Haha die had ik niet eens zo gezien.
Kennis moet je delen zeg ik altijd en toen ik 8 jaar geleden het clubwereldje blanco instapte, wist ik niets van auto's. Alleen de weg naar de dealer kende ik goed.
Maar on topic, laat ze het probleem maar eens goed onderzoeken. Nieuw bevestigingsmateriaal kan sowieso geen kwaad ipv alleen aandraaien.
Wellicht staat er teveel druk op de slang waardoor de bevestiging langzaam losschiet, maar druk in je carter zou je moeten merken en mag eigenlijk niet voor een nieuwe auto.
Groeten,
Jelte
olieverlies: probleem is er opnieuw!!!!
Om de viscositeit of vloeibaarheid van motorolie te kennen, wordt de SAE-specificatie gebruikt (Society of Automotive Engineers): de letters SAE gevolgd door een getal, de letter W, eventueel gevolgd door een tweede getal.Peli schreef:Wat is het verschil tussen :Motorolie SAE 5W-40 en Motorolie SAE 5W-30 Ik heb nog een ltr. Motorolie SAE 5W-30 van mijn Stilo kan ik die nu ook voor de GP gebruiken???
Hoe lager het eerste getal (voor de W) hoe dunner de olie blijft bij lage temperaturen (goede start en smering in koude omstandigheden).
Hoe hoger het tweede getal (na de W) hoe dikker de olie blijft bij hoge temperaturen (goede smering in warme omstandigheden) .
maar of je ze bij elkaar kan doen dat weet ik ook niet ,ze zijn in elk geval beide synthetisch
Uitleg van Total:Peli schreef:Bedankt voor de uitleg, toch maar een litertje halen bij de dealer.
zie: mengen verschillende olieAlle oliën die op de markt zijn (voor benzine- of dieselmotoren, minerale of synthetische oliën) kunnen onderling gemengd worden. Het mengen van twee oliën met een verschillende kwaliteit gaat echter altijd ten koste van de superieure kwaliteit. Een smeermiddel is altijd afgestemd op de eisen van de internationale classificaties (API, ACEA). Er zijn echter talrijke manieren om een bepaald type smeermiddel samen te stellen. Het mengen van twee soorten olie met gelijkwaardige eigenschappen zal geen problemen opleveren, maar de uiteindelijke werking kan niet gegarandeerd worden.
Het kan misschien wel, maar het is niet aan te raden. Zeker gezien het feit dat een fabrikant van een auto moeilijk kan gaan doen als er een motorisch probleem is en je blijkt niet de juiste olie gebruikt te hebben (of verschillende door elkaar).
eigenlijk gaan we nu trouwens weer , want dit topic ging eigenlijk over de olielekkage bij ads, misschien een idee om een motorolie topic te starten?
idd joedelta, back on topic. door tijdsgebrek nog niet vroeger kunnen reply'en.
vorige donderdag was niets speciaals te zien, enkel beetje lekkage op de plaats waar de 2 buizen samen komen, maar miniem. Dealer heeft dit terug open gemaakt, dat ijzeren plat tussenstukje ontvet en met pasta ingewreven, en er terug tussen gezet. alles zeer goed aangespannen.
voorlopig niets te zien, maar vorige keer duurde het 3 weken alvorens iets te zien was, dus voorlopig terug gewoon in de gaten houden.
Ik hou jullie op de hoogte.
vorige donderdag was niets speciaals te zien, enkel beetje lekkage op de plaats waar de 2 buizen samen komen, maar miniem. Dealer heeft dit terug open gemaakt, dat ijzeren plat tussenstukje ontvet en met pasta ingewreven, en er terug tussen gezet. alles zeer goed aangespannen.
voorlopig niets te zien, maar vorige keer duurde het 3 weken alvorens iets te zien was, dus voorlopig terug gewoon in de gaten houden.
Ik hou jullie op de hoogte.