Problemen Blue en Me(storing tijdens gesprek)

Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Problemen Blue en Me(storing tijdens gesprek)

Bericht door Jelte »

Omdat ik concreet nergens echt een antwoord op mijn vraag kan vinden even op deze manier.

Ik krijg regelmatig klachten van mensen die mij bellen dat ik klink als een badkuip met een onwijs geruis op de achtergrond.

De ene keer is het geluid prima, de andere keer is het een drama.
Wel heb ik gemerkt dat het weer een grote invloed heeft op mijn verstaanbaarheid.

Nu vraag ik mij af of ik de enige (wellicht door het glazen dak) ben die deze problemen heeft of dat er meerdere zijn met dit probleem. Zo ja dan hoor ik ook graag hoe eea eventueel opgelost is.

Dus ik ben benieuwd.........
Alvast bedankt!

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Jelte,

Er bestaan een aantal Topics over Blue&Me en evt problemen.

Ikzelf heb last van hetzelfde probleem - heb het bij de dealer gemeld en deze heeft een nieuw microfoontje voor de Blue&Me besteld, ben benieuwd of de nieuwe mic 't euvel verhelpen kan!

Ik heb geen glazen dak, dus daar ligt het in iedre geval niet aan.

Groet, Roel

PS Mooie kleur he, dat Orange! :-)
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Hoi Roel,

Klopt ik heb die topics gezien. Maar die zijn weinig concreet en alles door elkaar. Werkt in mijn ogen niet echt makkelijk.

Mijn dealer heeft ook geopperd om de microfoon te vervangen. Ben erg benieuwd wat dit voor resultaat bij jou oplevert.

Omdat het zo onregelmatig gebeurd, heb ik nog even gewacht met het vervangen. Binnenkort krijg ik een nieuwe achterbank, wellicht dat ik het dan toch laat doen.

Oranje is fantastisch, iedereen vraagt en kijkt naar die auto.
Komende zaterdagavond ben ik Gouda toevallig. Ik ga parkeren naast de schouwburg..........

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
hardstyle24
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: di feb 13, 2007 14:01
Locatie: nieuwendijk

Bericht door hardstyle24 »

Hoi zelf heb ik ook dat probleem.

Na veel contact te hebben gehad met fiat nederland en de dealer.

Heeft mijn leasemaatschappij ervoor gekozen om een nieuwe microfoon te plaatsen op een andere plek in de auto een die gericht op de bestuurder is, deze heeft een zwakker signaal en daardoor botst dit minder met de bleutooth van de telefoon.

Bij mij is het zo dat ik t-mobile heb en omdat ze gebruik maken van een ander netwerk met zwakker signaal, komt dit signaal niet goed door de auto heen en stoort erg veel.

Mijn leasemaatschappij gaat deze kosten juridisch verhalen bij fiat nederland , omdat ze het totaal niet eens zijn met het antwoord van fiat nederland.

fiat nederland wil namelijk niet toegeven dat er inderdaad veel problemen zijn met het bleu & me systeem, daar dit kan lijden tot veel reparaties wat weer kosten met zich meeebrengt natuurlijk.
Mijn leasemaatschappij die een van de grootste van nederland is heeft wel gezegd dat dit een interresante case is wat betreft op juridisch vlak, maar ook omdat ze vinden dat ze zo niet met consumenten kunnen omgaan.

dit kan eventueel lijden tot een negatief advies over fiat bij de keuze van een leaseauto bij hun klanten.

Zij zeggen onofficieel neem maar een ander telefoonprovider maar officeel mogen ze dit niet zeggen omdat ze dan kpn aanbevelen en dit mag niet.

Dit verhaal is nu aan volle gang ik hou jullie op de hoogte!
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Provider kan het niet aan liggen. Ik bel zakelijk met KPN en heb hetzelfde probleem.

Wel interessant in jouw stuk is het verplaatsen van de microfoon. Hier zat ik zelf ook aan te denken omdat de microfoon erg ver weg zit.
deze heeft een zwakker signaal en daardoor botst dit minder met de bleutooth van de telefoon.
Wat bedoel je precies met deze zin? Wat botst er met wat en welk gevolg heeft dit?

Welke leasemaatschappij praten we over? Ik zit bij ING, wellicht dezelfde?

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
hardstyle24
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: di feb 13, 2007 14:01
Locatie: nieuwendijk

Bericht door hardstyle24 »

ja inderdaad ik zit ook bij Ing carlease.

Deze microfoon is er op gericht dat iedereen in de auto kan praten met het blue & me systeem daarvor zit er een krachtige microfoon in die stoort blijkbaar.

ze gaan er nu een inplaatsen die minder krachtig is en die dus minder stoort met de blue tooth verbinding. nadeel daarvan is dat ik op een ander plek een microfoon krijg die alleen gericht is op mij en niemand anders in de auto kan dus nog praten dan via het bleu en me systeem.

ik heb verhalen gehoord dat ook weleens de microfoon niet naar behoren werkt dus wellicht dat het dan bij jou wel verholpen is.
jij hebt namelijk gewoon kpn dus aan het signaal kan het dus niet liggen.

groeten
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Helder verhaal.

Aangezien we dezelfde leasemaatschappij hebben, is het verstandig de krachten te bundelen. Moet ik wel zeggen dat mijn dealer zeer meegaand en meewerkend is.

Wanneer wordt eea aangepast bij jou?
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Je woont in de buurt zie ik dus wellicht kunnen we dan eens afspreken zodat ik de oplossing kan zien.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Heren,

Goed om te horen, beter om te weten, mijn GP heb ik ook via ING carlease.

Ik weet alleen niet of ik nu een vervangende mic krijg of een heel ander soort die ze ipv voorin het dashboard plaatsen bij het interieurverlichting plaatsen, wat mij een betere plaats lijkt.

Ben benieuwd!

Via welke dealers hebben jullie dit probleem besproken? kan ik dit wellicht ook bij mijn dealer Gouda Huijden neerleggen.

Ik bel trouwens prive met T-Mobile en via de zaak met KPN, beide met een Nokia (6280 en 6021) maar deze geven beide hetzelfde probleem.

Groet, Roel
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Mijn dealer is Pols in Waalwijk.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

lieve mensen en oprichter van dit item ,er zijn al div topic's over problemen met blauw&mij ..ivm de overzichtelijkheid sluit ik dit item.

probeer de zoekoptie eens
:idea:

With kind regards,

SR
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Op verzoek van Jelte wederom slotje eraf gehaald het betreft hier een specifiek probleem met Blauw en Mij,heb ook de titel daarom iets aangepast

SR
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Dank voor Raymon!

Het lijkt mij goed als we dit specifieke probleem hier uitwerken.
Zeker ook als bij de heren de nieuwe microfoontjes geplaatst zijn, kunnen we goed volgen of dit de oplossing is. Dan is het een kwestie van topic printen, bij de dealer op het bureau neerleggen en de oplossing regelen.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

Mijn vriendin heeft dit probleem ook met haar Nokia telefoon, ik heb hier geen last van, ik heb een Sony Ericsson telefoon. We hebben wel gemerkt dat het uitmaakt waar de telefoon ligt.
Als ze haar tas met telefoon naast haar op de stoel heeft liggen, heeft ze erg veel last van dit probleem inclusief de "bekende" GSM ratel.
Gooit ze haar tas op de achterbank dan verdwijnt het probleem!
Ex owner: GP Sport 1.4 16v, Zwart, Panorama dak, Lederen bekleding, Blue&Me, Chorme Shadow 17inch...etc.
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Als ze haar tas met telefoon naast haar op de stoel heeft liggen, heeft ze erg veel last van dit probleem inclusief de "bekende" GSM ratel.
Gooit ze haar tas op de achterbank dan verdwijnt het probleem!
En ik dacht juist de telefoon uit mijn zak te halen en op de voorstoel neer te leggen..................goede tip dus. Ga ik weer uitproberen van de week.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb mijn telefoon vaak in mijn broekzak zitten. Anders ligt ie onder de handrem. Soms heb ik (ofja alleen de andere kant) problemen met storingen, heb nog niet kunnen achterhalen hoe of wat.
Heb een Nokia 6230i met een Orange zakelijk abbo.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie