versnellings bak T-jet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

versnellings bak T-jet

Bericht door tonyvandenbroek »

Door een foutje tijdens het verplaatsen is dit topic verwijder. Ik had gelukkig een back up van de tekst in een tekst bestandje staan. Dus bij deze hebben we de berichten toch nog.

excuses voor het ongemak.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

PC_VDM schreef:

Bericht door tonyvandenbroek »

Beste mensen,

Vandaag proef gereden in een T-Jet Sport. Heerlijke auto die helemaal klopt... op één ding na!

Waarom heeft de racing een 6-bak en de sport een 5-bak? Die 5-bak is echt een drama om mee te rijden in vergelijking met de 6-bak.
Schakelen gaat relatief zwaar en niet trefzeker... Een racing met de ontbrekende opties t.o.v. de sport komt dan weer bijna € 1.000,- duurder uit!
Misschien een idee om de 6-bak als optie aan te bieden op de Sport??

Heeft iemand ervaring met een T-Jet Sport? Wat vind je van de versnellingsbak? De demo auto had slechts 17 km op de teller...
Misschien wordt die bak na verloop van tijd beter?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Pieter
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

JOEDELTA SCHREEF:

Bericht door tonyvandenbroek »

pc_vdm schreef:Beste mensen,

Vandaag proef gereden in een T-Jet Sport. Heerlijke auto die helemaal klopt... op één ding na!

Waarom heeft de racing een 6-bak en de sport een 5-bak? Die 5-bak is echt een drama om mee te rijden in vergelijking met de 6-bak.
Schakelen gaat relatief zwaar en niet trefzeker... Een racing met de ontbrekende opties t.o.v. de sport komt dan weer bijna € 1.000,- duurder uit!
Misschien een idee om de 6-bak als optie aan te bieden op de Sport??

Heeft iemand ervaring met een T-Jet Sport? Wat vind je van de versnellingsbak? De demo auto had slechts 17 km op de teller...
Misschien wordt die bak na verloop van tijd beter?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Pieter

Pieter, de GP Racing die jij bedoeld is een 1.4 StarJet 16V Racing (95 pk) en geen T-Jet (120 pk).
De StarJets hebben een 6-bak, maar die is te licht voor de power van de T-Jet motor.
Ik heb zelf dus al 2 keer proefgereden met een T-Jet Sport, en de bak gaat zeker anders,
maar dat komt omdat het een zwaardere bak is, die meer kracht kan verdragen.
Ik had er zelf geen problemen mee, hij schakelde zwaarder, maar zeker niet slechter. Verder zal ook het zwaarder schakelen zo wennen,
daar ben ik van overtuigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

PC_VDM schreef:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik zie het inderdaad staan in de folder en op de website... heb niet goed gekeken.
Toch voelt die 6-bak veel fijner aan en kan de T-Jet wel een 6-bak gebruiken mijn inziens...
Hoewel hij met een 5-bak ook fantastisch rijdt een genoeg power heeft, vooral onderin (door de turbo)

Thanks voor je reactie!
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

zeemeeuw shreef:

Bericht door tonyvandenbroek »

ola,

ik rij in zo'n sport en herken niet wat je zegt. Ik vind hem helemaal goed schakelen,
soepel en toch niet te licht. Nu heb ik niet de ervaring van een racing danwel 6-bak. Hiervoor reed ik in een passat dus..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

Hmmm.

Hoeveel toeren doet zo'n 1.4 dan boven de 120 in zijn 5? Gaat ie dan niet onwijs loeien?
joedelta

Bericht door joedelta »

Michel schreef:Hmmm.

Hoeveel toeren doet zo'n 1.4 dan boven de 120 in zijn 5? Gaat ie dan niet onwijs loeien?
Nee, dat is het mooie:

de 1.4 StarJet 16V draait 3200 tpm bij 120 km/uur in de 6e versnelling
de 1.4 T-Jet 16V draait 3200 tpm bij 120 km/uur in de 5e versnelling

De T-Jet draait dus veel minder toeren in gelijke versnelling, en dat kan doordat het maximale koppel al bij 2000 tpm zit :D
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

Tnx, dat klinkt inderdaad logisch.

Betekent dan natuurlijk ook minder schakelmomenten (ook in de lagere versnellingen) ?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Met proefrit in de T-jet viel het mij ook op dat je in een bak boter zit te roeren. Ik vind de 6-bak lekkerder schakelen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
tjetjewatletje
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: do aug 02, 2007 9:10

Bericht door tjetjewatletje »

Ik vind de 5 bak beter schakelen. Voelt veel degelijker en lekker solide, bovendien meer precies. De 6 bak voelde een beetje gammel. In combinatie met weinig power vooral in lage lage toeren vond ik dat geen fijne rij ervaring. Bij de 5 bak hoef je ook niet zo veel te schakelen en terug te schakelen van 6 naar 5 als je op de snelweg gas geeft :mrgreen:
T-jet Emotion - Canna DF grijs met.
16", side skirts/spoiler, dikke boxen optie.
joedelta

Bericht door joedelta »

Michel schreef:Tnx, dat klinkt inderdaad logisch.

Betekent dan natuurlijk ook minder schakelmomenten (ook in de lagere versnellingen) ?

Even een kleine correctie (die niets af doet aan het verhaal). De door mij aangegeven cijfers zijn bij de snelheden volgens de GPS. Op de snelheidsmeter van de auto zitten ze allebei bij 120 km/uur op 3000 tpm (in de hoogste versnelling).

Door de kracht bij lage toerentallen van de T-Jet kun je schakellui rijden en hoef je inderdaad minder vaak te schakelen.
Plaats reactie