Jij bent de ideale klant zie ik al.GP Edizione schreef:Weet je wat een beetje jammer is van al dat geshop. Weet je dat niet? echt niet???
Je komt jezelf altijd een keer weer tegen.
voorbeeld:
Een normaal iemand heeft wel wat anders te doen dan een paar dagen besteden aan shoppen (lijken wel een paar vrouwen op zoek naar een paar laarzen). Tijd is geld zeg ik altijd. Een paar dagen kost mij al een hoop geld.
Stel ik krijg bij dealer A een korting en ga een beetje onderhandelen met de verkoper en ik gun de verkoper de order. Als hij zijn best gedaan heeft. Ik koop dan de auto bij dit bedrijf en ik zal je vertellen waarom;
a het scheelt mij een hoop vrije tijd. vrije dag is heilig.
b ik gun de verkoper wat en hij gunt mij weer wat. "Geven en nemen"
c Zodra ik voor garantie langs kom word ik gewoon gelijk geholpen ipv op de grote hoop.
d 1 of 2 procent is misschien ? 175,=. Dit krijg je echt wel terug op een ander manier in de vorm van een gratis leenauto.
e en zo kan ik wel verder gaan.
Daar in tegen kan ik het me wel voorstellen dat wanneer mijn dealer 1.500 minder terug geeft dan een andere Fiat dealer dat ik mij een beetje in de maling genomen voel.
Hoeveel mensen zijn het niet eens geworden bij de dealer?
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51
Je nieuwe auto bij de dealer samenstellen vind ik anders heel leuk hoor, doe je niet elke weekGP Edizione schreef: a het scheelt mij een hoop vrije tijd. vrije dag is heilig.
Nemen en nemen is toch voordeligerGP Edizione schreef: b ik gun de verkoper wat en hij gunt mij weer wat. "Geven en nemen"
geloof je dat echt? De werkplaats en de verkoop werken volledig los van elkaar en je word echt niet beter geholpen doordat je 100 euro minder korting dan gemiddeld hebt gekregen. Vooral niet bij Fivan Capelle....GP Edizione schreef: c Zodra ik voor garantie langs kom word ik gewoon gelijk geholpen ipv op de grote hoop.
zie punt CGP Edizione schreef: d 1 of 2 procent is misschien ? 175,=. Dit krijg je echt wel terug op een ander manier in de vorm van een gratis leenauto.
e en zo kan ik wel verder gaan.
En dat gebeurt vaak genoeg! Zelfs tussen 2 filialen van dezelfde dealer!!! (zelf meegemaakt bij Preuninger en Fivan). Dat scheelde ook 1500 euro!GP Edizione schreef: Daar in tegen kan ik het me wel voorstellen dat wanneer mijn dealer 1.500 minder terug geeft dan een andere Fiat dealer dat ik mij een beetje in de maling genomen voel.
Daarnaast gaat het niet om korting, maar om inruilwaarde. De auto was altijd bij die dealer in onderhoud geweest. Hij wist dus wat hij kreeg en gaf een inruilprijs die echt nergens op leek. Lang lopen onderhandelen, maar er kwam nog geen 300 euro bij.
Puur voor interesse verder gekeken en daar blijkt de dealer direct te zijn. Direct een goede prijs en direct handel. Toen was ik even direct om te zeggen: schrijf hem maar op! Dat is ook dat stukje geven en nemen waar je het over had.
Als het gaat om het inschatten wat een auto waard is, vind ik niet dat daar 1500 euro verschil in mag zitten. Want daar gaat het nog steeds om: geen korting, puur inruilwaarde.
Puur voor interesse verder gekeken en daar blijkt de dealer direct te zijn. Direct een goede prijs en direct handel. Toen was ik even direct om te zeggen: schrijf hem maar op! Dat is ook dat stukje geven en nemen waar je het over had.
Als het gaat om het inschatten wat een auto waard is, vind ik niet dat daar 1500 euro verschil in mag zitten. Want daar gaat het nog steeds om: geen korting, puur inruilwaarde.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51
We kunnen er heel lang over doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt;
1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.
Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.
Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
Bij zulke volume-modellen sluit je zowieso aan in een grote rij, die zitten altijd helemaal volgeboekt. Veel belangrijker is je relatie met de mensen achter de balie bij de werkplaats. DAT leverde me af en toe voorrang op of wat 'even-snel-tussendoor'-hulp. Die verkopers zie je nooit meer, echt niet.GP Edizione schreef:We kunnen er heel lang over doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt;
1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.
Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Met als gevolg dat de volgende keer die dealer helemaal geen klant meer heeft. Peugeot heeft daar door het succes van de 206 last van. Veel te veel klanten die vervolgens lang moeten wachten en/of slecht onderhoud door haastwerk. Volgende keer koopt die klant geen Peugeot meer, en op verjaardagen wordt dat ook verspreidt.GP Edizione schreef:We kunnen er heel lang over doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt;
1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.
Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
Een dealer in de buurt heeft met een lage prijs als voordeel dat je een klant kan behouden voor het onderhoud. En daar dus weer wat op verdienen.
Enne, als je 18k stukstlaat wil ik ook wel ff winkelen hoor. Wat vrouwen bij schoenen hebben, hebben mannen bij auto's (althans de meeste dan)
Niets is leuker als serieus shoppen voor een auto.