scoop schreef:Hoi Goose,


Let wel: hiermee krijg je dus alleen een audio INgang, geen audio uitgang voor een subwoofer ofzo. Die audio ingang zou je dan bijvoorbeeld weer kunnen gebruiken om een externe MP3 speler, iPod o.i.d. aan te sluiten.

Groet,
Michel
enorm nuttige info, kort , maar 't staat er al in ! immens grote hulp !

ik dacht dat ik de versterker rechtstreeks met cinch kon op aansluiten, maar zag dit niet op het schema in het andere topic.

Nu nog iemand die me dezelfde perfecte info kan geven over het loskrijgen van de plastic middenconsole waar de handrem in zit ????
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

terwijl ik de vorige aan't plaatsen was, ondertussen al een antwoord van Kenny, ja idd, lijkt sterk op een onstoorder, welke ik nog liggen heb van de vorige auto, is idd ook een optie

maar heb sinds vandaag mijn radioplaatje, en de voedingskabel is ook reeds gelegd, nu gewoon kijken nog voor de cinch, maar ja, eerst die middenconsole loskrijgen eh :)
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Hoi Goose,

Zo'n hi/lo impedance convertor (die speaker level output omzet naar lijnsignaal) kun je in elke hobby-electronicazaak wel kopen. Ik heb er hier nog 1 liggen die me 14 euro's gekost heeft. Ik had die achteraf alleen niet nodig, want mijn versterker kon al overweg met speaker input. Verder lijkt het mij ook makkelijker om deze convertor bij de subwoofer te hebben. Meestal kun je namelijk op die convertor het niveau van het lijnsignaal nog regelen, dus je wilt er wel makkelijk bij kunnen komen.

Voor wat betreft het trekken van de kabels van voor naar achter, waarom ga je (vanuit de radio) niet naar links/rechtsonder en leg je de kabels via de dorpels? Ik heb dit zelf niet hoeven doen, maar in het ICE topic beschreef Korakel dat dit vrij eenvoudig was. Je hebt dan wel iets meer kabel nodig, maar het lijkt me een stuk makkelijker dan via de middenconsole.

Groet,
Michel
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

heb het idd ook al overweegd, mijn rode kabel voor de voeding ook langs die dorpels gelegd in is idd peace of cake.

maar doordat die cinch eigenlijk een dubbele is, en het vroeger bij vrienden en mijn auto's altijd zo deed, wou ik het nu ook weer zo doen :)
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

ok, volgende probleem schatjes

middenconsole intussen losgekregen, massapunt ligt idd ideaal daar aan de gordel, cinch tot vooraan gelegd , en voedingskabel van in de koffer tot de voorkant van de wagen, maar nu

bij m'n vorige auto's was er wel plaats genoeg onder de motorkap om een gaatje te boren en zo de draad naar daar te brengen, maar de GP zit net iets te vol, hoe hebben jullie het gedaan ????????



Greeeeeets
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Nu de vraag van mij: hoe heb je de middenconsole open gekregen?

Ik wil nl. een 12v aftappen van de bestaande 12v en deze dan aan de bijrijderskant net voor de stoelrails van een connector voorzien (ivm DVD speler onder de voorstoel).

Nu kan je de pookhoes wel verwijderen maar ik heb nou niet echt kleine handen/vingers dus wat meer werkruimte is wenselijk.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

bestuurderkant redelijk bovenaan in de motorruimte loopt je kabel waarmee je je motorkap opentrekt. Volgens mij is dat een mooie ingang om hiervoor te gebruiken.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

buxol schreef:bestuurderkant redelijk bovenaan in de motorruimte loopt je kabel waarmee je je motorkap opentrekt. Volgens mij is dat een mooie ingang om hiervoor te gebruiken.
Klopt, heb het daar ook mijn kabel lopen. Moet je niks boren.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

GPO schreef:Nu de vraag van mij: hoe heb je de middenconsole open gekregen?

Ik wil nl. een 12v aftappen van de bestaande 12v en deze dan aan de bijrijderskant net voor de stoelrails van een connector voorzien (ivm DVD speler onder de voorstoel).

Nu kan je de pookhoes wel verwijderen maar ik heb nou niet echt kleine handen/vingers dus wat meer werkruimte is wenselijk.
is idd gelukt, door er op te nijpen eigenlijk, is een kliksysteem, en dan kan je het stuk opheffen tot net voorbij de handrem, dus zou voor jou idd iets makkelijker zijn.

bedankt voor de tips iedereen !!
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

miechiwi schreef:
buxol schreef:bestuurderkant redelijk bovenaan in de motorruimte loopt je kabel waarmee je je motorkap opentrekt. Volgens mij is dat een mooie ingang om hiervoor te gebruiken.
Klopt, heb het daar ook mijn kabel lopen. Moet je niks boren.
mij vandaag effe mee bezig gehouden, en idd, ook volgens de garagist de perfecte plaats, eerst een priem doorgestoken , gaatje was iets te klein, dan een beetje vergroot door een schaar in te steken, nadien goed hard duwen en ja hoor !! daar was ie dan, hij ligt nu toch al tot onder motorkap :D

andere radio geplaatst, remote en cinch aangesloten, morgen massakabel leggen en voeding aansluiten en klaar :D
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

euhm, misschien stomme vraag, maar als je kijkt aan de rode kabel die aan de batterij ligt, liggen er 3 of 4 kabels aan de rode kant


aan welke bout hebben jullie jullie voedingskabel gehangen ?
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Plaats reactie