versnellings bak T-jet
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
versnellings bak T-jet
Door een foutje tijdens het verplaatsen is dit topic verwijder. Ik had gelukkig een back up van de tekst in een tekst bestandje staan. Dus bij deze hebben we de berichten toch nog.
excuses voor het ongemak.
excuses voor het ongemak.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
PC_VDM schreef:
Beste mensen,
Vandaag proef gereden in een T-Jet Sport. Heerlijke auto die helemaal klopt... op één ding na!
Waarom heeft de racing een 6-bak en de sport een 5-bak? Die 5-bak is echt een drama om mee te rijden in vergelijking met de 6-bak.
Schakelen gaat relatief zwaar en niet trefzeker... Een racing met de ontbrekende opties t.o.v. de sport komt dan weer bijna € 1.000,- duurder uit!
Misschien een idee om de 6-bak als optie aan te bieden op de Sport??
Heeft iemand ervaring met een T-Jet Sport? Wat vind je van de versnellingsbak? De demo auto had slechts 17 km op de teller...
Misschien wordt die bak na verloop van tijd beter?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Pieter
Vandaag proef gereden in een T-Jet Sport. Heerlijke auto die helemaal klopt... op één ding na!
Waarom heeft de racing een 6-bak en de sport een 5-bak? Die 5-bak is echt een drama om mee te rijden in vergelijking met de 6-bak.
Schakelen gaat relatief zwaar en niet trefzeker... Een racing met de ontbrekende opties t.o.v. de sport komt dan weer bijna € 1.000,- duurder uit!
Misschien een idee om de 6-bak als optie aan te bieden op de Sport??
Heeft iemand ervaring met een T-Jet Sport? Wat vind je van de versnellingsbak? De demo auto had slechts 17 km op de teller...
Misschien wordt die bak na verloop van tijd beter?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Pieter
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
JOEDELTA SCHREEF:
pc_vdm schreef:Beste mensen,
Vandaag proef gereden in een T-Jet Sport. Heerlijke auto die helemaal klopt... op één ding na!
Waarom heeft de racing een 6-bak en de sport een 5-bak? Die 5-bak is echt een drama om mee te rijden in vergelijking met de 6-bak.
Schakelen gaat relatief zwaar en niet trefzeker... Een racing met de ontbrekende opties t.o.v. de sport komt dan weer bijna € 1.000,- duurder uit!
Misschien een idee om de 6-bak als optie aan te bieden op de Sport??
Heeft iemand ervaring met een T-Jet Sport? Wat vind je van de versnellingsbak? De demo auto had slechts 17 km op de teller...
Misschien wordt die bak na verloop van tijd beter?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Pieter
Pieter, de GP Racing die jij bedoeld is een 1.4 StarJet 16V Racing (95 pk) en geen T-Jet (120 pk).
De StarJets hebben een 6-bak, maar die is te licht voor de power van de T-Jet motor.
Ik heb zelf dus al 2 keer proefgereden met een T-Jet Sport, en de bak gaat zeker anders,
maar dat komt omdat het een zwaardere bak is, die meer kracht kan verdragen.
Ik had er zelf geen problemen mee, hij schakelde zwaarder, maar zeker niet slechter. Verder zal ook het zwaarder schakelen zo wennen,
daar ben ik van overtuigd.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
PC_VDM schreef:
Ik zie het inderdaad staan in de folder en op de website... heb niet goed gekeken.
Toch voelt die 6-bak veel fijner aan en kan de T-Jet wel een 6-bak gebruiken mijn inziens...
Hoewel hij met een 5-bak ook fantastisch rijdt een genoeg power heeft, vooral onderin (door de turbo)
Thanks voor je reactie!
Toch voelt die 6-bak veel fijner aan en kan de T-Jet wel een 6-bak gebruiken mijn inziens...
Hoewel hij met een 5-bak ook fantastisch rijdt een genoeg power heeft, vooral onderin (door de turbo)
Thanks voor je reactie!
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
zeemeeuw shreef:
ola,
ik rij in zo'n sport en herken niet wat je zegt. Ik vind hem helemaal goed schakelen,
soepel en toch niet te licht. Nu heb ik niet de ervaring van een racing danwel 6-bak. Hiervoor reed ik in een passat dus..
ik rij in zo'n sport en herken niet wat je zegt. Ik vind hem helemaal goed schakelen,
soepel en toch niet te licht. Nu heb ik niet de ervaring van een racing danwel 6-bak. Hiervoor reed ik in een passat dus..
Nee, dat is het mooie:Michel schreef:Hmmm.
Hoeveel toeren doet zo'n 1.4 dan boven de 120 in zijn 5? Gaat ie dan niet onwijs loeien?
de 1.4 StarJet 16V draait 3200 tpm bij 120 km/uur in de 6e versnelling
de 1.4 T-Jet 16V draait 3200 tpm bij 120 km/uur in de 5e versnelling
De T-Jet draait dus veel minder toeren in gelijke versnelling, en dat kan doordat het maximale koppel al bij 2000 tpm zit
- tjetjewatletje
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do aug 02, 2007 9:10
Ik vind de 5 bak beter schakelen. Voelt veel degelijker en lekker solide, bovendien meer precies. De 6 bak voelde een beetje gammel. In combinatie met weinig power vooral in lage lage toeren vond ik dat geen fijne rij ervaring. Bij de 5 bak hoef je ook niet zo veel te schakelen en terug te schakelen van 6 naar 5 als je op de snelweg gas geeft
T-jet Emotion - Canna DF grijs met.
16", side skirts/spoiler, dikke boxen optie.
16", side skirts/spoiler, dikke boxen optie.
Michel schreef:Tnx, dat klinkt inderdaad logisch.
Betekent dan natuurlijk ook minder schakelmomenten (ook in de lagere versnellingen) ?
Even een kleine correctie (die niets af doet aan het verhaal). De door mij aangegeven cijfers zijn bij de snelheden volgens de GPS. Op de snelheidsmeter van de auto zitten ze allebei bij 120 km/uur op 3000 tpm (in de hoogste versnelling).
Door de kracht bij lage toerentallen van de T-Jet kun je schakellui rijden en hoef je inderdaad minder vaak te schakelen.