GP 1.4 16V Emotion 5 deurs New Orleans Blue

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Patrick schreef:Op de GP zit een mogelijkheid dat-ie een piepsignaal geeft
bij een door jou ingestelde snelheid. Gelukkig kun je dan
wel gewoon sneller gaan/blijven rijden.
daar kwam ik vorige week ook achter ja...had blijkbaar wat "zitten rommelen" in het menu en plots telkesn bij 60km/u een piep singaal en ik maar denken waar komt dat vandaan en hoe heb ik dat nu weer ingesteld...gelukkig hebben we de boekjes! :D ;) :)[/quote]

Er staat ook niet voor niets vooraan in het boekje.

LEES EERST DE GEBRUIKSAANWIJZINGEN VOORDAT U MET DE AUTO GAAT RIJDEN..

Of iets in die trance. Ik zeg altijd RTFM.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik rij "maar" 60 km snelweg per dag maar kan je zeggen dat is echt geen lolletje zeker rond 2 uur s'middags. :?

lijkt dan of er alleen maar colonnes vrachtwagens en linkerbaan plakkers ( met 80 km /u 0 op de weg zitten. :evil:

maar dat krijg je als er maar één route door Limburg loopt, rijden alle Belgen en Duitsers over. :wink:
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

tonyvandenbroek schreef:
Patrick schreef:
LEES EERST DE GEBRUIKSAANWIJZINGEN VOORDAT U MET DE AUTO GAAT RIJDEN..

Of iets in die trance. Ik zeg altijd RTFM.
Ik ga nu iets ELK regeltje in het boekje bestuderen hoor..GA liever direct rijden! :D ;) :) Maar goed ieder zijn ding!
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Hoe bevalt de Cruise Control eigenlijk? Zie je ook in de infodisplay welke snelheid je hebt ingesteld?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Hoe bevalt de Cruise Control eigenlijk? Zie je ook in de infodisplay welke snelheid je hebt ingesteld?
De cruise control werkt perfect....bijna hetzelfde als in mijn Stilo, alleen moest je in de Stilo aan de pook draaien om de snelheid vast te zetten of te versnellen/vertragen en bij de GP is het omhoog of omlaag duwen (net als bij Audi hoorde ik van mijn zwager). De Cruise control werkt eigenlijk nog beter dan in de Stilo, want hij reageert sneller; je hoeft de pook minder lang vast te houden.
Op de display zie je trouwens niet de snelheid, alleen maar een melding als de cruise control wordt in- of uitgeschakeld.
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

Klopt inderdaad, rijdt erg prima met cruisecontrol! Ook na wat gas bij voor het inhalen gaat het weer netjes terug naar de "vastgelegde" snelheid.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Goed om te horen, kan iemand ook een keer nachtfoto's maken van het hele dash? Dus eigenlijk een foto vanaf de achterbank naar het dash. Dan heb je een leuke indruk van al het oranje...

Tja, ik vraag het maar; ik moet nog ff wachten. :(
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Señor Sjon schreef:Goed om te horen, kan iemand ook een keer nachtfoto's maken van het hele dash? Dus eigenlijk een foto vanaf de achterbank naar het dash. Dan heb je een leuke indruk van al het oranje...

Tja, ik vraag het maar; ik moet nog ff wachten. :(
Beetje lastig foto te maken (met flits zie je het "oranje" niet, zonder flits krijg je zo'n foto:)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

TeChNo2 schreef:
Señor Sjon schreef:Goed om te horen, kan iemand ook een keer nachtfoto's maken van het hele dash? Dus eigenlijk een foto vanaf de achterbank naar het dash. Dan heb je een leuke indruk van al het oranje...

Tja, ik vraag het maar; ik moet nog ff wachten. :(
Beetje lastig foto te maken (met flits zie je het "oranje" niet, zonder flits krijg je zo'n foto:)

Afbeelding
Ik denk dat er nog teveel licht door de voorruit komt. En daardoor de camera een beetje moeite heeft. Of je moet je lichtfocus zo instellen dat je op 1 specifiek punt de belichting pakt. (Dit is meestal alleen een optie op de duurdere camera's, voornamelijk spiegelreflex.)
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Ik probeer het vanavond nog wel eens, als het buiten echt donker is...
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

TeChNo2 schreef:Ik probeer het vanavond nog wel eens, als het buiten echt donker is...
doe dan gelijk eentje van de verlichting van de achterkant van de GP ( alles aanzetten)
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

LOL, lastig he als je 1 van de weinige bent met die auto. :P

Volgende stap voor Fiat zou het Volvo systeem moeten zijn. Die heeft een grafisch LCD scherm voor radio en klimaatbediening. Deze wisselt ook van contrastkleur bij tunnels/duisternis.
Dit ziet er ontzettend gelikt uit iig.

Overdag: zwarte letters op lichtgele achtergrond.
Afbeelding

's Avonds/tunnel: lichtgele letters op zwarte achtergrond.
Afbeelding
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

dat ziet er inderdaad heel mooi uit! ik vind sowieso het LCD-gedeelte van de GP niet erg aantrekkelijk, maar ja, het blijft een redelijk goedkope auto.
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef:dat ziet er inderdaad heel mooi uit! ik vind sowieso het LCD-gedeelte van de GP niet erg aantrekkelijk, maar ja, het blijft een redelijk goedkope auto.
Is zo....het LCD scherm is ongeveer gelijk aan dat van de Stilo...daar heeft de Abarth trouwens wel een ander (kleuren) scherm...dus dat komt bij de GP misschien ook nog op de top-versies.
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:LOL, lastig he als je 1 van de weinige bent met die auto. :P

Volgende stap voor Fiat zou het Volvo systeem moeten zijn. Die heeft een grafisch LCD scherm voor radio en klimaatbediening. Deze wisselt ook van contrastkleur bij tunnels/duisternis.
Dit ziet er ontzettend gelikt uit iig.

Overdag: zwarte letters op lichtgele achtergrond.
Afbeelding

's Avonds/tunnel: lichtgele letters op zwarte achtergrond.
Afbeelding
Ik krijg hiervan trouwens wel het gevoel alsof ik in een operatie kamer ben...zo ontzettend steriel....brrrr :shock:
Gesloten