Gekraak achter??

Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Gekraak achter??

Bericht door Ice-Angel »

hey guys, lang nie gesproken :wink:
Nu reed ik laatst over een drempel, hoorde ik rechtsachter één of ander gekraak (klinkt als?? )
Dus ik naar de garage, blykt dat het één of ander rubber is wat ingesmeerd moest worden, daar hadden ze ook een schryven van van fiat NL, dus het was bekend.
auto een halve dag kwyt geweest, maar t is verholpen.....dacht ik. Nu begint het links achter!!! ook als ie op de handrem staat en je stapt byv in of uit, dan kraakt ie. (en nee, ik ga niet zo lomp zitten :P ).
iemand hier wel es last van gehad??

Ook de remmen gaan binnenkort eindelyk gefixt worden. Maikel had een briefje in de auto gelegd voor de monteur dat ie de remblokjes of zoiets moest vervangen voor gemodificeerde (heb ik dat goed??) omdat ze zo piepten; hebben ze vóór gedaan :? , omdat die volgens hun ook piepten (nog nooit wat gehoord, maar goed...).
Voor achter hebben ze besteld, naar eigen zeggen kwamen ze er pas die dag achter dat er voor achter ook nieuwe waren. Whatever :roll: :lol:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Gekraak achter??

Bericht door hannes »

Ice-Angel schreef:hey guys, lang nie gesproken :wink:
Nu reed ik laatst over een drempel, hoorde ik rechtsachter één of ander gekraak (klinkt als?? )
Dus ik naar de garage, blykt dat het één of ander rubber is wat ingesmeerd moest worden, daar hadden ze ook een schryven van van fiat NL, dus het was bekend.
auto een halve dag kwyt geweest, maar t is verholpen.....dacht ik. Nu begint het links achter!!! ook als ie op de handrem staat en je stapt byv in of uit, dan kraakt ie. (en nee, ik ga niet zo lomp zitten :P ).
iemand hier wel es last van gehad??

Ook de remmen gaan binnenkort eindelyk gefixt worden. Maikel had een briefje in de auto gelegd voor de monteur dat ie de remblokjes of zoiets moest vervangen voor gemodificeerde (heb ik dat goed??) omdat ze zo piepten; hebben ze vóór gedaan :? , omdat die volgens hun ook piepten (nog nooit wat gehoord, maar goed...).
Voor achter hebben ze besteld, naar eigen zeggen kwamen ze er pas die dag achter dat er voor achter ook nieuwe waren. Whatever :roll: :lol:
ach Ice :roll: vind dat het nog lang heeft geduurt bij jullie, dat heb ik al zolang ik de GP heb.
al tweemaal de schokbreker los gehad en al diverse malen ingespoten...............helaas zonder resultaat.
maar bij de andere gebreken valt dit in het niets dus focus ik me hier niet zo op, al dat andere vind ik momenteel belangrijker. :?
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Mijne kraakt ook hier en daar maar ik stoor me er niet aan. Ik verwacht niet van deze auto dat hij muisstil is en geen kraakje laat horen. Gewoon de radio wat harder zetten. 8)
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Hey Ice,
Ik heb gekraak rechtsachter en gerabbel rechts voor. Het is zo erg dat ik bang ben dat me de wielen eronder weg vliegen.... Om eerlijk te zijn ben ik zo flauw van de wagen en de service dat ik hem binnenkort achter laat bij de dealer. :evil:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
benno
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 17:37

Bericht door benno »

Ik heb ook last van het gekraak. ik word er gek van. mijn gekraak komt van rechts - en links achter. dit hoor je bij of te hard optrekken of drempels. Bij mijn vorige GP had ik nergens last van. Mede daarom vind ik het niet kunnen bij een nieuwe auto.
ik maak deze week maar eens afspraak met de dealer... kunnen ze mijn radio ook nakijken die spontaan aangaat als ik de portieren sluit of open..

tevens heb ik last van onderstuur..maar dat kan denk ik niet verholpen worden
GP Sport 16v 1.4 Black, 17", cruise control, Blue&me, lederen bekleding, panorama dak, alumunium pedalen, getinte ramen, + meer
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

benno schreef:Ik heb ook last van het gekraak. ik word er gek van. mijn gekraak komt van rechts - en links achter. dit hoor je bij of te hard optrekken of drempels. Bij mijn vorige GP had ik nergens last van. Mede daarom vind ik het niet kunnen bij een nieuwe auto.
ik maak deze week maar eens afspraak met de dealer... kunnen ze mijn radio ook nakijken die spontaan aangaat als ik de portieren sluit of open..

tevens heb ik last van onderstuur..maar dat kan denk ik niet verholpen worden
pak je stuur eens aan de bovenkant vast dan :lol: *geintje*
nee gewoon ff uitlijnen/balanceren
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

er is idd een schrijven over de achterste schokdemper rubbers die in gespoten moeten worden met siliconenspray. de wagen die nu nog van de band rollen hebben een verbeterde versie erop zitten.

de hiudige GP die last hebben van gekraak moeten behandeld worden met die siliconen spray.
en dat is wel geteld 20min werk, klaar terwijl u wacht :wink: neem dan nog dat het 30min duur dat is nog geen halve dag he :P :wink:

heb er zo al 3 gedaan en geluid blijft weg tot nu toe :wink:

binnekort als ik eens zin heb ook bij m'n eigen doen :oops: :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
davidgouda
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: di sep 26, 2006 22:31
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door davidgouda »

Yep, ook ik heb hier last van.... linksachter wel te verstaan. Ook met de handrem erop idd als je instapt. Lijkt een italiaans probleem, had hetzelfde probleem met mijn Alfa 146!!

Ach... het zoveelste probleem voor de GP, ik kijk er niet meer van op :(
GP 1.4 16v Sportsound Plus Crossover Black {The A20 is my way}
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

davidgouda schreef:Yep, ook ik heb hier last van.... linksachter wel te verstaan. Ook met de handrem erop idd als je instapt. Lijkt een italiaans probleem, had hetzelfde probleem met mijn Alfa 146!!
zet u hand rem is af, dan zal het gekraak gedaan zijn, dat is gewoon de remblok tegen de remschijf dat je hoord!! niet beginnen mierenneuken he :wink: dat is bij elke auto als je de handrem opzet, of niet hard genoeg optrekt :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dbs
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 19:12
Locatie: Velserbroek

Gekraak achter

Bericht door dbs »

Sorry dat ik lang niets meer van me heb laten horen, erg druk de laatste tijd, lees wel vaak of er iets bijzonders staat, op he forum.
Heb laatst nog wel een krakend geluid opgelost, dit kwam uit de kofferbak, ik alles eruit gehaald en weer een rondje rijden over de drempels, toen had ik het gevonden, de kofferbak bekleding aan de achterzijde, harde plastic plaat komt aan de onderkant over het staal van de kofferbak heen, vlak voor de uitsparing voor het reserve wiel, heb er een stukje schuim onder gestopt en de kraak was weg, misschien dat iemand anders hier ook last van heeft?
Gebruikersavatar
davidgouda
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: di sep 26, 2006 22:31
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door davidgouda »

bartike schreef:
davidgouda schreef:Yep, ook ik heb hier last van.... linksachter wel te verstaan. Ook met de handrem erop idd als je instapt. Lijkt een italiaans probleem, had hetzelfde probleem met mijn Alfa 146!!
zet u hand rem is af, dan zal het gekraak gedaan zijn, dat is gewoon de remblok tegen de remschijf dat je hoord!! niet beginnen mierenneuken he :wink: dat is bij elke auto als je de handrem opzet, of niet hard genoeg optrekt :!:
Het is niet alleen met de handrem, ook over drempels is het feest. :wink:
GP 1.4 16v Sportsound Plus Crossover Black {The A20 is my way}
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Gekraak achter

Bericht door hannes »

dbs schreef:Sorry dat ik lang niets meer van me heb laten horen, erg druk de laatste tijd, lees wel vaak of er iets bijzonders staat, op he forum.
Heb laatst nog wel een krakend geluid opgelost, dit kwam uit de kofferbak, ik alles eruit gehaald en weer een rondje rijden over de drempels, toen had ik het gevonden, de kofferbak bekleding aan de achterzijde, harde plastic plaat komt aan de onderkant over het staal van de kofferbak heen, vlak voor de uitsparing voor het reserve wiel, heb er een stukje schuim onder gestopt en de kraak was weg, misschien dat iemand anders hier ook last van heeft?
dat heb ik direct gedaan, heb zelfs de hele rand opgevuld met schuim.
ben zelfs zover gegaan om de ruimte tussen de subwoofer en de kusstofkap erboven waar de hoedeplank op rust met schuim op te vullen omdat het leek alsof het gekraak hier vandaan kwam.
mocht helaas ook niet baten. :evil:
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door M-Jay »

Ice-Angel schreef:hey guys, lang nie gesproken :wink:
Nu reed ik laatst over een drempel, hoorde ik rechtsachter één of ander gekraak (klinkt als?? )
Dus ik naar de garage, blykt dat het één of ander rubber is wat ingesmeerd moest worden, daar hadden ze ook een schryven van van fiat NL, dus het was bekend.
Mooi kan ik ook weer FF gaan klagen!

@Grietje
Ik heb dat gevoel ook gehad tot dat ik op de RAI de rayonmanager regio Den Haag had gesproken. Alle problemen waren binnen 2 weken opgelost. Er is iemand van DEKRA naar mijn dealer gekomen en die heeft echt al mijn klachten bekeken en verholpen! Er moet alleen nog 1 modificatie worden uitgevoerd tegen het piepen van de remmen als je achteruit rijdt.
Ex owner: GP Sport 1.4 16v, Zwart, Panorama dak, Lederen bekleding, Blue&Me, Chorme Shadow 17inch...etc.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

heeeeeeeej :P geen gekraak meer.
ze hebben nu eens gedaan waar ik al een paar keer om gevraagd heb.
namelijk de bijrijders deur eens af te stellen zodat het slot zich wat beter vastgrijpt in de slothouder.
en jawel hoor :D kraken is weg, jippie, heeft lang geduurd maar de volhouder wint zullen we maar zeggen :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:heeeeeeeej :P geen gekraak meer.
ze hebben nu eens gedaan waar ik al een paar keer om gevraagd heb.
namelijk de bijrijders deur eens af te stellen zodat het slot zich wat beter vastgrijpt in de slothouder.
en jawel hoor :D kraken is weg, jippie, heeft lang geduurd maar de volhouder wint zullen we maar zeggen :wink:

Dat zei ik al de hele tijd hannes, ik heb het namelijk ook gehad. Maar ze willen gewoon niet altijd luisteren. Dus dan kan het gewoon wat langer duren.
Afbeelding
Plaats reactie