GP 1.4 16V Emotion 5 deurs New Orleans Blue

TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

dat volvo systeem past meer in een starship... of een trein of zo, dat zou voor mij een reden zijn zo'n auto juist NIET te kopen...

ik vind de schermpjes van de fiat prima (goed afleesbaar, grote letters, en kan je eventueel iets niet lezen, het meeste vertelt mevrouw fiat je ook nog).

Ik vind trouwens wel dat veel mensen hier telkens zeggen dat de Grande Punto zo'n goedkope auto is, dat vind ik eigenlijk niet, ik weet niet wat jullie allemaal betaald hebben maar ik vind 23000 niet echt goedkoop, ga bij dat soort bedragen toch altijd nog even omrekenen naar guldens (niet terecht dat weet ik wel), maar er staat hier dus een auto in de garage van meer dan 50.000 gulden), het is hooguit zo dat de prijs-kwaliteit verhouding (bijv tov VW of opel) beter is... enne: ik ben zeker geen fanatieke Fiatrijder, mijn vorige auto was een Opel en ben in mijn speurtocht naar een leuke, goede enz. auto ook serieus wezen kijken bij VW, opel, Seat (tja en Fiat dus).
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dames, ik heb het alleen over de manier van werken van het display. :P
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Señor Sjon schreef:Dames, ik heb het alleen over de manier van werken van het display. :P
Okee dan, dat wil ik nog wel toegeven, da's wel aardig, maar voor de rest ziet het er gewoon niet uit... :P
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

TeChNo2 schreef:dat volvo systeem past meer in een starship... of een trein of zo, dat zou voor mij een reden zijn zo'n auto juist NIET te kopen...

ik vind de schermpjes van de fiat prima (goed afleesbaar, grote letters, en kan je eventueel iets niet lezen, het meeste vertelt mevrouw fiat je ook nog).

Ik vind trouwens wel dat veel mensen hier telkens zeggen dat de Grande Punto zo'n goedkope auto is, dat vind ik eigenlijk niet, ik weet niet wat jullie allemaal betaald hebben maar ik vind 23000 niet echt goedkoop, ga bij dat soort bedragen toch altijd nog even omrekenen naar guldens (niet terecht dat weet ik wel), maar er staat hier dus een auto in de garage van meer dan 50.000 gulden), het is hooguit zo dat de prijs-kwaliteit verhouding (bijv tov VW of opel) beter is... enne: ik ben zeker geen fanatieke Fiatrijder, mijn vorige auto was een Opel en ben in mijn speurtocht naar een leuke, goede enz. auto ook serieus wezen kijken bij VW, opel, Seat (tja en Fiat dus).

techno wat is heden ten dage nog goedkoop :?:

precies, alles is duur, en auto's al helemaal :wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik heb uitgebreid zitten speuren naar alternatieven. Mijn ervaringen voordat we besloten de GP te kopen.

VW Polo/Fox
Kale bakken/duur/materiaalgebruik. Ik heb er 2 tijdelijk gehad en was alleen maar gerammel. (beide nieuw)

Seat Ibiza
Proefgereden toen ik een paar jaar geleden voor de lease mocht. Kwalitatief liet ie veel steken vallen en was slordig afgewerkt. Ook is het model verouderd.

Renault Clio
Jammer dat zijn groeistuip in meters overtroffen werd door zijn groeistuip in prijs. Het oude type reed ik vroeger en was een voortreffelijke auto. Als de 1.6 16v Initiale nog geleverd werd (kostte € 18195) dan was het die geworden. Standaard oa metallic lak, halfleer, xenon, climate/cruise control, goede audio etc. Het nieuwe model is ook saai.

Suzuki Swift
Dit was de grootste concurrent van de GP voor mij. Tot de proefrit was het bijna zeker dat we deze kochten. Ondanks tegenstribbelen van Fiatdealer toch een proefrit in de GP kunnen maken.
Doorslag gaf dat de Swift weinig opties heeft en bijna alle opties zijn dealeraf. Dus extra prijzig. Ter vergelijk. Spoiler. € 500,- tegenover € 165,-. De GP zit veel beter in zijn spullen die zijn meerprijs meer dan waar maakt. En hij is een klasse groter. Ook is de GP beter en netter afgewerkt.

Mitsubishi Colt
Tja... niet mooi. En stakende werknemers erbij helpt natuurlijk ook niet. Tevens geen dealer nog hier in de buurt dus dit was snel voorbij. Wel 5 jaar garantie en leuke actiepakketten.

Ford Fiesta
Op zich wel wat, alleen ook gedateerd model welke net is gefacelift. Ik heb gewoon nix met Ford. En een model gelijkwaardig aan de GP qua uitrusting was wel fors duurder. (beide Sportversies vergeleken)

Hyundai Getz
Mijn vriendin schoot in de lach toen ik er in de showroom in zat... zegt genoeg, wordt um ook niet. Exterieur gaat dan nog wel (voor de facelift was ie leuker) alleen het interieur is oostblokplastic en is niet mooi. Deze auto is wel een stuk goedkoper, en je krijgt er een LCD breedbeeld bij. :P

Alle bekeken versies waren 3-deurs uitvoeringen. Elke auto was voor mijzelf met de mij noodzakelijke opties aangekleed en dan springt de GP er qua uitstraling en opties ver bovenuit. In dat opzicht vind ik het een "goedkope" auto.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Señor Sjon schreef:Ik heb uitgebreid zitten speuren naar alternatieven. Mijn ervaringen voordat we besloten de GP te kopen.

VW Polo/Fox
Kale bakken/duur/materiaalgebruik. Ik heb er 2 tijdelijk gehad en was alleen maar gerammel. (beide nieuw)

Seat Ibiza
Proefgereden toen ik een paar jaar geleden voor de lease mocht. Kwalitatief liet ie veel steken vallen en was slordig afgewerkt. Ook is het model verouderd.

Renault Clio
Jammer dat zijn groeistuip in meters overtroffen werd door zijn groeistuip in prijs. Het oude type reed ik vroeger en was een voortreffelijke auto. Als de 1.6 16v Initiale nog geleverd werd (kostte € 18195) dan was het die geworden. Standaard oa metallic lak, halfleer, xenon, climate/cruise control, goede audio etc. Het nieuwe model is ook saai.

Suzuki Swift
Dit was de grootste concurrent van de GP voor mij. Tot de proefrit was het bijna zeker dat we deze kochten. Ondanks tegenstribbelen van Fiatdealer toch een proefrit in de GP kunnen maken.
Doorslag gaf dat de Swift weinig opties heeft en bijna alle opties zijn dealeraf. Dus extra prijzig. Ter vergelijk. Spoiler. € 500,- tegenover € 165,-. De GP zit veel beter in zijn spullen die zijn meerprijs meer dan waar maakt. En hij is een klasse groter. Ook is de GP beter en netter afgewerkt.

Mitsubishi Colt
Tja... niet mooi. En stakende werknemers erbij helpt natuurlijk ook niet. Tevens geen dealer nog hier in de buurt dus dit was snel voorbij. Wel 5 jaar garantie en leuke actiepakketten.

Ford Fiesta
Op zich wel wat, alleen ook gedateerd model welke net is gefacelift. Ik heb gewoon nix met Ford. En een model gelijkwaardig aan de GP qua uitrusting was wel fors duurder. (beide Sportversies vergeleken)

Hyundai Getz
Mijn vriendin schoot in de lach toen ik er in de showroom in zat... zegt genoeg, wordt um ook niet. Exterieur gaat dan nog wel (voor de facelift was ie leuker) alleen het interieur is oostblokplastic en is niet mooi. Deze auto is wel een stuk goedkoper, en je krijgt er een LCD breedbeeld bij. :P

Alle bekeken versies waren 3-deurs uitvoeringen. Elke auto was voor mijzelf met de mij noodzakelijke opties aangekleed en dan springt de GP er qua uitstraling en opties ver bovenuit. In dat opzicht vind ik het een "goedkope" auto.
de suzuki swift was voor ons ook een keuze tot mijn vrouw hem in het echie zag.
ze vond het maar een luciferdoosje qua formaat, dus gelukkig werd het toen de GP :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik vond de SX4 van suzuki ook wel aardig, maar ben gelukkig toch gevallen voor de GP sport.

Het formaat viel me ontzettend tegen. Wel een stoer autootje
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

Señor Sjon schreef:Ik heb uitgebreid zitten speuren naar alternatieven. Mijn ervaringen voordat we besloten de GP te kopen.

VW Polo/Fox
Kale bakken/duur/materiaalgebruik. Ik heb er 2 tijdelijk gehad en was alleen maar gerammel. (beide nieuw)

Seat Ibiza
Proefgereden toen ik een paar jaar geleden voor de lease mocht. Kwalitatief liet ie veel steken vallen en was slordig afgewerkt. Ook is het model verouderd.

Renault Clio
Jammer dat zijn groeistuip in meters overtroffen werd door zijn groeistuip in prijs. Het oude type reed ik vroeger en was een voortreffelijke auto. Als de 1.6 16v Initiale nog geleverd werd (kostte € 18195) dan was het die geworden. Standaard oa metallic lak, halfleer, xenon, climate/cruise control, goede audio etc. Het nieuwe model is ook saai.

Suzuki Swift
Dit was de grootste concurrent van de GP voor mij. Tot de proefrit was het bijna zeker dat we deze kochten. Ondanks tegenstribbelen van Fiatdealer toch een proefrit in de GP kunnen maken.
Doorslag gaf dat de Swift weinig opties heeft en bijna alle opties zijn dealeraf. Dus extra prijzig. Ter vergelijk. Spoiler. € 500,- tegenover € 165,-. De GP zit veel beter in zijn spullen die zijn meerprijs meer dan waar maakt. En hij is een klasse groter. Ook is de GP beter en netter afgewerkt.

Mitsubishi Colt
Tja... niet mooi. En stakende werknemers erbij helpt natuurlijk ook niet. Tevens geen dealer nog hier in de buurt dus dit was snel voorbij. Wel 5 jaar garantie en leuke actiepakketten.

Ford Fiesta
Op zich wel wat, alleen ook gedateerd model welke net is gefacelift. Ik heb gewoon nix met Ford. En een model gelijkwaardig aan de GP qua uitrusting was wel fors duurder. (beide Sportversies vergeleken)

Hyundai Getz
Mijn vriendin schoot in de lach toen ik er in de showroom in zat... zegt genoeg, wordt um ook niet. Exterieur gaat dan nog wel (voor de facelift was ie leuker) alleen het interieur is oostblokplastic en is niet mooi. Deze auto is wel een stuk goedkoper, en je krijgt er een LCD breedbeeld bij. :P

Alle bekeken versies waren 3-deurs uitvoeringen. Elke auto was voor mijzelf met de mij noodzakelijke opties aangekleed en dan springt de GP er qua uitstraling en opties ver bovenuit. In dat opzicht vind ik het een "goedkope" auto.
ik heb in bijna alle bovenstaande proefgereden, behalve de Polo (veel te duur prijs-optieverhouding), de Clio (ook te duur) en niet in de Swift.
Ik vond de Colt Heartbeat wel mooi eigenlijk.
Mijn eerste proefrit was in een Corsa :oops: deze had een erg mooie aanbieding, maar ja...zooooo saai! en heb zelfs ook nog in een 206 proefgereden..

de GP stak er bovenuit, maar heb toch pas na de tweede proefrit in een GP de definitieve keus gemaakt. Ik heb hem nog niet helaas, maar ik heb totaal geen spijt van mijn keus als ik een van bovenstaande zie rijden! :D
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Tja, ik kom niet eens in de buurt van een Opel dealer, laat staan dat ik vrijwillig in 1 van hun auto's rijdt.

Peugeot 207 is loodzwaar en over-the-top ontworpen.
Peugeot 206... tja een oude bak nieuw kopen. Model is ook al 8 jaar oud. En qua afwerking en betrouwbaarheid niet bij de tijd.
Het hele Peugeot-gamma valt me tegenwoordig tegen.

Toyota Yaris. ondergemotoriseerd en duur.

En dan heb je die hele klasse wel gehad ongeveer.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

jep, de Corsa wilde ik toch even proberen :)

en de 206...inderdaad een al oude auto en 70% van de mensen in NL rijdt in een 206 lijkt het wel

de Yaris vind ik gewoon te lelijk. Volgens mij is het wel een goede auto, maar ja het oog wil ook wat (naast het feit dat een collega van me een Yaris had (de Idols-versie notabene) en die hebben we flink zitten sarren. Kan ik moeilijk met een Yaris aan gaan komen :wink: )
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Tja, ik kom niet eens in de buurt van een Opel dealer, laat staan dat ik vrijwillig in 1 van hun auto's rijdt.

Peugeot 207 is loodzwaar en over-the-top ontworpen.
Peugeot 206... tja een oude bak nieuw kopen. Model is ook al 8 jaar oud. En qua afwerking en betrouwbaarheid niet bij de tijd.
Het hele Peugeot-gamma valt me tegenwoordig tegen.

Toyota Yaris. ondergemotoriseerd en duur.

En dan heb je die hele klasse wel gehad ongeveer.
vergeet de KIA Rio niet.... :?

en de Citroën C3, Honda Jazz, Nissan Micra, Skoda Fabia, Chevrolet Kalos/Aveo, Mazda 2, Smart forfour, ... :(
Laatst gewijzigd door joedelta op do mei 11, 2006 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

:lol:

en de skoda...

maar het zegt al genoeg dat de Rio vergeten is op te noemen
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef::lol:

en de skoda...

maar het zegt al genoeg dat de Rio vergeten is op te noemen
oh, ik was de post net aan het bewerken, je was me voor.... :wink:
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

oh ja de Smart, heb ik ook nog een proefrit voor aangevraagd, maar daar heb ik nooit meer een reactie op gekregen. Ondertussen had ik al gekozen voor de GP :)

de micra en de aveo...tsja, wat moet je daar nou van zeggen :?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Goed dan maak ik het rijtje wel even af.

Citroën C2 - al bezit in de familie hier en vrij duur voor de uitrusting en ruimte.
Citroën C3 - wijvenbak
Honda Jazz - insinueert kinderen
Nissan Micra - zie C3
Skoda Fabia - zie bejaardenhuis
Chevrolet Kalos/Aveo - zie NCAP crashtest.
Mazda 2 - zie Skoda
Smart forfour - zijn nieuw heel zeldzaam. :P
Kia Rio - 5-deurs... jammer voor ze. En nog erger plastic als de Getz.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gesloten