olieverlies: probleem is er opnieuw!!!!
olieverlies: probleem is er opnieuw!!!!
heb de laatste 2 weken last van olieverlies bij mijn gp. telkens maar 1 druppeltje, maar mijn punto heeft nog maar 4000 km, dus zou toch niet mogen. Wat ik ook bizar vind, en misschien heeft het er iets mee te maken, dat is als ik met mijn auto vertrek in 1e versnelling, dat ik soms een raar "gebrul" hoor (beetje hol gebrul). Kan dit iets ermee te maken hebben?
Laatst gewijzigd door ads op wo okt 10, 2007 8:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Beste Ads,
dat je GP olie verliest zou echt niet mogen kunnen. Ik zou zo snel mogelijk naar de dealer gaan en laten onderzoeken. Ik heb nu twee GP's gehad en heb met beide nooit olie verloren op straat (wel verbruikt maar dat is een ander verhaal) terwijl ik hier samen een kleine 50000km in 8 maand heb gereden, waarvan eentje met km-stand 0.
En dat gebrul kan bij het italiaanse temperement horen of iets fouts zijn... hoe dan ook: als ik jou was, was ik nu al bij de dealer.
dat je GP olie verliest zou echt niet mogen kunnen. Ik zou zo snel mogelijk naar de dealer gaan en laten onderzoeken. Ik heb nu twee GP's gehad en heb met beide nooit olie verloren op straat (wel verbruikt maar dat is een ander verhaal) terwijl ik hier samen een kleine 50000km in 8 maand heb gereden, waarvan eentje met km-stand 0.
En dat gebrul kan bij het italiaanse temperement horen of iets fouts zijn... hoe dan ook: als ik jou was, was ik nu al bij de dealer.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
gisteren naar dealer geweest, auto op de brug gezet, maar niets te zien. Alle leidingen stonden zo droog als maar kan (behalve wat condensatievocht van de airco). Dealer heeft dan ook nog het oliepeil nagekeken, en niets te vinden, alles is normaal. Voorlopig kan hij dus niets doen. Echter, gisterenavond, toen we terug thuis waren, en mijn auto pas een uurtje in garage stond, terug 1 druppel olie op de grond. Heb dan direct gekeken waar het zou kunnen uitkomen, en zou volgens zien uit de flexibel moeten komen aan de rechterkant (rechterkant gezien als je van achter het stuur zit).
Deze morgen, wou mijn vrouw vertrekken naar haar werk, maar ze kwam terug binnen gelopen. 3 lampjes blijven branden, die van oliepeil, batterij en motormanagement. Normaal gaan deze gewoon tijdig uit, maar nu dus niet. Echter, als de de sleutel helemaal omdraai, en gewoon start, verdwijnen deze lampjes terug. Naar dealer gebelt deze morgen, en volgens hem zal de "olie" vuil vocht zijn die uit de buis van de airco komt. Daar zou een zwart tussenstuk of iets dergelijks moeten tussen zitten, en hij vermoed dat de condens die daar uit komt zwart gekleurd is door vuil aan de buitenkant van de buis, dus zou het waarschijnlijk geen kwaad kunnen. Die 3 lampjes die branden ging hij navragen, want had dit probleem nog niet voorgehad, en ging mij dan terugbellen. Ben nu dus aan het wachten. Heb ondertussen mijn vrouw naar haar werk mogen voeren met onze punto classic (die we ook pas sinds vorig jaar hebben).
Wat is jullie advies, want ik ben er "ambetant" van, met het verlof voor de deur, wil ik wel kunnen vertrouwen op mijn auto.
Deze morgen, wou mijn vrouw vertrekken naar haar werk, maar ze kwam terug binnen gelopen. 3 lampjes blijven branden, die van oliepeil, batterij en motormanagement. Normaal gaan deze gewoon tijdig uit, maar nu dus niet. Echter, als de de sleutel helemaal omdraai, en gewoon start, verdwijnen deze lampjes terug. Naar dealer gebelt deze morgen, en volgens hem zal de "olie" vuil vocht zijn die uit de buis van de airco komt. Daar zou een zwart tussenstuk of iets dergelijks moeten tussen zitten, en hij vermoed dat de condens die daar uit komt zwart gekleurd is door vuil aan de buitenkant van de buis, dus zou het waarschijnlijk geen kwaad kunnen. Die 3 lampjes die branden ging hij navragen, want had dit probleem nog niet voorgehad, en ging mij dan terugbellen. Ben nu dus aan het wachten. Heb ondertussen mijn vrouw naar haar werk mogen voeren met onze punto classic (die we ook pas sinds vorig jaar hebben).
Wat is jullie advies, want ik ben er "ambetant" van, met het verlof voor de deur, wil ik wel kunnen vertrouwen op mijn auto.
Wat raar... zou het dan een andere vloeistof zijn dan motorolie? Heb hier eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Wat betreft de meldingen op het dashboard kun je wellicht wel de goede richting in gewezen worden, maar daar vind je de lek niet van...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Ik denk dan: als de dealer het zegt zal het wel, maar goed ik heb dan ook een leaseauto. Met een privé-auto kun je een hoop gezeik krijgen van de dealer dus als je het niet vertrouwt zou ik het niet doen... Probeer anders dat vocht op te vangen, misschien dat de dealer er nog iets mee kan.ads schreef:klopt, maar mag ik gewoon blijven rijden met de auto? Volgens de dealer wel, heb er toch niet te veel vertrouwen in hoor
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
misschien heeft het totaal niets te maken met de oliedruppels onder jouw GP maar zal dit toch even beschrijven.
mijn schoonpa heeft een nieuwe honda jazz gekocht en na enkele maanden vond hij elke dag in de garage een klein olievlekje onder de auto.
na enkele bezoekjes aan de dealer werd besloten om de auto een paar dagen te brengen om te kijken of ze konden vinden waar het vandaan kwam.
ze zagen bij de dealer dat er idd elke dag een olievlekje onder de auto lag en zijn dus gaan zoeken maar konden zo op het oog niks vinden.
omdat ze dachten dat het wel eens de versnellingsbak kon zijn (automaat) is deze er onderuit gehaald en ze hebben diverse keerringen vervangen.
mocht niet baten, dus nogmaals de versnellingsbak eruit gehaald deze helemaal nagekeken en diverse onderdelen vervangen.
nog steeds lag er olie onder de auto, dus werd een nieuwe carterpan besteld en na montage olielek probleem was weg.
na onderzoek bleek er een haarscheurtje in de oude carterpan te zitten waardoor als de auto was afgekoeld steeds een druppeltje olie ( bij langere stilstand meerdere )op de grond viel.
dus vraag aan je dealer of hij hier eens naar kijkt of dat hij je GP een paar dagen bij hem laat staan zodat hij zelf kan zien dat er olie verlies is en gerichter kan gaan zoeken.
mijn schoonpa heeft een nieuwe honda jazz gekocht en na enkele maanden vond hij elke dag in de garage een klein olievlekje onder de auto.
na enkele bezoekjes aan de dealer werd besloten om de auto een paar dagen te brengen om te kijken of ze konden vinden waar het vandaan kwam.
ze zagen bij de dealer dat er idd elke dag een olievlekje onder de auto lag en zijn dus gaan zoeken maar konden zo op het oog niks vinden.
omdat ze dachten dat het wel eens de versnellingsbak kon zijn (automaat) is deze er onderuit gehaald en ze hebben diverse keerringen vervangen.
mocht niet baten, dus nogmaals de versnellingsbak eruit gehaald deze helemaal nagekeken en diverse onderdelen vervangen.
nog steeds lag er olie onder de auto, dus werd een nieuwe carterpan besteld en na montage olielek probleem was weg.
na onderzoek bleek er een haarscheurtje in de oude carterpan te zitten waardoor als de auto was afgekoeld steeds een druppeltje olie ( bij langere stilstand meerdere )op de grond viel.
dus vraag aan je dealer of hij hier eens naar kijkt of dat hij je GP een paar dagen bij hem laat staan zodat hij zelf kan zien dat er olie verlies is en gerichter kan gaan zoeken.
dat is inderdaad misschien niet zo slecht hannes. ik denk wel dat we verder terug gewoon met de gp gaan rijden, want hebben onze beide wagens nodig, en aangezien het volgens de dealer toch geen kwaad kan
en anders kunnen we fiat optimum nog steeds bellen hé.
Ik hou jullie op de hoogte. En als jullie nog suggesties hebben wat het zou kunnen zijn, hou mij aub ook op de hoogte!
en anders kunnen we fiat optimum nog steeds bellen hé.
Ik hou jullie op de hoogte. En als jullie nog suggesties hebben wat het zou kunnen zijn, hou mij aub ook op de hoogte!
vandaag terug van dat, terug 1 druppeltje olie in de garage. Volgens dealer kan het geen kwaad, en kan hij momenteel niets doen, want hij ziet niets als hij de auto op de brug zet. Laten staan bij hem heeft ook geen zin, want 1 druppeltje per 4 dagen, is niet erg. Volgens hem gewoon blijven mee rijden, en we zien wel. Wat denken jullie? Bestaat er een systeem waarmee de dealer kan onderzoeken waar het lek zou zitten? Indien wel, dan ga ik hem dit zeggen, en dan moet hij dit maar doen!
- Ferreman
- Junior Stato
- Berichten: 346
- Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
- Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)
Niet doen!
Ik vind persoonlijk dat het opgelost moet worden. Stel nou dat je een spierwitte oprit hebt. Lekker dan al die druppeltjes.
2 jaar garantie is 2 jaar garantie vind ik. Het moet gewoon perfect zijn en al zeker na 4000 km. Af en toe moet je zo´n dealer voor het blok zetten.
Hij is de specialist, daarom staat dat Fiat logo op zijn garagepand. Hij moet weten hoe het op te lossen
Ferry
2 jaar garantie is 2 jaar garantie vind ik. Het moet gewoon perfect zijn en al zeker na 4000 km. Af en toe moet je zo´n dealer voor het blok zetten.
Hij is de specialist, daarom staat dat Fiat logo op zijn garagepand. Hij moet weten hoe het op te lossen
Ferry
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Punto-loos
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Punto-loos