onregelmatig draaien bij koudstart

union-jack
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: do mei 03, 2007 17:04
Locatie: Het mooie west-vlaanderen

onregelmatig draaien bij koudstart

Bericht door union-jack »

Heeft er daar ook iemand last van,als men koud start dat de moter(75pk mjet) onregelmatig draait?
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Ik heb dan wel geen 1.3 75pk mJTD, maar die van mij loopt altijd netjes iets onder de 1000rpm. Dat zou bij die van jou niet anders moeten zijn. Misschien is het een sensor die niet helemaal lekker (meer) is? Ik zou het zeker even bij de dealer melden.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: onregelmatig draaien bij koudstart

Bericht door hannes »

union-jack schreef:Heeft er daar ook iemand last van,als men koud start dat de moter(75pk mjet) onregelmatig draait?
dit heb ik de laatste 2 weken ook al drie keer gehad. ( 1.4 16v moter )
ga komende week eens informeren bij de dealer wat het zou kunnen zijn :roll:
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Vanmorgen reed ik weg en bij de uitrit het woonerf af stopte ik even om goed te kijken naar evt. verkeer.

Prompt werdt het erg stil in de auto.... was 'ie gewoon afgeslagen :shock:
Heb wel vaker gehad dat de motor koud niet goed weet wat te doen, vier cilinders of toch maar even drie maar afslaan is nieuw. (1.4 16v)

Heb toch nog een paar puntjes dus maar eens bij een dealer op bezoek.
Gebruikersavatar
paro
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 31, 2007 18:59
Locatie: zundert

Bericht door paro »

Als ik hem net start, draait de motor heel veel toeren. Ik geloof iets van ruim 1500. Mij lijkt dit veel, dit duurt dan even en dan zakt die weer naar +- 750. En rond de 750 toeren hoort die te draaien.
Zalig cruisen in ons knap machien!!!!!!!!!!!!!
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Tot op heden met de 1.4 16V geen last van gehad.

Als je m start haalt ie zelf twee jkeer even door naar 1200-1300rpm en zakt daarna naar zn normale stationair toerenal, 900rpm.
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

GPO schreef:Vanmorgen reed ik weg en bij de uitrit het woonerf af stopte ik even om goed te kijken naar evt. verkeer.

Prompt werdt het erg stil in de auto.... was 'ie gewoon afgeslagen :shock:
Heb wel vaker gehad dat de motor koud niet goed weet wat te doen, vier cilinders of toch maar even drie maar afslaan is nieuw. (1.4 16v)

Heb toch nog een paar puntjes dus maar eens bij een dealer op bezoek.
dat overkwam me vanmiddag.
na ca een km rijden na een koude start stond ik voor een stoplicht stil met de airco aan.
dacht nog wat blaast die airco opeens warme lucht :shock: , keek naar de meters en zag wat lampjes branden, was tie afgeslagen :roll:
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

Ik vind de motor gewoon niet lekker lopen, helemaal niet in de 1e en 2e versnelling. Soms heb ik als ik gas geef dat hij niet op toeren komt en dan ineens schiet ie als een gek vooruit. Soms verlang ik weer naar mijn Stilo :-(
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
joedelta

Bericht door joedelta »

Peli schreef:Ik vind de motor gewoon niet lekker lopen, helemaal niet in de 1e en 2e versnelling. Soms heb ik als ik gas geef dat hij niet op toeren komt en dan ineens schiet ie als een gek vooruit. Soms verlang ik weer naar mijn Stilo :-(
Dit soort dingen komen mij echt geheel onbekend voor.
Mijn StarJet heeft tot nu toe altijd soepel en regelmatig gelopen, behalve dan toen er 1 slechte bougie in zat, maar dat was snel gevonden.

Het enige dat ik wel had is dat wanneer ik heel lang snelweg had gereden en de motor was goed warm, dat hij daarna in de bebouwde kom wat onrustig was en stationair een beetje vibratie gaf. Dit is echter na de software update verdwenen als sneeuw voor de zon.
Laatst gewijzigd door joedelta op ma jul 16, 2007 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Ik laat de auto nog wel eens afslaan met het wegrijden, mijn auto hiervoor was een diesel waar ik bijna nooit veel gas gaf met wegrijden.
In deze auto met bezine motor moet je wel gas geven bij het wegrijden, effe wennen dus.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
ads
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2006 16:40
Locatie: België

Bericht door ads »

bij mijn 1.3 multijet diesel moet ik toch ook wel gas geven, of valt ook stil. Niet echt normaal voor een diesel dacht ik? nog iemand met die ervaring?
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Peli schreef:Ik vind de motor gewoon niet lekker lopen, helemaal niet in de 1e en 2e versnelling. Soms heb ik als ik gas geef dat hij niet op toeren komt en dan ineens schiet ie als een gek vooruit. Soms verlang ik weer naar mijn Stilo :-(
Dat had ik afgelopen weekend ook.
Wilde een weg oprijden en zag een auto van links aankomen (voorrangsweg) en kon hier makkelijk voorlangs... dacht ik.
GP wilde niet wegkomen maar ik stond al wel op de rijbaan.

Uiteindelijk schoot ik naar voren maar dit was bijna te laat (met dank aan de auto van links die geen streep gas terugnam :evil: )
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Peli schreef:dan ineens schiet ie als een gek vooruit.
Klinkt als een T-Jet ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
paro
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 31, 2007 18:59
Locatie: zundert

Bericht door paro »

Soms verlang ik weer naar mijn Stilo :-(
Ik vind hem nog altijd heel mooi, maar ik vind echt de motor tegenvallen.
Deze week zat ik op de snelweg met flink wind tegen, en toen was het net of hij maar amper vooruit kwam. Dit is wel een beetje overdreven, maar ik had het idee dat hij best moeite had om op snelheid te blijven. Dan moet ik er ook nog bijzeggen dat de benzinemeter als een gek daalt op de snelweg.

En nu lijkt het ook nog, dat als we met tweeen in de auto zitten hij ook minder snel optrekt. Ik baal nog altijd dat ik niet op de turbo heb gewacht.
Zalig cruisen in ons knap machien!!!!!!!!!!!!!
joedelta

Bericht door joedelta »

paro schreef:
Soms verlang ik weer naar mijn Stilo :-(
Ik vind hem nog altijd heel mooi, maar ik vind echt de motor tegenvallen.
Deze week zat ik op de snelweg met flink wind tegen, en toen was het net of hij maar amper vooruit kwam. Dit is wel een beetje overdreven, maar ik had het idee dat hij best moeite had om op snelheid te blijven. Dan moet ik er ook nog bijzeggen dat de benzinemeter als een gek daalt op de snelweg.

En nu lijkt het ook nog, dat als we met tweeen in de auto zitten hij ook minder snel optrekt. Ik baal nog altijd dat ik niet op de turbo heb gewacht.
Dat laatste kan ik snappen, maar verder kan ik toch niet zeggen dat ik de 1.4 StarJet 16V lui vind bij zware belading. OK soms moet je effe een toertje meer draaien, maar dan doet hij toch gewoon wat er van hem gevraagd wordt.
Ik verlang dan ook niet terug naar mijn Stilo. Die 1.6 16V in de Stilo had veel meer last van zware belading en maakte ook veel meer herrie (het was verder een fijne wagen hoor, maar de GP vind ik echt lekkerder rijden).
Plaats reactie