Handmatige airco om te bouwen naar climate control?

Gesloten
Wouter81
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: za apr 21, 2007 17:02

Handmatige airco om te bouwen naar climate control?

Bericht door Wouter81 »

Nav. mijn topic:

http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... c&start=45

Had dus een GP Sport besteld met als standaard optie gescheiden climate control. Echter hebben ze 1 uitgeleverd met handmatige airco, met van die draaiknoppen op het dashboard.

Ik ben benieuwd wat Fiat eraan gaat doen, ik zou maandag van ze horen.

Wat denken jullie, is dit achtaf nog te vervangen door gescheiden climate control? Het is natuurlijk een ander paneel in het dashboard maar wat zou er technisch allemaal anders zijn? Zullen her en der wel wat sensoren zitten lijkt mij.

Of komt het er toch op neer dat het gewoon onmogelijk is en Fiat wat anders moet proberen (andere auto bijv.).

Wat is jullie inschatting?
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

een sport heeft standaard climate control dus dit is dan een zeer rare fout van de fabriek.
zou dat niet pikken.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis van zaken:

Volgens mij wordt een groot deel van de airco aansturing tegenwoordig via de ECU geregeld (uitlezen en reageren op sensoren e.d.). Dus misschien moet er zelfs een andere ECU in, of een ander programma in geladen worden. Ik zou zelf eerlijk gezegd niet veel vertrouwen hebben in zo'n "ombouwactie". Mocht het toch zo gebeuren dan zou ik zeker extra alert zijn op beschadigingen op de plastic onderdelen rondom het dashboard.
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

in belgie heeft een sport niet standaard climate control
1.9JTD sport 130pk
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Koen schreef:in belgie heeft een sport niet standaard climate control
Misschien dat Fiat het in Nederland ook niet meer doet en dat ze zelfs lopende orders gewoon zonder climate control worden geleverd. In dit topic zijn al drie gevallen dus een individueel foutje lijkt het niet te zijn.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

mijn inschatting,zou een t-jet eisen :lol: :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:
Koen schreef:in belgie heeft een sport niet standaard climate control
Misschien dat Fiat het in Nederland ook niet meer doet en dat ze zelfs lopende orders gewoon zonder climate control worden geleverd. In dit topic zijn al drie gevallen dus een individueel foutje lijkt het niet te zijn.
Zoals ik schreef in een ander topic. De Sport is geen standaardversie meer bij FIAT, maar een opgewaardeerde Racing (die op zijn beurt een uitgeklede versie is van de oude Sport).

Als een dealer een Sport wil bestellen dat moet hij een Racing bestellen plus de opties die bij een Sport horen. Doet hij dat niet of weet hij dat niet, dan gaat het fout. In jouw geval is je order "tussen wal en schip" gevallen. Jammer.

Ombouwen lijkt me een lastige zaak vanwege de sensoren etc. Maar goed, kijk maar wat ze voorstellen, zit er bovenop, en ga niet zomaar akkoord met een derderangs oplossing.

Sterkte, en houd ons op de hoogte!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

je hebt idd een racing gekregen :cry:

Extra uitrusting Racing (t.o.v. SportSound)
Handbediende airconditioning✓ 17" Lichtmetalen velgen (gratis keuze uit 2 designs)
✓ ESP met ASR en Hill holder
✓ Sportief interieur en bekleding
✓ Verchroomd uitlaatsierstuk
✓ Sportief afgestelde vering
✓ Chromen details in het interieur
✓ Sportstoelen
✓ Window airbags
✓ Zij airbags
✓ Deurgrepen in kleur van de carrosserie
✓ Voorstoelen met opbergvak achterop
Extra uitrusting

dus als je dit niet wil terug brengen en de GP die je besteld had eisen :wink:
Gebruikersavatar
abarth boy
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jul 21, 2006 18:24
Locatie: leiden

Bericht door abarth boy »

of een andere gp bestelen of een flinke schade vergoeding
maar ja , fiat zal je wel een schade vergoeding geven , want als je een andere moet bestelen dan moet weer ongeveer 10 weken wachten , is je het dat waard ????
het is niet mogelijk om hem om te bouwen !!!

abarth boy
Wouter81
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: za apr 21, 2007 17:02

Bericht door Wouter81 »

hannes schreef:je hebt idd een racing gekregen :cry:

Extra uitrusting Racing (t.o.v. SportSound)
Handbediende airconditioning✓ 17" Lichtmetalen velgen (gratis keuze uit 2 designs)
✓ ESP met ASR en Hill holder
✓ Sportief interieur en bekleding
✓ Verchroomd uitlaatsierstuk
✓ Sportief afgestelde vering
✓ Chromen details in het interieur
✓ Sportstoelen
✓ Window airbags
✓ Zij airbags
✓ Deurgrepen in kleur van de carrosserie
✓ Voorstoelen met opbergvak achterop
Extra uitrusting

dus als je dit niet wil terug brengen en de GP die je besteld had eisen :wink:
Heb de carconfigurator net even bekeken en ik denk inderdaad dat je gelijk hebt! Ongelooflijk, gewoon keihard wat anders leveren dan besteld en dat niet eens overleggen. Zelfs richting dealer is niets gecommuniceerd. Als klant moest ik het zelf constateren.

Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Die Racing is ook goedkoper dan de Sport-editie die besteld is. Ene kant begrijp ik wel dat de Sport zoals besteld, met 1.4 16V motor, niet meer in het programma zat maar da's een intern probleem van Fiat zelf. Toen ik de GP bestelde zat hij wel gewoon in het programma dus dat is niet mijn probleem.

Je KUNT dit niet maken vind ik, gewoon iets anders (goedkopers) leveren dan besteld en niets communiceren. Ongelooflijk.

Maandag meer informatie. Ook de subwoofer blijkt te missen...
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

Ik heb dit probleem bij aankoop van mijn eerste Ford gehad, toen waren ze wat opties vergeten. Die hebben dat toen mooi opgelost door me een veel duurdere auto mét sterkere motor aan te bieden... Vond ik een topdeal toen! Heb om die reden 2 jaar later toen weer een Ford gekocht.

Ik hoop voor je dat er ook voor jou een mooie oplossing komt. Het is in belang van de dealer zelf, hiermee kan hij laten zien wat hij waard is en zorgen voor een tevreden klant. En een tevreden klant komt terug toch?
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

abarth boy schreef:of een andere gp bestelen of een flinke schade vergoeding
maar ja , fiat zal je wel een schade vergoeding geven , want als je een andere moet bestelen dan moet weer ongeveer 10 weken wachten , is je het dat waard ????
het is niet mogelijk om hem om te bouwen !!!

abarth boy
hij kan de mijne komen stelen.......heeft ie m redelijk snel :P

enige nadeel.....heeft ie weer handbediende airco , maar wel met een SUB erin :wink:
Wouter81
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: za apr 21, 2007 17:02

Bericht door Wouter81 »

Supernova schreef: Ik hoop voor je dat er ook voor jou een mooie oplossing komt. Het is in belang van de dealer zelf, hiermee kan hij laten zien wat hij waard is en zorgen voor een tevreden klant. En een tevreden klant komt terug toch?
Ik hoop dat ook. We zijn een groeiend bedrijf dus als ze hun best doen komen we in de toekomst wellicht terug, voor nog meer auto's.

Ga er zometeen met m'n collega naartoe, we zullen zien.
Rogar

Bericht door Rogar »

Wouter81 schreef:
Supernova schreef: Ik hoop voor je dat er ook voor jou een mooie oplossing komt. Het is in belang van de dealer zelf, hiermee kan hij laten zien wat hij waard is en zorgen voor een tevreden klant. En een tevreden klant komt terug toch?
Ik hoop dat ook. We zijn een groeiend bedrijf dus als ze hun best doen komen we in de toekomst wellicht terug, voor nog meer auto's.

Ga er zometeen met m'n collega naartoe, we zullen zien.
Gewoon deze teruggeven (of zorgen dat je erin mag blijven rijden) en een T-Jet eisen.

Heb je in elk geval vervoer en straks alsnog de T-Jet...

Mijn dealer kwam ook uit zichzelf al dat ik de bestelling kon annuleren, omdat het bestelde niet geleverd wordt...
joedelta

Bericht door joedelta »

Moderator (JD): Aangezien de dealer van Wouter81 (en FIAT NL c.q. Fidis) inmiddels een goede oplossing hebben geboden, lijkt me dit topic niet actueel meer.
Slot er op dus.
Gesloten