simpliciter

Alles wat met Fiat te maken heeft.
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

ik wilde eerst bij simpliciter verzekeren had een offerte aangevraagd (zo even voor een indicatie) 90 euro werd mij gezegd naderhand toen ik de auto kon afhalen heb ik de noclaim erbij gezet etc kreeg ik een offerte voor 45 euro in de bus. Ik de verzekering afgesloten moest ik inene 105 euro per maand betalen! Dus terug overgestapt naar mijn huidige verzekering.

Dus ik ben niet te spreken over simpliciter
GP un'emozione per sempre
joedelta

Bericht door joedelta »

@sardo

vreemd verhaal, je had ze natuurlijk vast kunnen pinnen op de eerdere offerte ofzo, zat er een fout in de offerte dan? maar als je tevreden bent over je huidige verzekeraar...:roll:


Zelf ben ik nog steeds zeer tevreden. Gisteren even gebeld voor de verzekering van de GP die zaterdag wordt afgeleverd. Meteen iemand aan de lijn en in 5 minuten was de huidige polis voor mijn Stilo (per zaterdag) omgezet naar de GP....probeer dat maar eens met een grote verzekeraar....er zijn nog 30 wachtenden voor u... :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

dat kom je vaker tegen bij verzekeraars

had ooit eens een offerte laten doen bij de anwb (staat altijd in de kampioen)
adverteren met de goedkoopste en nog eens 5% korting omdat je lid bent ( totaal 80%)

nou toen ik deze offerte thuis kreeg was de verrassing compleet haha ze waren op jaarbasis met precies dezelfde voorwaarden als mijn huidige verzekering 150 euro duurder :D
volgens hun woonde ik in een risico gebied.
dus ik heb hem direct verscheurd en ook niets meer van ze vernomen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

sardo schreef:ik wilde eerst bij simpliciter verzekeren had een offerte aangevraagd (zo even voor een indicatie) 90 euro werd mij gezegd naderhand toen ik de auto kon afhalen heb ik de noclaim erbij gezet etc kreeg ik een offerte voor 45 euro in de bus. Ik de verzekering afgesloten moest ik inene 105 euro per maand betalen! Dus terug overgestapt naar mijn huidige verzekering.

Dus ik ben niet te spreken over simpliciter
hoeveel no-claim korting heb je nu opgebouwd?

die 45 euro zal volgens mij zijn als je op 75% zit, die 105 euro is zal rond de 50% liggen. :roll:
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

de eerste van 90 euro had ik gevraagd met 50% noclaim ik wist niet wat ik exact had dus dacht doe het veilig. kan dan alleen meevallen. Vlak voor de aflevering had ik inmiddels opgezocht dat ik een noclaim had van 65% bij mijn huidige verZekering dus ik op internet de gegevens veranderd en de volgende dag lag er een nieuwe offerte op de mat met een bedrag van 45 euro.

afine met die offerte naar preuninger gegaan zij hebben nog gebeld of het klopte. Zij vertelde me dat het juist was. dus ik afgesloten totdat ik de papieren binnen kreeg 105 euro per maand!!! dus ik bellen konden ze hun offerte niet meer terug vinden en vertelden mij dat het nooit juist kon wezen. Dus ik direct gewijgerd en veranderd naar mijn huidige verzekering waar ik met mijn vorige punto zat.
GP un'emozione per sempre
joedelta

Bericht door joedelta »

sardo schreef:de eerste van 90 euro had ik gevraagd met 50% noclaim ik wist niet wat ik exact had dus dacht doe het veilig. kan dan alleen meevallen. Vlak voor de aflevering had ik inmiddels opgezocht dat ik een noclaim had van 65% bij mijn huidige verZekering dus ik op internet de gegevens veranderd en de volgende dag lag er een nieuwe offerte op de mat met een bedrag van 45 euro.

afine met die offerte naar preuninger gegaan zij hebben nog gebeld of het klopte. Zij vertelde me dat het juist was. dus ik afgesloten totdat ik de papieren binnen kreeg 105 euro per maand!!! dus ik bellen konden ze hun offerte niet meer terug vinden en vertelden mij dat het nooit juist kon wezen. Dus ik direct gewijgerd en veranderd naar mijn huidige verzekering waar ik met mijn vorige punto zat.
dan heb je een begrijpelijke keuze gemaakt...jammer, Simpliciter is doorgaans zo correct. :cry:
Data
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 03, 2006 10:12
Locatie: Omg. Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Data »

Ik heb mijn Punto Abarth MkIIb ook via Simplicter verzekerd en wel om de volgende redenen:

Goedkoop is vaak duurkoop. Ik zat bij Univé en heb ze ook gevraagd of ze hetzelfde konden bieden als Simpliciter. Nee dus!
Na jaren Univé, zit ik sinds Mei 2004 bij Simpliciter.

Ten eerste de nieuwwarde regeling: 3 jaar verzekerd tegen nieuwwaarde. Niet alleen dat, maar òòk inclusief de bijbestelde accessoires!.

Voor een lijst kijk bij mijn Wie Is Wie, maar de waarde zat rond de 23.000 Euro en bij een gewone verzekering zouden accessoires maar voor €450,- meeverzekerd zijn (in geval van Univé dan).
Dus dan zou ik nèt 2 velgen kunnen verzekeren en de rest niet.

Het zal voor iedereen een persoonlijke afweging zijn, maar in zo'n geval is het aan te raden een goeie verzekering te nemen.
En er zit een goeie inzittendenverzekering bij en een rechtsbijstandsverzekering.

Ik betaal, nu met no-claim verzekering een kleine €50,- per maand. Is een aardig bedragje misschien, maar voor een nieuwe auto onontbeerlijk.
Heb net de garantie verlegnd (Top Assistance), dus de komende 2 jaar zijn alle reparaties gratis (slijtage en onderhoud uitgezonderd natuurlijk).
I ragazzi strani che romani!

http://www.sportiva-italia.nl Ook op Facebook!

Gehad: '88 Alfa 33 1.3 Junior, '92 Alfa 33 1.716v QV, '95 Fiat Cinq. Sporting, nu een 2004 Punto Abarth en een 2010 Alfa Romeo Brera 1750 TBi ti (235 pk Squadra).
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik sluit me volledig aan bij je verhaal Data (welkom op het forum trouwens), ik heb en had dezelfde motivatie om mijn GP en eerder mijn Delta, Bravo en Stilo bij Simpliciter te verzekeren. :P
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

tonyvandenbroek schreef: Dit alles is incl. BONUS MALUS Beschermer, :D
Wat houd dat precies in die beschermer?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

LaTiNo schreef:
tonyvandenbroek schreef: Dit alles is incl. BONUS MALUS Beschermer, :D
Wat houd dat precies in die beschermer?

Dat je maximaal 1 keer per jaar een schade kunt melden zonder te zakken op je no-claim. Je blijft dat jaar wel staan, maar valt dus niet terug.
Kosten zijn ong. 10% van de premie. Dus in mijn geval ongeveer 4 euro per maand.

Toch wel lekker dacht ik zo... Stel je voor. Je rijd toch even niet al te hard tegen een paaltje dt je niet gezien hebt. Een paar honderd euro is het zo tegenwoordig.

FF melden aan de verzekeraar en het kost je niets, zelfs geen eigen risico.
De NO claim blijft dan in mijn geval mooi op de volle 75% staan.

Een tweede schade per jaar kost je daarintegen wel no claim, maar dat is logisch.

Wil je meer informatie, maak gewoon een offerte op simpliciter.nl
Krijg je vanzelf een hoop informatie bij.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Even een pluim voor Simpliciter:

Ik kreeg vandaag de schriftelijke bevestiging dat ze de kosten (totaal zo'n 1500 euri) van het herstel van mijn beide schadegevallen hadden overgemaakt naar de dealer.
Tot mijn verbazing stond er bij het geval met de honden in Frankrijk (zie elders op het forum) dat dit geval waarschijnlijk moeilijk verhaalbaar is, maar dat het desondanks geen gevolg zal hebben voor mijn bonus/malus korting!!!!! en dat terwijl ik dus geen no-claim beschermer heb!!!!!! Waarschijnlijk hebben ze dus toch ergens een beroep kunnen doen op een calamiteitenpotje en kost het mij nu dus niets.

Geweldig!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
joedelta

Bericht door joedelta »

Mod (JD): vanaf hier ook reacties op het gesloten Simpliciter topic van Maxximum ( zie hier )

@ Maxximum: je auto hoeft niet splinternieuw te zijn om te kunnen verzekeren bij Simpliciter. De 3-jaar nieuwwaarde regeling geldt overigens (volgens mij) alleen voor nieuwe FIAT's, Alfa's en Lancia's en demo-auto's van die merken.

Hoe de regeling is voor 2e handse auto's weet ik zo niet, maar dat kan je dealer of Simpliciter je natuurlijk wel vertellen.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Sorry voor het openen van een poll... Had eerst moeten zoeken natuurlijk.
(op mijn eerste VIP dag meteen zo'n fout)

Als mijn nieuwe GP een jaar oud is, is het eigenlijk geen 2e hands auto...
Ik ben natuurlijk de eerste eigenaar...

Het is wel verleidelijk dankzij de 36 maanden nieuwwaarde.
Maar ik betaal wel 20 euro meer per maand dan mijn huidige verzekering.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
joedelta

Bericht door joedelta »

Maxximum schreef:Sorry voor het openen van een poll... Had eerst moeten zoeken natuurlijk.
(op mijn eerste VIP dag meteen zo'n fout)

Als mijn nieuwe GP een jaar oud is, is het eigenlijk geen 2e hands auto...
Ik ben natuurlijk de eerste eigenaar...

Het is wel verleidelijk dankzij de 36 maanden nieuwwaarde.
Maar ik betaal wel 20 euro meer per maand dan mijn huidige verzekering.
Tip: bel Simpliciter op en vertel ze dat je goede verhalen over ze gehoord hebt, maar dat je het prijsverschil zo groot is. Misschien kunnen/willen ze er wat aan doen. (niet geschoten is altijd mis)

Het is mij destijds ook gelukt. Mijn FIAT Croma stond eerst op naam van mijn moeder en die kreeg korting via Centraal beheer. Toen ik van mijn moeder de Croma in mocht ruilen voor mijn eerste zelf aangekochte auto (Lancia Delta) kreeg ik bij centraal beheer, toen ik verklaarde al wel enige tijd de bestuurder van de Croma was geweest een jaartje bonus/malus cadeau. Simpliciter was een stukkie duurder, maar met dit verhaal erbij kreeg ik ook bij hun dat jaartje cadeau.
joedelta

Re: simpliciter

Bericht door joedelta »

...en weer een pluim voor Simpliciter.

Een tijd terug had ik schade opgelopen aan de GP.
In het kort: bij mijn werk is te weinig parkeerruimte. Mijn werkgever huurt daarom verderop in de straat een terrein van de lokale voetbalclub. De lokale voetbalclub huurt dit terrein weer van de gemeente. Ik had mijn GP daar netjes neergezet, want anders krijg ik "gezeik" met mijn baas. Aan de hekken van het terrein hangen dekzeilen. Een tijd terug kwam zo'n dekzeil los en zorgde voor stevige schuurplekken/krassen op motorkap en bumper van de GP.

Eerst bij mijn werkgever aangeklopt (ik moet ten slotte van hun daar parkeren), maar helaas niets vergoed gekregen. Vervolgens heb ik het bij mijn verzekeraar Simpliciter in handen gegeven. Zij zijn bezig geweest om te pogen het schadebedrag te claimen bij de voetbalclub en de gemeente, maar helaas zonder resultaat.
Vandaag kreeg ik daar een brief over. Ik schrok me natuurlijk een ongeluk, maar onderaan de brief stond een geruststellende zin: ze vonden het aannemelijk dat het bewuste dekzeil door storm los was geraakt en daarom zal het geen gevolg hebben voor mijn bonus/malus trede.

Eind goed al goed dus. Fijn om zo'n klantgerichte verzekeraar te hebben en niet een onverschillige verzekeringsfabriek die het liefste zijn klanten op kosten jaagt.
Plaats reactie