nieuw stuurhuis, toespoor verkeerd

swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

briefje of een belletje naar fiat nederland doet wonderen! :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
jordy1974
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 14:46

Bericht door jordy1974 »

Sprak er zojuist weer met iemand over en die zei ook dat het niet mogelijk is om het stuurhuis te vervangen zonder daarna de uitlijning te controleren.
Krijg wel eens het idee dat reparaties a.g.v. een terugroepactie erg drukken op de kosten bij een dealer. En dat men dan wat 'makkelijker'te werk gaat.
Dit zegt mijn gevoel en bewijzen kan ik dit echter niet.
Blijft dus een moeilijke kwestie.

:lol:
Grande Punto 1.4 Edizione Prima 5D, 04-2006 , New Orleans Blue.
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

jordy1974 schreef:Sprak er zojuist weer met iemand over en die zei ook dat het niet mogelijk is om het stuurhuis te vervangen zonder daarna de uitlijning te controleren.
Krijg wel eens het idee dat reparaties a.g.v. een terugroepactie erg drukken op de kosten bij een dealer. En dat men dan wat 'makkelijker'te werk gaat.
Dit zegt mijn gevoel en bewijzen kan ik dit echter niet.
Blijft dus een moeilijke kwestie.

:lol:
Ze kunnen het wel controleren, en daarna besluiten om er niets mee te doen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: eveneens ongelijkmatige slijtage

Bericht door hannes »

jordy1974 schreef:Vorige week liep ik eens een rondje om mijn punto 1.4 ed. prima van april 2006 en tot mijn verbazing zag ik dat mijn voorbanden aan de binnenzijde allebei volledig glad waren. Heb even gebeld met de dealer (Weijers Auto, Ridderkerk) en deze gaf aan dat dit kwam door een verkeerd spoor. Op mijn vraag of dit door hen kwam (vervanging stuurhuis en later vervanging stabilisatorstang) was het antwoord een stellig nee. De juiste uitlijning kan al bij het enthousiast nemen van een stoepje bij het parkeren van slag raken. In mijn ogen een ongeloofwaardige verklaring. Ik was van mening dat er bij het vervangen van het stuurhuis ook opnieuw uitgelijnd moest worden, maar dat was niet zo (volgens de dealer).
Nu ben ik zeker geen wilde rijder (gaat ook niet met een 1.4'tje), maar net 22.000 km op een nieuwe set banden is minimaal. Weer een tegenvallertje dus.
Zitten nu weer verse bandjes op, maar moet nog wel uitgelijnd worden.
Kosten: 45 euro en de dealer neemt de kosten niet op zich. Jammer maar helaas.
:cry:
toen ik de sportsound + inruilde met 25000 op de teller zagen de banden er nog als nieuw uit.
duus 22000 km is dan wel erg weinig, mits je natuurlijk geen scheurijzer bent, dit ligt dus gegarandeerd aan de uitlijning.
typisch een dealer antwoord dat ZIJ niks verkeerd gedaan hebben, maar probeer dat maar eens te bewijzen. :?
Plaats reactie