Info elektrische wiring

Plaats reactie
grande"black_mumba
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di jun 19, 2007 21:35

Info elektrische wiring

Bericht door grande"black_mumba »

Heeft er iemand een idee waar ik een soort van build sheet voor de binnenbedrading van de GP kan vinden? Ik zou graag ergens een 12Volt draad moeten aftappen, of 3V? Weet er iemand een mooi plek, dat niet zichtbaar is, om het professioneel te houden?

Thx
Afbeelding

Checked: 1.3 MJet Dynamite Crossover Black, 75pk, 15" Magma by Kronprinz velgen, rode remklauwen en -trommels, frontgrills spuiten, ruiten 95% blinderen, booskijkers
To do: ...
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Linksvoor in het dashboard (bij de zekeringen) komt een flinke kabel binnen. In het boekje kun je ook weer opzoeken voor hoeveel deze max. belast kan worden (is weer afgezekerd bij de accu in de motorruimte.) Als het goed is is er op het zekeringenkastje nog een plekje vrij voor een aansluiting. Dit is 12V uiteraard. Afhankelijk van hoeveel vermogen je nodig hebt, zou je daar kunnen aftappen. Uiteraard moet je wel netjes afgezekerd van de grotere kabelboom afnemen, anders wordt het een gevaarlijk karwei.

Voor het complete electrisch schema zul je je waarschijnlijk tot je dealer moeten wenden. Misschien is het sowieso niet onverstandig om eens bij hen te informeren waar/hoe je dit het beste kunt doen?

Volgens mij hoort dit topic in het subforum Techniek thuis trouwens... ;)

Moderator (JD): topic verplaatst naar techniek
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Je kunt in elk geval 12V aftappen van de connector die in (waarschijnlijk) in de kofferbak zit. In het topic over de Subwoofer kun je meer informatie vinden over die connector.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Inderdaad,

Die connectors was ik alweer vergeten... :) Daar heb je zelfs twee mogelijkheden:

- De 12V connector voor de 12V optie in de kofferbak (linksboven)
- De 12V op de subwoofer connector (rechtsmidden).

Beide zijn overigens max. 15A. De connector voor de 12V aansluiting in de kofferbak is al afgezekerd, dus dat zou het makkelijkst zijn.
Plaats reactie