Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma aug 20, 2007 18:36
door Beukhof1
Sappel schreef:De roest aan de zijkant te zien, zal wel op het omhulsel zitten rond de schijf. Daar zal je op doelen?????
Nee de schijfzelf het vlak waar je tegen aankijk zegmaar.

Geplaatst: ma aug 20, 2007 19:48
door joedelta
Beukhof1 schreef:
Sappel schreef:De roest aan de zijkant te zien, zal wel op het omhulsel zitten rond de schijf. Daar zal je op doelen?????
Nee de schijfzelf het vlak waar je tegen aankijk zegmaar.
Dat heb ik nog nooit gezien dat daar roest delen achterblijven.

De roest ontstaat door de metaaldeeltjes die van de schijf afslijten en eenvoudig oxideren.

Je kunt proberen het met water schoon te spuiten, en daarna een stukkie rijden en een paar keer aanhoudend remmen. Als de schijf dan warm en droog is gereden zou de roest toch wel weg moeten zijn.

Geplaatst: do aug 23, 2007 20:50
door chrispino
Beukhof1 schreef:heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Hoe is't met je roestige schijven???

Geplaatst: za aug 25, 2007 18:43
door Beukhof1
chrispino schreef:
Beukhof1 schreef:heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Hoe is't met je roestige schijven???
Ja nog steeds zo ik snap er echt niks van.

Geplaatst: za aug 25, 2007 20:30
door chrispino
Beukhof1 schreef:
chrispino schreef:
Beukhof1 schreef:heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Hoe is't met je roestige schijven???
Ja nog steeds zo ik snap er echt niks van.


Kun je er niet even een foto van maken??

Geplaatst: zo aug 26, 2007 11:42
door Beukhof1
chrispino schreef:
Beukhof1 schreef:
chrispino schreef:
Beukhof1 schreef:heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Hoe is't met je roestige schijven???
Ja nog steeds zo ik snap er echt niks van.


Kun je er niet even een foto van maken??
ja zal ik doen word dan wel morgen avond.

Geplaatst: zo aug 26, 2007 11:53
door chrispino
Ok, ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet.

Geplaatst: do apr 03, 2008 11:19
door Giovanni Tutore
Zelfde idee, andere uitvoering:
Afbeelding

Geplaatst: do apr 03, 2008 19:46
door SANDER
Ziet er ook netjes uit ! Ook met hamerite gedaan???

Giovanni Tutore schreef:Zelfde idee, andere uitvoering:
Afbeelding

Geplaatst: vr apr 04, 2008 8:37
door Giovanni Tutore
Wel zoiets:

Rust-oleum Combi Color. En op aanraden van de verfboer in de kleur puur aluminium omdat dit beter hittebestendig zou zijn (overigens leek het mij ook het mooiste en benk dik tevreden met het resultaat als in esthetisch)

Het duurt wel onwijs lang voordat het droog is.
Overigens heb ik een boormachine met borstel gebruikt, wordt 't wat schoner:
Afbeelding
Deze dan als in af, inclusief rooie spiraal:
Afbeelding

roest afdekking. Foto van

Geplaatst: vr apr 04, 2008 9:02
door ed.de.vries
:shock: Ik zie op een der foto,s dat je een verlagingsset van "EIBACH"
heb (laten??)monteren.
Hoe voldoen deze. Ik heb zelf altijd onder bijna iedere auto namelijk eibachjes gehad,ook nu weer onder de T-Jet.
Graag even jou indruk/mening over deze verlagings verenset.
Ik ben namelijk een "eibach fan" ook voor het snellere stuurwerk!!
Als er nog meer GPC,ers zijn met EIBACHS,ook van deze graag indruk/meningen naar mij.Zowel de 3cm verlagings type en/of de hardere
progresieve 4,5 cm type,s *even aangeven!!
Met dank voor de info,s naar mij hierover.
Overigens haal ik de EIBACH,s in Deutschland (Aachen) dat scheelt
behoorlijk in prijs.
gruse aus Grevenbicht.
der ALTE.

Geplaatst: za apr 05, 2008 13:48
door swans
ik hoor een group buy! :D

Voor

Geplaatst: za apr 12, 2008 21:08
door Giovanni Tutore
Overigens:
Afbeelding
De foto van de roestige rommel was niet zo scherp...dus alleen NA.

Geplaatst: do apr 17, 2008 12:42
door GWBoes
De trommels worden zo roestig omdat je geen af fabriek lichtmetalen velgen hebt.

Als je die wel hebt nemen ze in de fabriek nog even tijd om ze te verfen of coaten omdat je ze bij stalen velgen toch niet ziet.

Geplaatst: do apr 17, 2008 12:49
door tonyvandenbroek
GWBoes schreef:De trommels worden zo roestig omdat je geen af fabriek lichtmetalen velgen hebt.

Als je die wel hebt nemen ze in de fabriek nog even tijd om ze te verfen of coaten omdat je ze bij stalen velgen toch niet ziet.

En hoe zit het dan met die roestige BOUTEN waarmee mijn 17" (fabriek-af) zijn gemonteerd. Deze zien er uit of ze ieder moment door kunnen roesten.